Og endnu en :-(
Fra : xs1100

Dato : 27-09-08 17:29

I vores lille landsby Lundby på sydsjælland, blev der idag kørt en
motorcyklist ned.

Vidner fortæller at manden på en Suz 750 gxsr kørte med 70 - 80 stykker i
hovedgaden, da en 80årig mand i sin bil uden kørekort overhaler en anden
bil, kommer over i modsatte vejbane og kører frontalt ind i motorcyklisten.

Motorcyklisten har indtil videre overlevet og er overført til Næstved
sygehus, manden uden kørekort er tilbageholdt af politiet.

Mvh
Jarl
XS1100

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-09-08 18:05

"xs1100" <ingen@email.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> sygehus,

>manden uden kørekort er tilbageholdt af politiet.

Man må da håbe at tåben der kørte 70-80 bliver det samme når han er lappet
sammen.

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-08 18:43

> Man må da håbe at tåben der kørte 70-80 bliver det samme når han er
> lappet sammen.

PLONK

Mvh Ove

Fra : xs1100

Dato : 27-09-08 18:55

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse

> Man må da håbe at tåben der kørte 70-80 bliver det samme når han er
> lappet sammen.
Så næste gang du kører for stærkt, er det i orden at der kommer en bilist
uden kørekort og knalder dig til invalid? Og du har vel aldrig kørt for
stærkt?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-09-08 16:26

> [...]

> Så næste gang du kører for stærkt, er det i orden at der kommer en bilist
> uden kørekort og knalder dig til invalid? Og du har vel aldrig kørt for

Hvis det var sådan du tolkede mit indlæg, så søg hjælp i sproggruppen.

Fra : xs1100

Dato : 28-09-08 19:20

> "xs1100" <ingen@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis det var sådan du tolkede mit indlæg, så søg hjælp i sproggruppen.
Næ, men du beder selv om det, når du er så hoverende i din udtalelse.

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-09-08 19:04

On Sat, 27 Sep 2008 19:04:46 +0200, "Sune Storgaard"
<nospam@strueradsl.invaliDK> wrote:

Hej Sune.

>Man må da håbe at tåben der kørte 70-80 bliver det samme når han er lappet
>sammen.

Den bemærkning syntes jeg ikke du kan være bekendt.
Vidner påstår at der er kørt for stærkt, men det kan de rent faktisk
ikke bedømme, og da det aldrig vil kunne bevises er det altså en
påstand som du baserer en dom over MC køreren på.
Jeg ville i dit sted skamme mig.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : James Derry

Dato : 27-09-08 20:44

Tak Steen,

Du har reddet mig fra en meget ubehagelig opstød.
Sune burde skamme sig...

--
Lyden af Moses´Triumf blev hørt i dalen!

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-09-08 21:12

"James Derry (slet X5U3S)" <airthy@X5U3Smail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak Steen,
>
> Du har reddet mig fra en meget ubehagelig opstød.
> Sune burde skamme sig...

Jep det burde han, en tak til Steen her fra også, det kunne i
princippet have været hvilken som helst af os der var kommet kørende
der :-/

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-09-08 16:29

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke bedømme, og da det aldrig vil kunne bevises er det altså en
> påstand som du baserer en dom over MC køreren på.

Undrer mig over du ikke stiller samme skepsis for de øvrige ting i det
oprindelige indlæg, men de bliver unden tvivl taget for gode varer.

> Jeg ville i dit sted skamme mig.

Jeg har det fint med at loven er lige for alle, uden at skamme mig over det.
Selvom man er kommet tilskade skal man ikke gøres straffri for det.

Fra : MKS - 74

Dato : 28-09-08 17:16

On Sun, 28 Sep 2008 17:28:53 +0200, "Sune Storgaard"

>Undrer mig over du ikke stiller samme skepsis for de øvrige ting i det
>oprindelige indlæg, men de bliver unden tvivl taget for gode varer.

