Indhegning af haven.
Fra : Benny Jensen

Dato : 26-09-08 16:31

Hej.
Jeg skal til at hegne min have ind, så mine 2 katte ikke kan slippe ud af
haven, men nyde min have.
jeg har et problem og det er toppen af hegnet. Hvordan går jeg det "flugt
sikkert" ? jeg skal ikke have låg på hele haven.
Hvordan sikre jeg bunden af hegnet? Teltpløkker eller skal det graves lidt
ned?
Min have er ca. 4x5 meter og har en svag rundende overflade af græs og
fliser.
Der skal laves en dør i hegnet, så jeg kan komme til hækken. Jeg vil helst
undgå, at hegnet bliver sat ind i hækken (agnbøg)

Er der nogen, som har en færdig opskrift? gerne med link til foto af hegnet.

Jeg har nogle begræsninger til hegnet.
1. Det må max være 1,8 m. højt.
2. Der skal være små masker i trådhegnet.
Hilsen
Benny

Fra : Kim2000

Dato : 26-09-08 18:18

"Benny Jensen" <benny@fjerndetteord.vedfortet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har nogle begræsninger til hegnet.
> 1. Det må max være 1,8 m. højt.
> 2. Der skal være små masker i trådhegnet.

Jeg aner ikke hvordan man gør øverst, men nederst er ret enkelt.

Du graver cirka 5-10-15 cm ned og cirka 30-40 cm ud på græsplanen, derefter
er det blot at lægge hegnet på jorden og op til hegnet (så du har et L
formet hegn), derefter er det såmænd bare at lægge jorden på igen. Hvis man
laver græstørvs firkaner gør der ikke mere end et par måneder, før din
operation er helt skjult.

Fra : Kate

Dato : 26-09-08 18:24

"Benny Jensen" <benny@fjerndetteord.vedfortet.dk> wrote in

> [...]
> "flugt sikkert" ? jeg skal ikke have låg på hele haven.
> Hvordan sikre jeg bunden af hegnet? Teltpløkker eller skal det

Jeg fik indg´hegnet min have for 2 år siden. Jeg ville/kunne heller
ikke have låg på, så jeg fik el i toppen. det har holdt mine bavianer
inde.
Min hegn er ikke gravet ned, men løber bare langs jorden og hverken
katte eller kanin har forsøgt at grave sig ud.

> [...]
> Der skal laves en dør i hegnet, så jeg kan komme til hækken. Jeg
> vil helst undgå, at hegnet bliver sat ind i hækken (agnbøg)

Mit er så sat langs hæk i den ene side, almindelig ligguster. Ulempen
er at jeg synes det gør den del af hækken lidt svær at klippe, men ikke
værre end det da bliver gjort.

> Er der nogen, som har en færdig opskrift? gerne med link til foto
> af hegnet.

Jeg har lidt billeder på min hjemmeside http://oliwer.dk kig under
haven.

> Jeg har nogle begræsninger til hegnet.
> 1. Det må max være 1,8 m. højt.
> 2. Der skal være små masker i trådhegnet.

mit hegn er 1,8m højt og har maskestørrelse 5x10 cm og virker
upåklageligt opå en somali, en hukat på 7 kg og en kanin på ca 2,5 kg,
desuden var der indtil for ca 1 måned siden også en abysinier som
brugte haven (hun er imellemtiden flyttet). Mit hegn er en super
succes.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-08 23:35

> [...]
>
> Jeg har nogle begræsninger til hegnet.
> 1. Det må max være 1,8 m. højt.
> 2. Der skal være små masker i trådhegnet.

Min baghave er også indhegnet.
Hvordan du skal gører kan jeg ikke sige, men her er et par tip til hvad du
ikke skal gører.

Ikke sætte hegnet i hæk. sæt det så du lige kan kører rundt om med en
plænekippersbrede.
Ikke købe billigt hegn i HN. Køb noget kvalitetshegn.
Ikke købe hegn med store masker.

Og så er det ellers kun tilbage at få sat nogle stolper i jorden inden der
bliver frost.
Held og lykke, dine katte vil eælske dig for det.

Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 04-10-08 14:57

> [...]
>
> Jeg har nogle begræsninger til hegnet.
> 1. Det må max være 1,8 m. højt.
> 2. Der skal være små masker i trådhegnet.

Louise med Buster havde da en super løsning, se under Louise Krarups
album .-)
Se også her
http://www.zatifi.dk/Loebegaard1.htm
http://www.jakobmette.dk/indhegning.htm