Hjælp Strømforsynings stik faldt ud, CPU e~
Fra : Preben Larsen

Dato : 27-09-08 09:09

Hej
Min ret ny "samlede pc" er gået død, min Gigabyte GA-P35 board med q6600
CPU
Under forsøg med noget server software gik den ud,
det viser sig at de sidste 4 ben i strømstikket på motherboard var
faldet/rykket ud...
Blæser på cpu starter og netkort dioden lyser, men ellers er der ikke liv
Heller ikke blink i tastaturet.
Et PCI skærmkort hjalp ikke..

Skal jeg prøve med RAM eller CPU eller board ?
Har ikke lige noget lignende ved hånden for at teste de løse dele..

mvh
Preben

Fra : Mads

Dato : 27-09-08 09:27

On Sat, 27 Sep 2008 10:08:32 +0200, "Preben Larsen"
<ingenadresse@nodomain.dk> wrote:

> [...]
>
>Skal jeg prøve med RAM eller CPU eller board ?
>Har ikke lige noget lignende ved hånden for at teste de løse dele..

Og du har sat det lille strømstik i igen ?

Din PC's reaktion ligner nemlig den du får hvis det
lille stik ikke er sat i.

Og det burde ikke brænde noget af at stikket faldt ud,
Ihvertfald ikke noget jeg har oplevet før.

mvh Mads

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 27-09-08 09:51

"Preben Larsen" <ingenadresse@nodomain.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Skal jeg prøve med RAM eller CPU eller board ?
> Har ikke lige noget lignende ved hånden for at teste de løse dele..

Har du ikke en "clear CMOS" eller "reset bios" jumper på boardet?

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 27-09-08 11:22

Preben Larsen wrote:
> [...]
> Under forsøg med noget server software gik den ud,
> det viser sig at de sidste 4 ben i strømstikket på motherboard var

Den skal jeg lige forstå korrekt, det er et bundkort med 24-pin
strømstik, og du har sat en 20-pin PSU til, og det lille 4-pin stik i de
sidste 4 ?

Er du godt klar over, at det ikke er der, det lille 4-pin stik skal i?

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-08 12:20

Jens C. Hansen wrote:

> [...]
> de sidste 4 ?
>
> Er du godt klar over, at det ikke er der, det lille 4-pin stik skal i?

Jeg undrer mig da mere over hvordan software kan
få stikket til at falde ud

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-09-08 12:23

Just skrev:

> Jeg undrer mig da mere over hvordan software kan
> få stikket til at falde ud

Stikket har nok ikke gidet sidde i mere.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Preben Larsen

Dato : 27-09-08 18:01

<Just> skrev i en meddelelse

> Jeg undrer mig da mere over hvordan software kan
> få stikket til at falde ud

Naturligvis ikke softwaren direkte, men mig der har bytte harddisk og fået
hevet i ledningen,
som så er faldet ud senere, imens den kørte serverdisken
mvh
Preben

Fra : Preben Larsen

Dato : 27-09-08 17:58

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:gbl1fb$1u0s$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> og du har sat en 20-pin PSU til, og det lille 4-pin stik i de sidste 4 ?
>
> Er du godt klar over, at det ikke er der, det lille 4-pin stik skal i?
Det lille 4-pin sidder fint nok..
Det er det 24-pin strømstik, hvor de 4 sidste ben sidder for sig selv, at
denne del med 4 ledninger er gået fra,
sikkert fordi det ikke var trykket godt nok i bundkortet.
mvh
Preben

Fra : Preben

Dato : 03-10-08 21:00

> [...]
>
> Skal jeg prøve med RAM eller CPU eller board ?
> Har ikke lige noget lignende ved hånden for at teste de løse dele..

Så kører den igen
Efter at ha læst manualen endnu een gang, fandt jeg ud af at boardet kan
køre med både 20 og 24 ben power..Så det burde ikke betyde noget om de
sidste 4 sidder i...sååe det er noget andet..
En ny strømforsyning, fik liv i den igen...
Jeg burde nok have målt alle spændingerne
mvh
Preben