Undrer mig lidt over du undrer dig at der ikke er _samme_ skepsis.
Bevares, det _kan_ naturligvis stadig godt være at det hele er noget
vidnerne har drømt, men ellers forekommer det mig at der er noget af
en kvalitativ/kvantitativ forskel. Det burde være relativt nemt at
afgøre i hvilken kørebane sammenstødet har fundet sted og ligeledes om
bilisten har kørekort eller ej, mens selve spørgsmålet om overhalingen
kan blive/kan ha' været et spørgsmål om vurdering (skal sammenholdes
med øvrige data). MC'istens hastighed derimod er ikke så nemt at
afgøre, mange vidneforklaringer på dette punkt er generelt højst
usikre og holdningsprægede og selvom det kan synes at være en
MC'ist-rygmarvsreaktion at påpege dette (er det måske også tit) så er
det ikke desto mindre væsentlig _altid_ at have med som en mulighed
_inden_ man udnævner nogen til en tåbe...

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Lars / Viborg

Dato : 27-09-08 22:14

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i meddelelsen

> Man må da håbe at tåben der kørte 70-80 bliver det samme når han er
> lappet sammen.

- Hvem siger det ikke er tilladt at køre 70-80???
Her i / omkring viborg er der sgu en del lands"byer" hvor der kun er skiltet
med blå skilte om navngivet sted, ikke byskilt - Sekundært - hvor pålidelige
skal vi sige vidnerne er??? - Alle og enhver ved jo at ALLE motorcykler der
bliver involveret i ulykker for det første har kørt laaaaaaangt over 200,
for det andet har kørt med hovedet oppe i røven, og for det tredje er det
AAAaaaaaaltid deres egen skyld...

- Ovenstående indlæg er næsten lisså sagligt og velunderbygget som dit...

Lars / Viborg

Fra : Armand

Dato : 27-09-08 23:12

Lars / Viborg skrev:

> "Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i meddelelsen

> - Hvem siger det ikke er tilladt at køre 70-80???...........
> - Ovenstående indlæg er næsten lisså sagligt og velunderbygget som dit.

Jup!
Og siddende ved PC'en er der ikke langt til lidt egen-efterforskning:
Jvf. Krak.dk's kort over Lundby og omegn er "hovedgaden" ikke blot en
betegnelse, men derimod nanvnet på den vejstrækning der såvel øst for
Lundby-kirke og mellem kirkebyen og Lundby er fritliggende landevej
<http://www.krak.dk/query?mop=aq&mapstate=5%3B11.892796690882225%3B55.11496162526998%3Bs%3B11.861314737649856%3B55.1242031125135%3B11.924278644114592%3B55.105720138026456%3B1038%3B575&mapcomp=%3B%3B%3BLundby%3B%3B%3B4750%3B%3B%3B%3B%3B%3B11.873829464704873%3B55.108019472620846%3B0%3B0%3BLundby%3BVordingborg%3Bmaps_place_dk.14552.21%3B0&what=map_adr&searchInMap=1&geo_area=lundby&stq=0&pis=0>
så der er rigeligt med mulighed for at de 70-80 er tilladt hastighed og
vidnernes oplysning nærmere var som forsvar af hans hastighed :-/

Selvom der fra luften tydeligvis er fartbump igennem både Lundby og
kirkebyen kan jég ikke se hverken de pågældende skilte(s skygger)
endsige givne byzone og fart -afskiltning på Google-Earth (der
tilsyneladende har den bedste luft/sattelit -foto opløsning), så derom
nytter det ikke at fabulere!

--
Armand.

Fra : Gimbal

Dato : 28-09-08 02:42

Der er allerede rigeligt med gamle, senile, stæreblinde billister som ikke
ser en pind når de kører ud fra sideveje... at de så oven i købet kører uden
kørekort og laver hasarderede overhalinger, det er fandeme skræmmende! De
gamle kan sgu tage bussen. Forhåbenligt kommer ham her med fængsels-bussen.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 28-09-08 20:28

"Lars / Viborg" <lars@s2v.dk> writes:

> [...]
> Her i / omkring viborg er der sgu en del lands"byer" hvor der kun er
> skiltet med blå skilte om navngivet sted, ikke byskilt - Sekundært -

Både Gl. Lundby og Lundby er skiltet med alm byzoneskilt.

Kai, med familien i nærheden
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Gimbal

Dato : 28-09-08 02:32

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> wrote in message
> "xs1100" <ingen@email.invalid> skrev i en meddelelse Man må da håbe at
> tåben der kørte 70-80 bliver det samme når han er lappet sammen.

