Brænderfejl
Fra : Erik K.

Dato : 26-09-08 16:40

I min PC, der kører med Vista, har jeg et DVD-drev, der hedder: HL-DT-ST
DVD+-RW GSA-H21N ATA Device.
Drevet sidder i en Acer-maskine E380.
I den senere tid har jeg fået mine CD- og DVD-skiver ødelagt i drevet, ider
der på alle kommer en rids fra centrum og ud. - Det har kostet mig
adskillige skiver.
Er der tale om et defekt drev eller kan det måske være en driverfejl? -
Systemet siger, at jeg har den nyeste driver installeret.
Nogen der kender problemet?

Mvh
Erik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-09-08 16:55

On Fri, 26 Sep 2008 17:40:02 +0200, "Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk>
wrote:

> [...]
>Er der tale om et defekt drev eller kan det måske være en driverfejl? -
>Systemet siger, at jeg har den nyeste driver installeret.

Det er i hvert fald ikke en driverfejl...

Mit gæt er at du har småbørn i huset og at der på den baggrund er
kommet et fremmedlegeme (en lego-klods ?!) i drevet....

<mlr>

Fra : Erik K.

Dato : 26-09-08 21:52

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i meddelelsen

> Det er i hvert fald ikke en driverfejl...
>
> Mit gæt er at du har småbørn i huset og at der på den baggrund er
> kommet et fremmedlegeme (en lego-klods ?!) i drevet....
>
> <mlr>

Det lyder helt usandsynligt, at der skulle være kommet et fremmedlegeme ind
i drevet. - Børn er her ingen af, og drevet har aldrig været rørt, bortset
fra når man sætter en skive ind ude fra.
Det har tidligere fungeret normalt.

Mvh
Erik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-09-08 22:17

On Fri, 26 Sep 2008 22:52:01 +0200, "Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk>
wrote:

> [...]
>i drevet. - Børn er her ingen af, og drevet har aldrig været rørt, bortset
>fra når man sætter en skive ind ude fra.

Ok, men hvis det ikke er et fremmedlegeme i drevet, så må det være
et-eller-andet der er knækket og rør disken når den sættes i eller
tages ud...

Anyway: Det kan ikke betale sig at spilde mere tid på det probleme.
Smut en tur forbi den lokale computer pusher imorgen og køb et nyt
drev....

<mlr>

Fra : Erik K.

Dato : 28-09-08 11:35

> [...]
>
> Anyway: Det kan ikke betale sig at spilde mere tid på det probleme.
> Smut en tur forbi den lokale computer pusher imorgen og køb et nyt

Det er jeg også nået til, men i øvrigt - tak for svarene.
Er der noget mærke, der særligt kan anbefales? - Den skal blot kunne brænde
CD og DVD i alle formater og selvfølgelig afspille samme. - Lightscribe o.l.
er jeg ligeglad med.

Mvh
Erik

Fra : Rado

Dato : 29-09-08 12:47

On Sun, 28 Sep 2008 12:34:50 +0200, "Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk>
wrote:

> [...]
>CD og DVD i alle formater og selvfølgelig afspille samme. - Lightscribe o.l.

Jeg har gode erfaringer med LG - brænder og læser alt, også DVD-RAM.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.