Vedr Lamdasonde og tændningsforstærker
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-08 21:51

Ja jeg havde et par spørgsmål , om div ting fordi det ikke helt virkede
efter hensigten på min nye motorstyrebox

Det gør det nu ;))))))) og lige et extra :))))))

Suki GSXR 1000 med Lidt trykluft og 1 bars ladetryk = 302 hk

Vægt køreklar fuldtanket osv 172 kg ,

Og hvem er det så lige der skal til Tyskerland og teste det her i weekenden

Og nej den må ikke springe i luften

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-08 04:49

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vægt køreklar fuldtanket osv 172 kg ,
>
> Og hvem er det så lige der skal til Tyskerland og teste det her i

Og jeg ønsker dig alt mulig held og lykke

PD CBR1100t i følge Karsten Midtfyns ydelseprøve i går kun 268
hk

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-08 08:35

Poul du skulle få monteret sådan en Megasquit , og se hvor nemt det er af få
den kørt 112 % ind , det værste er nok at komme uden om din normale styrebox

Men ikke et hul eller tøven eller noget heller ikke mellem sug og tryk , men
det skal nok ses og ikke forklares ;)

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 26-09-08 08:42

> [...]
>
> Vægt køreklar fuldtanket osv 172 kg ,
>
> Og hvem er det så lige der skal til Tyskerland og teste det her i

Og der skal stadig kun bruges omkring 18-22 Hk på baghjulet (afhængig af
frontareal og kørestilling) for at køre 130 Km/h.
Så hvad er resten til?
--
Michael D

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-08 08:50

Det sjove ;)

Der er tale om en Dragbike

www.kvikteam.dk

Men hvis du mener at alle Mcer kun skulle have 20 hk , så er det sikkert
ikke sjovt
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 26-09-08 09:02

> Det sjove ;)
>
> Der er tale om en Dragbike
Ok, det forklarer jo en del. Bemærkningen om test i "Tyskerland" fik mig
til at tro, at den skulle skydes af på Autobahn.
> www.kvikteam.dk
>
> Men hvis du mener at alle Mcer kun skulle have 20 hk , så er det
> sikkert ikke sjovt
Det er nok heller ikke lige der, jeg ville hen, men der er jo langt fra
20 og til over 300.
Og kald mig bare kedelig, men jeg har vanskeligt ved at forestille mig
nogen der har brug for noget der bare lugter af flere hundrede Hk, til
en gadecykel.

Og nu hvor jeg er blevet belært om karakteren af dit køretøj, vil jeg da
ønske alt mulig held med projektet
--
Michael D

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 26-09-08 09:09

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en gadecykel.
>
> Og nu hvor jeg er blevet belært om karakteren af dit køretøj, vil jeg
PS Husk nu også på, at jeg er en mand i (næsten) bedstefarklassen, og
kører med kardan!

Jeg har i øvrigt tit fantaseret om noget vildt tunet kardanmaskine ville
kunne bruges til Dragracing, eller kardanen ville ende som en
proptrækker?
Eller er problemet nærmere det enorme moment vil "kaste" raceren om på
siden?
Nå det var et "sidespring"
--
Michael D

Fra : Armand

Dato : 27-09-08 09:28

Michael Dahlberg skrev:
> [...]
>
> Jeg har i øvrigt tit fantaseret om noget vildt tunet kardanmaskine ville
> kunne bruges til Dragracing...... Eller er problemet nærmere det enorme

"Om på siden"?
Er din opfattelse af kardantrukne motorcykler ikke lidt ensrettet??

--
Armand.
(engang med XS1100 for døren)

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 27-09-08 10:18

> "Om på siden"?
> Er din opfattelse af kardantrukne motorcykler ikke lidt ensrettet??

Det tror jeg egentlig ikke.
Jeg kører dog selv på en
Men mit kendskab til motorer, så vil enhver motor ved gasgivning
(forsøge at) bevæge sig modsat krumtappens omdrejningsretning.
(Aktion -reaktion).
Dette er kraftigere og tydeligere jo kraftigere motoren er.
Kardancykler har normalt (Undskyld at jeg kalder din hedengangne
"ganger" for anormal) motoren (krumtappen) på langs i stellet.
Jeg kan forestille mig, at hvis et monster af en motor, med lettet
svinghjul, og en reaktion på gasgivning ud over det sandsynlige, bliver
fyret af, alt hvad den kan trække, så vil kipmomentet i motoren gøre
starten så ustabil ,at det nærmer sig det jeg antydede.
Om på siden ;-(
Noget andet er så, at jeg faktisk også tror at baghjulet vil forsøge at
vride(lægge) sig, når alle kræfterne "rammer" kron- og spidshjulet.
Men det er alt sammen spekulationer, men jeg ville nu gerne vide, om det
er prøvet
--
Michael D

Fra : Armand

Dato : 27-09-08 10:49

Michael Dahlberg skrev:

> [...]
> Kardancykler har normalt (Undskyld at jeg kalder din hedengangne
> "ganger" for anormal) motoren (krumtappen) på langs i stellet.

