Netværksdisk / harddiskboks
Fra : -= ? =-

Dato : 28-09-08 18:02

Hej

Jeg skal have en extern harddiskboks stående som skal tilsluttes min router
(10/100/1000). Den skal kunne køre som FTP, og altså have det indbygget.
Jeg skal kunne oprette brugerprofiler med adgangskoder til de enkelte mapper
på disken, samt sætte rettigheder.
Jeg har en WesterDigital 1TB harddisk som skal bruges til formålet.

Jeg har fundet denne på nettet:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=351182&view=detailed#ProductTabs
Vil den i givet fald kunne virke?

Kan anden boks evt. anbefales?

BG

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 28-09-08 18:35

-= ? =- skrev:
> Hej

> Jeg har fundet denne på nettet:
> http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=351182&view=detailed#ProductTabs
> Vil den i givet fald kunne virke?

Ja men du får bedre performace i "plus" udgave:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=334893

> Kan anden boks evt. anbefales?

Jeg havde nok snuppet den med plads til 2 diske:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=341305

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk

For mail, ret til dansk TLD

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-09-08 19:09

Bjarke Ravn-Jonsen:

> -= ? =- skrev:

<snip>

> Jeg havde nok snuppet den med plads til 2 diske:
>
> http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=341305

Denne koster 500,- kr mindre og har plads til 11 diske.

http://inet.uni2.dk/~axelh/swerver2.jpg

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 28-09-08 19:35

Axel Hammerschmidt skrev:

> Denne koster 500,- kr mindre og har plads til 11 diske.
>
> http://inet.uni2.dk/~axelh/swerver2.jpg

Ok.... (?)

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk

For mail, ret til dansk TLD

Fra : -= ? =-

Dato : 29-09-08 16:36

"Bjarke Ravn-Jonsen" <bjarke@mandril.invalid> skrev i meddelelsen

> Ja men du får bedre performace i "plus" udgave:
> http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=334893

> Jeg havde nok snuppet den med plads til 2 diske:
> http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=341305

Hvad er det "plus" udgaven kan som den jeg fandt ikke kan?

På "plus" udgaven står der "Maks. antal understøttet 750 GB", hvor i mod der
står "Maks. antal understøttet 1 TB" på den jeg fandt. Begge har giga-lan.

BG

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-10-08 22:19

"-= ? =-" <etellerandet@migselv.com> wrote in

> [...]
>
> På "plus" udgaven står der "Maks. antal understøttet 750 GB", hvor i
> mod der står "Maks. antal understøttet 1 TB" på den jeg fandt. Begge

De kan de samme ting så vidt jeg husker. Men DS-107+ er top-modellen og DS-
108j er budget-udgaven. Der er ret stor forskel på performance i DS-107+ -
favør. Selvom de begge har gigabit interface er der stor forskel på den
hastighed hvormed de kan skrive til disken - DS-107+ er noget hurtigere
end DS-108j - så er overførselshastighed en afgørende faktor så er det den
dyre du bør gå efter. Derudover har DS-107+ 4 gange så meget RAM og dobbelt
så hurtig processor så den er hurtigere til det hele.

MEN - Hvis disken bare skal kobles på din internetforbindelse som en FTP-
server der er online 24/7 er det ikke afgørende om du vælger den ene eller
den anden med mindre du har en meget hurtig linje.

Se evt. NAS-charts på www.smallnetbuilder.com for sammenligninger af
hastigheder mellem de forskellige NAS-enheder.

//flemming-som har en DS-107+ og en DS-101 stående i skabet

Fra : -= ? =-

Dato : 03-10-08 17:33

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> hastigheder mellem de forskellige NAS-enheder.
>

> //flemming-som har en DS-107+ og en DS-101 stående i skabet

Tak for hjælpen.

Den skal "bare" stå som FTP, og min linie er 20/1 Mbit.
Jeg skal selvfølgelige skubbe ting ud på disken, så den må da gerne være
hurtig.

BG

Fra : -= ? =-

Dato : 04-10-08 09:45

> //flemming-som har en DS-107+ og en DS-101 stående i skabet

På "plus" udgaven står der "Maks. antal understøttet 750 GB", hvor i mod der
står "Maks. antal understøttet 1 TB" på den jeg fandt. Begge har giga-lan.

Skal det forståes på den måde, at den store kun kan køre med en disk på
750GB?

BG

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-10-08 19:51

> [...]
> har giga-lan.
>
> Skal det forståes på den måde, at den store kun kan køre med en disk

De har nok bare ikke opdateret deres beskrivelse siden DS-107+ kom frem.
Synology har en opdateret udgave her:
http://www.synology.com/enu/products/DS107+/spec.php

Max capacity (Internal HDD): 1TB

Jeg gætter på at de også ville virke med større diske når det engang bliver
aktuelt.

//flemming

Fra : -= ? =-

Dato : 06-10-08 15:14

> [...]
>
> Max capacity (Internal HDD): 1TB
>
> Jeg gætter på at de også ville virke med større diske når det engang

Tak for hjælpen, Flemming

Jeg kigger på 107+

BG

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-09-08 20:04

Axel Hammerschmidt wrote:

> Denne koster 500,- kr mindre og har plads til 11 diske.
>
> http://inet.uni2.dk/~axelh/swerver2.jpg

Quiz: hvor mange dage skal serveren køre 24x7 for at den besparelse er
spist op af strømregningen?

--
Jesper Lund

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-09-08 20:17

Look what the cat dragged in - Jesper Lund:

Svar: WOL.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : MN

Dato : 28-09-08 20:55

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Look what the cat dragged in - Jesper Lund:

> Svar: WOL.

som FTP ?

Mogens

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-09-08 11:28

Look what the cat dragged in - MN:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> som FTP ?

Læs det der står:

: Den skal kunne køre som FTP, og altså have det indbygget.

Det - "skal kunne" - udelukker ikke WOL.

--
2GB RAM should be enough for anyone.