8 GB USB Flash drev - skrivebeskyttet.
Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 26-09-08 10:09

Jeg har lige købt et Maxell 8GB flashdrev, men til min store
irritation er det ubrugeligt, da det er skrivebeskyttet. Og nej - der
er ingen slider, der skal flyttes. Hvordan fjerner jeg
skrivebeskyttelsen?

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-09-08 11:09

In news:he9pd4tfca253588bfi6msegc5t4iv37sq@4ax.com,
Capt'n Tailstriker <kadoriv@hotmail.com> typed:
> [...]
> irritation er det ubrugeligt, da det er skrivebeskyttet. Og nej - der
> er ingen slider, der skal flyttes. Hvordan fjerner jeg

Hvis den er skrivebeskyttet må der simpelthen være en kontakt. Er du sikker
på at kontakten ikke er så lillebitte, at du ikke kan flytte den med en
finger og at den ikke sidder så langt inde, så du er nødt til at bruge evt.
en miniskruetrækker ? Prøv at ringe den forretning op hvor du har købt den.
De må da vide det.

Hvis det er ét af disse flash drev, er det måske en driver der mangler.:

http://www.maxellcanada.com/faqs/usb/usb_driver.htm

Zitech har haft samme problem med nogle af deres flash drev, så de har også
lavet drivere.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 26-09-08 12:51

Hej igen, Tove!

Har nu prøvet alt, og nu kyler jeg den sgu' ud!

Tak for hjælpen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-09-08 12:59

In news:tpipd41cjn0hk5k0j88h3pup7d6j6bavfj@4ax.com,
Capt'n Tailstriker <kadoriv@hotmail.com> typed:
> Hej igen, Tove!
>
> Har nu prøvet alt, og nu kyler jeg den sgu' ud!
>
> Tak for hjælpen.

Velbekomme. Synd at det ikke hjalp.

Prøv at reklamere til forhandleren hvor den er købt. Der må da ganske givet
være en fejl.

Hvis du har Vista som jeg, kan det jo være at det den der ikke vil
akceptere. Jeg måtte slette Bullguard og lægge AVG ind i stedet for, fordi
min nye computer fuldstændig låste ved opstart.

Øv hvor er det ærgerligt når noget man har købt ikke fungerer, men desværre
er det jo blevet helt almindeligt med mange af de ting man anskaffer sig.

Prøv lige at se om der er flere der svarer på dit indlæg. Det kan jo være en
ting du slet ikke har tænkt over.

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 26-09-08 13:43

Hej igen!

Jeg kører både Vista og XP - ingen forskel. Men nu er det lykkedes mig
at kopiere et billede over og slette det igen. Ok - så forsøgte jeg
mig med en fil på 500 mb - dér nåede jeg halvvejs inden den igen
brokkede sig, og nu kan jeg hverken slette det, der ligger der eller
formatere.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 26-09-08 13:13

Capt'n Tailstriker wrote:
> Har nu prøvet alt, og nu kyler jeg den sgu' ud

Du må meget gerne sende den til mig, jeg betaler gerne porto (dog ikke
pakkeporto).