Du ér ensrettet! :-|
Det er sandt nok at tværliggende firecylindrede kardanmaskiner
retroperspektivt var et 80'er fænomæn og som sådan anormale - rent
bortset fra at BMW er 25 år bagefter omkring dét design!
Men ret beset så vil jeg mene at størstedelen af de kardan-motorcykler
man møder i trafikken er med tværliggende krumtap qua mængden af
V2-costum/cruisere!

> Men det er alt sammen spekulationer, men jeg ville nu gerne vide, om det
> er prøvet

Som indenfor al anden motorsport er Drag-racing meget afhængig af
optimerede gearinger hvilket er et problem med "fast" kardan-træk!

Men dine moment og inerti -betragtninger er ikke helt hen i vejret!

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 27-09-08 14:31

> [...]
> Men ret beset så vil jeg mene at størstedelen af de kardan-motorcykler
> man møder i trafikken er med tværliggende krumtap qua mængden af
Som af grunde jeg vil kalde usaglige og påvirkede af "HD-effekten" har
motoren placeret forkert i stellet.
Men tilbage til min logiske sans, som ikke altid er så meget værd, så er
der (mest) logik i at anvende kæde - eller remtræk når motoren ligger
på tvære, og kardan når den ligger på langs.
Dette for at undgå for mange "knæk" på udvekslingen.
(I øvrigt var der mere mening i Yamahas 3 og 4 cylindrede XS'ere, end i
Douglass Dragonfly, der jo havde langsliggende (som i krumtappen på
langs i stellet) boxer, og kædetræk.)

> Som indenfor al anden motorsport er Drag-racing meget afhængig af
> optimerede gearinger hvilket er et problem med "fast" kardan-træk!
Der er vel så mange dele der specialfremstilles til sådan et tingest, så
det er et mindre problem?

> Men dine moment og inerti -betragtninger er ikke helt hen i vejret!
Tak
--
Michael D

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-08 20:11

On Sat, 27 Sep 2008 11:48:51 +0200, Armand wrote:

> Men dine moment og inerti -betragtninger er ikke helt hen i vejret!

Argh moment og enertimoment har intet med hinanden at gøre, og derfor
holder Michael's betraktninger om vinkelgearet, og motorens moment ikke.

Kun vægt af roterende dele "tipper" en motor, resten er låst i stellet, og
virker kuns i længderetningen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : Armand

Dato : 27-09-08 23:23

Orla Pedersen skrev:

> [...]
>
> Kun vægt af roterende dele "tipper" en motor, resten er låst i stellet, og

Ikke enig!

Når "kardan-reaktion" kan såvel rejse som sænke ekvipagen forårsaget af
gas- givning hhv. lukning, er det fordi kardan'ens spidshjul inde i
vinkelgearet forsøger at trække bagsvingeren rundt om baghjulets tandkrans!
På samme måde MÅ baghjulet i given grad forsøge at kravle rundt om
kardanakslens spidshjul inde i samme vinkelgear!
Dén bevægelse ér til forskel for bagsvingerens "kardan-reaktion"
rigtigtnok låst i stellet, men netop derfor burde det kunne spores på
samme måde som en langsliggende krumtaps inerti ved gas- givning/lukning :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-08 11:44

On Sun, 28 Sep 2008 00:22:31 +0200, Armand wrote:

> [...]

> gas- givning hhv. lukning, er det fordi kardan'ens spidshjul inde i
> vinkelgearet forsøger at trække bagsvingeren rundt om baghjulets tandkrans!

Men det er så heller ikke låst, der er frit spil mellem baghjul,
affjedring, og asfalt.

> [...]
> samme måde som en langsliggende krumtaps inerti ved gas- givning/lukning :-|

Jup, som enertireaktion alene, meen, akslen vejer altså ikke ret meget.
Det samme gør sig gældende for akslerne i gearkassen.

Fra : HKL

Dato : 26-09-08 09:29

news:48dc9701$0$15899> Og kald mig bare kedelig, men jeg har vanskeligt ved

Kedelig!!

/HKL, ZX10R

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-08 12:30

Den kan ikke køres på normal vej , og selv på Autobanen er svingene for
skarpe , og ja endda for humplet , da affjering ikke er det vi gør mest i ,
ok den har ingen , det vejer jo sådan noget stads

Kan godt se at jeg ikke skrev at det var en baneracer , men tråden var nu
også mest henvent til dem som havde hjulpet i de tidliger trråde

Jo HKL en Zx10r er er også kedeligt den skal jo flytte 2 Kg pr Hk ;)

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : HKL

Dato : 27-09-08 22:00

> [...]
> også mest henvent til dem som havde hjulpet i de tidliger trråde
>
> Jo HKL en Zx10r er er også kedeligt den skal jo flytte 2 Kg pr Hk ;)

God tur, håber at høre lidt fra turen!!