Øv for en nasty kommentar...

Fra : Allan

Dato : 28-09-08 02:38

> Man må da håbe at tåben der kørte 70-80 bliver det samme når han er
> lappet sammen.

Du er da lidt af et fjols hva?
Eller glemte du lige at tænke dig om?

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-08 09:38

"Allan" <SendIkkeNogetHer@DetErUlovligt.DKK> skrev i meddelelsen

> Du er da lidt af et fjols hva?
> Eller glemte du lige at tænke dig om?

hmm er vi mc´ister hævet over loven ?? hvis den pågældende motorcykelist har
kørt
70-80km. hvor han kun må køre 50km. så har han da overtrådt loven lige så
vel
som billisten, og så skal han sgu da også straffes såen er det. Og så kan
det altså
ikke blive ved med altid at være billistens skyld, jeg har set flere
mc´ister der køre
unden hjerne.

Biker hilsen René Rasmussen "danmark"

Fra : xs1100

Dato : 28-09-08 10:00

"rené" <rlysbjerg2mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det altså
> ikke blive ved med altid at være billistens skyld, jeg har set flere

Der er 50 km/t hastighed på pågældende stykke vej, men selv om vidner tror
han har kørt 70 - 80, kan han sagtens have kørt det tilladte...

Jeg oplever ofte at folk siger jeg kører for stækt der, selv om jeg altid
kører 50. Men det sker osse at jeg kører 50 i første gear og så lyder det
som om man kører noget stærkere.

Jeg kender ikke fyren der blev kørt ned af den blinde gamle mand uden
kørekort, men mine tanker er hos ham.

Mvh
Jarl
XS1100

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-09-08 14:23

rené skrev:

> [...]
> kan det altså
> ikke blive ved med altid at være billistens skyld, jeg har set flere

VED du at han kørte for stærkt?

Og hvis så - må han da pløjes ned af hvem der måtte have lyst???

underlig _underlig_ tankegang

:-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Andreas Andersen

Dato : 28-09-08 14:39

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> wrote in message

> VED du at han kørte for stærkt?
>
> Og hvis så - må han da pløjes ned af hvem der måtte have lyst???
>
> underlig _underlig_ tankegang

Nu lægger du vist René ord i munden. Motorcyklister har en tendens til at
påtage sig offerrollen. Det lyder unægteligt som om den 80-årige mand har
størstedelen af skylden i dette, men hvis motorcyklisten måtte køre 50km/t
og kørte 80km/t har han nok forværret sin egen situation, og hvis det kan
påvises bør han naturligvis have en bøde.

--
Andreas

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 28-09-08 03:37

On 27 Sep., 19:04, "Sune Storgaard" <nos...@strueradsl.invaliDK>
wrote:

> Man må da håbe at tåben der kørte 70-80 bliver det samme når han er  lappet
> sammen.

Som uheldet er beskrevet var det næppe blevet undgået, uanset om
mc'isten havde kørt 30...

Desværre sker der rigtigt mange uheld med "overerfarne" billister
langt oppe i 80'erne som ikke længere har det overblik som er
nødvendigt i den stadig mere intense trafik. Mange i gruppen har jo
kørt bil i rigtigt mange år, men på et tidspunkt melder alderen sig
for alvor og så begynder det at gå galt...

Jeg har netop overtalt min mor som er 74 fra at køre bil mere. Ikke at
hun på nogen måde fysisk er ude af stand til det men hun indrømmer
selv at hun ikke længere har det fornødne overblik og reelt er lidt
bange for at køre. Det koster lidt ekstra hente og bringe, men til
gengæld behøver hun ikke være bange for at være årsag til ulykker, og
vejene bliver lidt sikrere alt i alt...

Har vi ikke alle oplevet et ældre familiemedlem som kører bil og hvor
man tænker om det nu også er fornuftig.... Jeg synes personligt at
gruppen reelt set kun skulle have fornyet kørekortet efter en køretur
hvor en køresagkyndig vurderede billistens evner som acceptable. At en
læge vurderer at vedkommende fysisk er i stand til at køre er ikke
godt nok....

