Serverliste til Call of duty 4, bloker for~
Fra : Daniel P

Dato : 28-09-08 16:56

Hej NG

Når jeg opdater serverlisten i Call of duty 4 (tager 2-5 min. at hente hele
serverlisten), bliver der blokeret for alt trafik til internetsider og til
newsserver. Dette sker for alle computer på netværket, hvilket godt kan være
noget trælst. når jeg sider og spiller og kæresten bliver træt af at nettet
går ned i et par minutter..

Jeg har et setup med to router.
Der er opdateret firmware i den begge to.

1.
Zyxel P-660R-D1 fra cybercity -
Wan: 85.81.0.4
Lan: 10.0.0.1
Firmware Version: V3.40(AHX.4) | 05/02/2008 ( fra www.cybercity.dk den vil
ikke opdater med Zyxel egne firmware!)
Denne er sat op til port forwarding: port1-65535 til 10.0.0.2

2.
DGL-4300 > Wireless 108G Gaming Router
Wan: 10.0.0.2
Lan: 192.168.2.1
Firmware Version : 1.8

Hertil er der koblet en bærbar trådløst og en stationær på kabel, og når den
ene henter en servliste til Call of duty 4, så kan ingen af dem hente en
internetside ned!

----

Jeg har prøvet at sætte min computer direkte efter Zyxel routeren, dette
løser ikke problemet, da det stadigvæk ikke er muligt at hente
internetsider, samtidig med at serverlisten bliver opdateret. Så umildbart
vil jeg mene problemer ligger i Zyxel routeren eller før denne.men hvad ved
jeg.

Håber der er nogle som kan hjælpe mig lidt på vej, så der er en ting mindre
kæresten kan brokke sig over!

Mvh Daniel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-09-08 18:11

On Sun, 28 Sep 2008 17:56:09 +0200, "Daniel P" <danielp@danielp.dk>
wrote:

> Når jeg opdater serverlisten i Call of duty 4 (tager 2-5 min. at hente hele
> serverlisten), bliver der blokeret for alt trafik til internetsider og til
> newsserver.

Call of Duty er ualmindelig defekt kodet, for det med serverlisten
fungerer ved at lave tusinder af TCP-sessioner ud gennem routeren,
hvilket fylder de fleste hjemmerouteres NAT-tabeller, så man ikke kan
lave noget, før der er blevet ryddet op i det.

Al software sutter, men Call of Duty sutter virkelig meget.
Bowling-kugler gennem sugerør, faktisk.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Daniel P

Dato : 28-09-08 20:42

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen

> [...]
> hvilket fylder de fleste hjemmerouteres NAT-tabeller, så man ikke kan
> lave noget, før der er blevet ryddet op i det.

Okey, tak for oplysningen

Det er da noget skrammel de laver det sådan... så hvis jeg skal have løst
problemer er det en udskiftning af Zyzel routeren der skal til eller hvad?

Mvh Daniel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-09-08 21:30

On Sun, 28 Sep 2008 21:42:24 +0200, "Daniel P" <danielp@danielp.dk>
wrote:

> Det er da noget skrammel de laver det sådan... så hvis jeg skal have
> løst problemer er det en udskiftning af Zyzel routeren der skal til
> eller hvad?

Nu har du CyberCity, så du kan også vælge i stedet at få 'Global IP',
hvor routeren ikke skal køre NAT.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Daniel P

Dato : 28-09-08 21:59

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen

> Nu har du CyberCity, så du kan også vælge i stedet at få 'Global IP',
> hvor routeren ikke skal køre NAT.

Var lige inde og se prisen på det, og de 125 kr. pr. mdr. så kan jeg godt
leve med problemer lidt end nu... Så langt rækker en SU heller ikke altid

Jeg takker for hjælpen

Mvh Daniel

Fra : Stig Johansen

Dato : 29-09-08 05:04

Asbjorn Hojmark wrote:

> Nu har du CyberCity, så du kan også vælge i stedet at få 'Global IP',
> hvor routeren ikke skal køre NAT.

Jeg kender ikke de pågældende routere, men det foresvæver mig jeg har(haft)
en router hvor jeg kunne angive max antal sessions pr. host.

Det kan også være jeg husker forkert, men jeg tror jeg havde nogenlunde
samme problem dengang knægten boede hjemme.

Stig Johansen

Fra : Daniel P

Dato : 29-09-08 13:32

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i meddelelsen
> Asbjorn Hojmark wrote:

> Jeg kender ikke de pågældende routere, men det foresvæver mig jeg
> har(haft)
> en router hvor jeg kunne angive max antal sessions pr. host.

Den funktion har jeg fundet, Max NAT/Firewall Session Per User, den stod
til 512 (1-1024) nu har jeg prøvet at sætte den på 100, og se hvordan det
vil funger..

tak for hintet

Mvh Daniel

Fra : Per R. Nielsen

Dato : 02-10-08 14:21

Daniel P wrote:
> Den funktion har jeg fundet, Max NAT/Firewall Session Per User, den
> stod til 512 (1-1024) nu har jeg prøvet at sætte den på 100, og se
> hvordan det vil funger..

Gav det nogen ændring? Spiller selv COD4 ;)

Fra : Daniel P

Dato : 02-10-08 15:39

"Per R. Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Gav det nogen ændring? Spiller selv COD4 ;)
Jo, ændringer gav, men ikke positive, alt aktivitet som havde noget med
internettet blev langsomt.
Har også prøvet at sætte den til max, men helle ikke noget brugbart... Så
det endte med den kom tilbage på de 512, det lader til at være den mest
optimale instilling

Mvh Daniel

Fra : Per R. Nielsen

Dato : 03-10-08 10:29

Daniel P wrote:
> [...]
> Har også prøvet at sætte den til max, men helle ikke noget
> brugbart... Så det endte med den kom tilbage på de 512, det lader til

Okay, takker.

Fra : Klaus G.

Dato : 29-09-08 19:52

> Det er da noget skrammel de laver det sådan... så hvis jeg skal have løst
> problemer er det en udskiftning af Zyzel routeren der skal til eller hvad?
Prøv med programmet X-Fire, den er knap så ond. Det er et program til at
finde spilservere med.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Daniel P

Dato : 29-09-08 21:02

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Prøv med programmet X-Fire, den er knap så ond. Det er et program til at
> finde spilservere med.

Hej Klaus

Det var faktisk ved brug af dette program jeg blev klar over hvorfor
problemet opstod. Men rigtig nok, Xfire er knap så belastende for nettet at
bruge.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-09-08 22:04