MS Windows
briani 27239
Hastighed USB port
Fra : Ole Larsen

Dato : 28-09-08 09:47

Hejsa

Min pc med W xp home og alle opdateringer og bundkort
Asus P5LD2 har 4 USB2 porte. Alligevel siger den, når jeg tilslutter
noget til en af portene, at devicen kan køre hurtigere i en USB2 port.
Prøver jeg at install. usb-drivere, siger den at de allerede er i W
service pack (1 eller 2?) som jeg har installeret begge. Was ist denn loss ?

PFT
Ole Larsen
http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-09-08 11:21

On Sun, 28 Sep 2008 10:47:04 +0200, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>Prøver jeg at install. usb-drivere, siger den at de allerede er i W
>service pack (1 eller 2?) som jeg har installeret begge. Was ist denn loss ?

Du mangler formentlig en-eller-flere af ASUS's egne drivere til
bundkortet...

Hvad fortæller enhedshåndtering om maskinen ?

Viser den enheder med 'gule udråbstegn' ?

Hvad står der under 'Universal Serial Bus Controllers', der skal meget
gerne være en linie med noget i retning af 'Enhanced Host
Controller'...

<mlr>

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-09-08 11:32

Michael Rasmussen skrev:

> [...]
>
> Hvad står der under 'Universal Serial Bus Controllers', der skal meget
> gerne være en linie med noget i retning af 'Enhanced Host

Har søgt en del omkring på nettet og nej, ingen "enhanced" og ingen gule
udråbstegn og jeg har opdateret drivere til bundkortet, så jeg forstår
ikke en disse..

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Rado

Dato : 28-09-08 12:40

On Sun, 28 Sep 2008 12:31:37 +0200, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk>
wrote:

>Har søgt en del omkring på nettet og nej, ingen "enhanced" og ingen gule
>udråbstegn og jeg har opdateret drivere til bundkortet, så jeg forstår
>ikke en disse..

Prøv evt. at afinstaller og geninstaller alt USB under
Enhedshåndtering (burde ske automatisk ved reboot).

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-09-08 13:32

Rado skrev:

> Prøv evt. at afinstaller og geninstaller alt USB under
> Enhedshåndtering (burde ske automatisk ved reboot).

Jo tak, kan nok ikke gøre det uden mus & tast, der ikke hænger på i usb
porte

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Rado

Dato : 28-09-08 14:07

On Sun, 28 Sep 2008 14:31:50 +0200, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk>
wrote:

>Jo tak, kan nok ikke gøre det uden mus & tast, der ikke hænger på i usb
>porte

En af grundene til at jeg konsekvent undgår USB mus og tastatur.
Vælger man at bruge det er det en god ide at have ekstra PS2 mus og
tastatur liggende hvis der går kuk i USB.

Fra : Anders

Dato : 30-09-08 01:43

> [...]
> ikke en disse..
>
> --
> -and gallantly handed her my very last piece of gum-

Siden du nu har været så smart at opdatere drivere til bundkortet, så har du
måske glemt at installere chipset drivere ?

Fra : hcma

Dato : 28-09-08 13:25

> [...]
> Prøver jeg at install. usb-drivere, siger den at de allerede er i W
> service pack (1 eller 2?) som jeg har installeret begge. Was ist denn loss

hvor sætter du usb-devicen i ? front eller bag
m v h
HC

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-09-08 13:34

hcma skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> hvor sætter du usb-devicen i ? front eller bag
> m v h
> HC

Har prøvet begge steder. Gætter på, at da kun de 4 bag på sidder direkte
i bundkort er det de eneste USB2, da bundkortet er af nyere dato end
kassen

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : ttoet

Dato : 29-09-08 21:52

> Har prøvet begge steder. Gætter på, at da kun de 4 bag på sidder direkte i
> bundkort er det de eneste USB2, da bundkortet er af nyere dato end kassen

Hvad der end kommer af svar, så følger jeg interesseret med, da jeg har
nøjagtig samme problem på en af mine computere. Alle drivere til bundkortet
(Gigabyte) er installerede. Ingen gule udråbstegn. USB portene er slettet og
genindstalleret (foregår automagisk . Stadig med samme resultat. "Denne
enhed kan arbejde hurtigere.....". Grrr. Gode forslag er mere end velkomne.

Iøvrigt er USB tastaturer og mus en pestilens. PS2 virker bare. Igen og igen
og igen og ig.... Duracell kaninen om igen.
Thoeger

Fra : Rado

Dato : 29-09-08 22:03

On Mon, 29 Sep 2008 22:51:32 +0200, "ttoet" <ttoet@invalid> wrote:

>Iøvrigt er USB tastaturer og mus en pestilens. PS2 virker bare. Igen og igen
>og igen og ig.... Duracell kaninen om igen.

Nemlig.

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-10-08 14:28

ttoet skrev:
> [...]
>
> Iøvrigt er USB tastaturer og mus en pestilens. PS2 virker bare. Igen og igen
> og igen og ig.... Duracell kaninen om igen.

Ja, det undrer mig lidt: Har gennemsøgt nettet og spurgt her, men alas...
På intels site fandt jeg det simple svar: enable USB2 i bios (advanced)
- og så kan jeg godt være lidt pas på det service værksted, der lige har
monteret ny CPU og opdateret bios

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 19-10-08 11:21

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Ole Larsen
> --
> -and gallantly handed her my very last piece of gum-

hej
det er sikkert resurse proplemer (for lidt ram) .
har selv lige leget med en gammel amarilo med 256mb,der var samme proplemer.
mvh
poul

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-10-08 11:26

poul.b.hansen. skrev:

> [...]
> det er sikkert resurse proplemer (for lidt ram) .
> har selv lige leget med en gammel amarilo med 256mb,der var samme

Nej. Se min post fra 1.10

http://olelarsen.eu/84/index.html