Fra : Gimbal

Dato : 28-09-08 15:55

"Bent_Albertslund" <glente45@yahoo.dk> wrote in message
news:dfea1880-ae7f-44e9-8d1e-Jeg synes personligt at
[...]

Helt enig! Og alderen for dette check skulle nok sættes lidt ned. Folk kan
sagtens være både blinde og senile inden deres 70 års fødselsdag.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 29-09-08 09:07

"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Helt enig! Og alderen for dette check skulle nok sættes lidt ned. Folk
> kan sagtens være både blinde og senile inden deres 70 års fødselsdag.

Og den er så sat ned til 60 for nyerhvervede kørekort (hvis det er langt
nok).
Nu et problemet så blot alle de, der kører rundt med kørekort af den
hidtidige type.;-(
--
Michael D

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 29-09-08 16:03

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nok).
> Nu et problemet så blot alle de, der kører rundt med kørekort af den

Lige en bemærkning fra et 'problem' hvis kørekort er årg. 1953.

Jeg vil tro, at hvis alle vi trafikanter ville stræbe efter at være mere
tolerante og mindre rethaveriske, ville mange meningsløse ulykker kunne
undgås.

- Vær årvågen og forberedt på det uventede i al slags trafik - okay, på
landjorden altså.

Palle

Fra : Niels Pein

Dato : 28-09-08 23:51

"Sune Storgaard" skrev ...
> "xs1100" skrev
>
> Man må da håbe at tåben der kørte 70-80 bliver det samme når han er lappet
> sammen.
Er det een du kender, siden du ved han er en tåbe?
--
Niels
Bandit 1250 SA

Fra : dw

Dato : 01-10-08 23:48

Niels Pein skrev:
> "Sune Storgaard" skrev ...
> Er det een du kender, siden du ved han er en tåbe?

han kørte uden kørekort = tåbe

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 02-10-08 16:12

"dw" <dw@sletheleadressenogforventenmassesvar.dk> skrev i en meddelelse

> han kørte uden kørekort = tåbe
Læs lige igen! Den 80 årige havde intet kørekort, der er intet nævnt om
andre skulle køre uden!
--
Michael D

Fra : StreetFighter

Dato : 02-10-08 19:01

On Sat, 27 Sep 2008 19:04:46 +0200, Sune Storgaard wrote:

> Man må da håbe at tåben der kørte 70-80 bliver det samme når han er lappet
> sammen.

Hallo 70-80 er da langsomt på en MC selv i byen. Kan kommer slemt tilskade
ved frontale sammenstød uanset man kører 50 eller 100. Den gamle nar som
kørte uden kørekort og uden lægekontrol som man skal til når man er over
70år skulle have en læresteg. Han kan være både blind og døv og så
overvægtig og stiv i nakken at han slet ikke kan dreje hovedet.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-10-08 19:05

StreetFighter skrev den 02 okt 2008 i

> [...]
> skal til når man er over 70år skulle have en læresteg. Han kan
> være både blind og døv og så overvægtig og stiv i nakken at han

Hvem f#¤%& har givet dig lov til at gå på internettet - holder de slet
ikke øje med jer på din fritter?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : StreetFighter

Dato : 02-10-08 19:46

On 02 Oct 2008 18:04:51 GMT, Arne Lorenzen wrote:

> fritter?

Spiser ikke sådan noget. Vil ikke have sådan en hængekuffert som dig

--
Wheelies er min passion

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-10-08 19:48

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Hvem f#¤%& har givet dig lov til at gå på internettet - holder de slet
> ikke øje med jer på din fritter?

Yderst saglig argumentation.

Kai

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 02-10-08 21:35

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Yderst saglig argumentation.

Retfærdigvis skal der tages i betragtning, seriøsiteten (eller i højere
grad fraværet af samme) i det indlæg der blev svaret på.
;-(
--
Michael D
Der synes tonen er lav, men ikke særlig behagelig.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 03-10-08 16:15

Kai Harrekilde-Petersen skrev den 02 okt 2008 i

> Yderst saglig argumentation.

Tak - så sagligt som det i sammenhængen kunne blive.

Overvejede en smiley, men kunne ikke finde et sted til den.
"Nogen" vil kunne finde den mellem linierne.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
BTW - hvem definerer graden af saglighed?