MS Windows
briani 27239
Ny Harddisk
Fra : John V.

Dato : 29-09-08 14:20

Min Harddisk er efterhånden gammel, jeg vil gerne flytte hele indholdet til
en ny, men uden at installere alt igen.
Hvad skal jeg bruge til det? Jeg har en extern harddisk (med gigabit
interface) hvor alle data kan være på.
Gerne en eller anden form for gratis program, sådan at alt bare virker igen
efter den nye harddisk er monteret.

John

Fra : Max

Dato : 29-09-08 14:32

Hej John

> Gerne en eller anden form for gratis program, sådan at alt bare
> virker igen efter den nye harddisk er monteret.

Jeg monterede en ny HD i komputeren, kopierede den gamle
HD over på den med dette program

http://www.pcinspector.de/Sites/clone_maxx/info.htm?language=2

og efter kopieringen fjernede jeg den gamle og den nye kørte
så næsten uden problemer. Jeg udvidede partionen så jeg
brugte hele den nye disk. De få problemer jeg havde var f.eks.
at Photoshop skulle have udpeget en ny scratch disk og lignende.

--
Mvh Max

Fra : co@ch [4130]

Dato : 29-09-08 18:44

xxclone
http://www.xxclone.com/

Bruger det selv...virker perfekt
Bri@n

Fra : John T.

Dato : 29-09-08 20:01

"co@ch [4130]" <coach_fjern_@_dette_lite.invalid> skrev i en meddelelse
> xxclone
> http://www.xxclone.com/
>
> Bruger det selv...virker perfekt
> --
> Mvh
> Bri@n

Ja, det virker perfekt, man må så bare finde sig
i reklamen "XXCLONE" i opstarten.
Hilsen John T.

Fra : John V.

Dato : 29-09-08 22:55

"John V." <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gerne en eller anden form for gratis program, sådan at alt bare virker
> igen efter den nye harddisk er monteret.

Så bliver jeg selvfølgelig i tvivl, hvilken af de to skal jeg vælge?
clone maxx, eller XX_Clone

Tror jeg prøver at indstallere dem begge for at se hvad der ser mest
tiltalende ud.

Tak for hjælpen

Fra : Max

Dato : 30-09-08 07:14

Hej John

> Tror jeg prøver at indstallere dem begge for at se hvad der ser mest
> tiltalende ud.

Øh, det er et program du ser en gang og ikke mere :)

--
Mvh Max

Fra : KentBM

Dato : 30-09-08 18:11

John V. skrev:
> [...]
> interface) hvor alle data kan være på.
> Gerne en eller anden form for gratis program, sådan at alt bare virker igen
Men for det meste har harddisk-fabrikanten et program til overførelse.
Jeg brugte MaxBlast fra Seagate (egentlig fra Maxtor) til at overføre
alt til min nye disk. Du kan sikkert også bruge programmet til harddiske
af andre mærker. Gratis og effektivt.

--

Kent

Fra : John V.

Dato : 30-09-08 21:57

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> min nye disk. Du kan sikkert også bruge programmet til harddiske af andre

Cool det havde jeg ikke tænkt på, har downloadet et backup-program fra
LaCie, der har leveret min externe harddisk, det er med sourcekode og det
hele.
Ser lige på dit forslag også, måske har de noget som er bedre til formålet.

Tak for det

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Bo

Dato : 30-09-08 15:50

co@ch [4130] skrev:
> xxclone
> http://www.xxclone.com/
>
> Bruger det selv...virker perfekt
> --
> Mvh
> Bri@n

Hvad med os med en OEM VistaHP ? Vi kan da ikke gøre det kan
vi ? vh Bo

Fra : co@ch [4130]

Dato : 01-10-08 06:59

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse
co@ch [4130] skrev:
> [...]
> Mvh
> Bri@n

Hvad med os med en OEM VistaHP ? Vi kan da ikke gøre det kan

Kan bruges på alle systemer
xxclone er Vista kompatibel
Bri@n

Fra : N/A

Dato : 01-10-08 23:29

Fra : Bo

Dato : 01-10-08 15:56

On 1 Okt., 08:58, "co@ch [4130]" <coach_fjern_@_dette_lite.invalid>
wrote:

> Hvad med os med en  OEM  VistaHP ?   Vi kan da ikke gøre det kan
> [...]

OEM versioner kan kun installeres 1 gang, ellers er der noget jeg har
misforstået ?

vh Bo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-10-08 23:29

Bo skrev:

> OEM versioner kan kun installeres 1 gang, ellers er der noget jeg har
> misforstået ?

Ja, du har misforstået noget. En OEM-version er bundet til
én computer. Men den må gerne geninstalleres på samme
computer alle de gange, man lyster. Spørgsmålet er så,
hvornår en computer ikke længere er den samme computer.
Microsoft har en liste et sted, som jeg ikke lige husker,
men ud fra hukommelsen, så er det ok at udskifte harddisken,
men ikke ok at udskifte bundkortet.

Ovenstående er, hvad man må. Det er ikke nødvendigvis det
samme som, hvad man kan.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på dine downloads med det gratis og spywarefri

Fra : co@ch [4130]

Dato : 02-10-08 06:49

wrote:
> [...]
> Mvh
> Bri@n

>OEM versioner kan kun installeres 1 gang, ellers er der noget jeg har

Man installerer ikke softwaren ved at bruge xxclone.

Man "spejler" hardisken over på en anden.
Systemet er stadig "aktiveret" efter spejling.

Bri@n

Fra : N/A

Dato : 01-10-08 23:29