Fra : HKL

Dato : 27-09-08 21:58

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> Jo HKL en Zx10r er er også kedeligt den skal jo flytte 2 Kg pr Hk ;)
>
> PE
> x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

2kg/hk bliver det vist ikke til, ikke engang med mig på

/HKL, ZX10R - 175kg tør(MC'en ikke mig, sidste måling gav 157hk,
efterfølgende er der kommet komplet system + PCIII på, så mon ikke jeg
kommer lige over 160hk

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-08 23:30

Hjemme igen

At en Mc vejer 175 kg tør kan man jo ikke rigtigt bruge til noget , prøv du
at få den vejet fuldtanket osv , du vil blive fæl skuffet

Tør idag er uden nogen væsker af nogen art ja selv bremsevæsker/forgaffel
olie er ikke vejet med , og Batteriet er også væk så uden Benz er du nok
oppe på de 190 kg + 20 l benz 0g så dig 75 kg ? 285 kg er nok ikke hel skudt
forkert

Min vejer 172 kg fuldtanket og køreklar , men de der 0,1 ton extra vægt er
sku lidt værer :( Men alt der ikke har noget med fart og styrke er også væk
ja jeg har enda lige fået alt det gamle lednings net fjernet 1,4 kg alle
beslag til dit og dat er væk Tanken er ikke tanken men kun en skal
bagstellet er kortet op og på denne måde er der fjernet 24 kg skrammel

vedr Kardan de er for tunge æder for mange HK og man har ikke føling med
baghjulet , til feks Vmax som var meget populær dragbike før i tiden blev
der lavet specielle motordele så den blev ændret til alm kæde træk og vi
bruger ikke noget med XZYV ringe i kæden de æder også hk , nej stål mod stål
ved man hvad er ;)

Nå men vi kom ned til Wittstock ved Berlin og skulle køre på en gammel
flyveplads , med alt i ruiner fra før murens fald hold da helt op hvor et
bygnings værk , der har arbejdet mellem 20 og 30000 mand , og ja alt er
froladt , på en nat , helt vild med så store bunkers osv , det ligner sku
noget fra en atomvåben film hvor B.S. Christiansen har styret slaget

Banen vi skulle køre på var de gammeldags beton elementer 4 x 4 m med sorte
gummifuger imellem , og det var så ikke lige optimal , øhhhh langtfra
optimal , men hold da lige op de øst tysker var flinke og bød os velkommen ,
og betale for at køre Næ nej , vi var gæster

Men jeg fik 2 hurtigste tid på dagen og det var jeg egenligt godt tilfreds
med , når nr 1 var en Super Drag Bike med ja de sagde 600 Hk , men de 400 hk
havde den nok + et 10 " sliks dæk + en whelli bar på et par meter også

Men jeg fik testet det jeg skulle og var kørt derned efter , og kan se at
mine 3 kg ohm tænd spoler ikke er gode nok , og så er mine slanger til turbo
mab føler sikkert også for små da den ikke er hurtig nok til at reagere på
div omd . + div andre ting der skal ændres her i vinter

Så alt ialt fed tur , og en smadret krop

Og til dem der ikke forstår sporten , forstår jeg dem godt

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Armand

Dato : 27-09-08 23:38

HKL skrev:
> [...]
>
> /HKL, ZX10R - 175kg tør(MC'en ikke mig, sidste måling gav 157hk,
> efterfølgende er der kommet komplet system + PCIII på, så mon ikke jeg

160hk skulle svare til 320 total-vægt jvf. Emborgs 2kg/hk's-tese,
10'eren vejer næppe under 200kg fuldt tanket, hvilket efterlader 120 kg
til dig i fuldt panser - Mon ikke at du fylder dén ramme :-/

--
Armand.
Ca. 100 kg's (jeg er jo lige kommet hjem fra ferie) smedesvend der vejer

Fra : HKL

Dato : 28-09-08 22:37

> 160hk skulle svare til 320 total-vægt jvf. Emborgs 2kg/hk's-tese, 10'eren
> vejer næppe under 200kg fuldt tanket, hvilket efterlader 120 kg til dig i
> fuldt panser - Mon ikke at du fylder dén ramme :-/
HVAD SIGER DU!!!!!!.....................NIX så tesen holder ikke -> ZX10R
med olie, benzin, vand + div. andre væsker<2kg/hk

PE - Så er der jo kun et sted tilbage hvor du kan vægt
optimere..............

/HKL, ZX10R

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-08 22:45

Er du klar over at konen kunne finde på at læse med her , det er simpel hen
ikke rimeligt at skrive sådan noget sludder her ;)

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK