udelukke pc. fra netværk
Fra : Sørensen

Dato : 27-09-08 07:07

Kan jeg udelukke en pc fra det interne netværk ved at give den en fast IP og
så sætte noget op i routeren ?

F.eks. er der noget der hedder DMZ:
If you have a local client PC that cannot run an Internet application
properly from behind the NAT firewall, then you can open the client up to
unrestricted two-way Internet access by defining a Virtual DMZ Host.

vil det holde ham væk fra det interne net ?.

--
vh.
Sørensen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-09-08 08:49

Sørensen wrote:
> Kan jeg udelukke en pc fra det interne netværk ved at give den en fast IP og
> så sætte noget op i routeren ?

Kablet eller trådløst netværk?

> [...]
> properly from behind the NAT firewall, then you can open the client up to
> unrestricted two-way Internet access by defining a Virtual DMZ Host.

Ja, hvis du har en rigtig DMZ så er den pågældende PC som regel
på et kablet netværk, og endda på et andet fysisk netværk.

> vil det holde ham væk fra det interne net ?.

hvem snakker du om?

JonB

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-09-08 09:28

On Sat, 27 Sep 2008 09:48:43 +0200, Jon Bendtsen <noone@example.com>
wrote:

> Ja, hvis du har en rigtig DMZ så er den pågældende PC som regel
> på et kablet netværk, og endda på et andet fysisk netværk.

I nogle af privatbruger-produkterne, er DMZ desværre kommet til at
betyde næsten det modsatte af det traditionelle DMZ-begreb, for der
flytter man demilitariserede zone ind på LAN'et... Suk.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Sørensen

Dato : 27-09-08 17:55

"Jon > skrev ?

Kablet eller trådløst netværk?

trådløst gør det nogen forskel ? det er vel det samme på den samme router.
..

Ja, hvis du har en rigtig DMZ så er den pågældende PC som regel
på et kablet netværk, og endda på et andet fysisk netværk.

Øv jeg ved ikke om det er rigtigt DMZ, men det er en lidt spøjs router med 2
Wan-indgange så måske jeg kan route brugeren til Wan 2 og mig selv til wan 1

> vil det holde ham væk fra det interne net ?.

hvem snakker du om?

Den "fremmede" bruger

JonB

Sørensen

Fra : Klaus G.

Dato : 27-09-08 09:48

> Kan jeg udelukke en pc fra det interne netværk ved at give den en fast IP
> og så sætte noget op i routeren ?
Alt efter hvad router du har, så burde det være muligt at banne en Mac
Adresse?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Sørensen

Dato : 27-09-08 18:02

"Klaus skrev ?
> Alt efter hvad router du har, så burde det være muligt at banne en Mac
> Adresse?

det er en lidt spøjs Hawking-router med 2 Wan-indgange , vil det betyde at
han kan komme på nettet men ikke have kontakt til andre computere ?

Det ender hvist med en svitch foran to routere selv om det bruger lidt
rigeligt strøm.

tak for svar.

vh. Sørensen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-09-08 13:28

Sørensen <nogen@microsoft.com> wrote:

> [...]
> unrestricted two-way Internet access by defining a Virtual DMZ Host.
>
> vil det holde ham væk fra det interne net ?.

Du kan finde mange gode råd om hvad du kan med dit LAN på:

http://www.smallnetbuilder.com/

F.eks med 2 router:

http://www.smallnetbuilder.com/content/view/24431/53/

Eller med 3 router:

http://www.smallnetbuilder.com/content/view/24428/53/1/1/

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Morten

Dato : 29-09-08 13:29

> vil det holde ham væk fra det interne net ?.

Hvorfor ikke få noget ordenligt sikkerhed på dit trådløse net og så lige
ændre passwordet?
Så er han væk.
Du kan også ban'e hans mac-adresse, men det er vist rimeligt nemt at ændre
(har aldrig selv prøvet), så det er kun en midlertidig løsning hvis han er
bare lidt teknisk. Og hvis det er fordi dit trådløse net er pivåbent kan der
jo hurtigt komme andre.

Så hvis du ikke vil have at folk bruger dit netværk/din forbindelse, så få
noget ordenligt sikkerhed på!

Mvh
Morten

Fra : Sørensen

Dato : 29-09-08 20:14

"Morten" > skrev

> Hvorfor ikke få noget ordenligt sikkerhed på dit trådløse net og så lige
> ændre passwordet?
> Så er han væk.

Øhee "han" må godt være her, men han skal kun komme på nettet, og ikke på
det interne net.

vh. Sørensen