MS Windows
briani 27239
Vista: Markøren flyttes ved tryk på [delet~
Fra : Simon [2610]

Dato : 26-09-08 02:20

Hej,

Jeg har kørt Windows Vista Ultimate i noget tid efterhånden, men her
for nyligt begyndte det at opføre sig lidt sært når jeg skrev i
tekstbokse på nettet eller bruge ultraedit/notepad osv. Det der sker
kunne f.eks. være at jeg skriver en besked og vil slette noget et par
linier nede, og trykker på [delete knappen] der sidder lige over de 4
pilestaster. Og typisk sker der så det at 1 bogstav på øverste linie
slettes, ligesom hvis jeg havde trykket [Page Up] og [Delete]
efterfølgende. det kan også ske hvis jeg vil slette en fil i en
folder, jeg havde et eksempel hvor jeg trykkede [delete] mens den
nederste fil i folderen var valgt, og den derefter markerede og
slettede den øverste (jeg fik trykket [enter] hurtigt efter delete, da
det jo normalt er proceduren), jeg prøvede at slette samme fil igen,
og fik samme problem... først da jeg højreklikkede på den og valgte
slet fik jeg slettet den korrekte fil.
Hvad kan forårsage dette problem? det er ikke konsekvent, men virker
somom det kommer lige pludseligt og så kan jeg reproducere det indtil
jeg vælger en alternativ måde at slette på, hvorefter den anden metode
så kan virke fint i et stykke tid igen?

Jeg troede først det var min mus (logitech MX1000 laser), der er en
halvgammel sag efterhånden, for den placerede engang imellem cursoren
højere end hvor den burde være (den sprang bare op lige pludseligt)..
men nu har jeg skiftet den og har stadigt samme problem. Kan det være
mit tastatur, eller noget i windows der driller mig ? og hvad evt. det
er et PS/2 tastatur. Jeg har tænkt lidt om der kan være sket en form
for kortslutning i det, således at når jeg trykker del trykker det
Page Up og så Del bagefter, men det er også bare sært det ikke er
konsekvent, og når det fejler indtil jeg vægler en anden metode at
slette på, hvorefter det hele kan fungere normalt i noget tid...

Det er ved at være et irriterende problem og overvejer en
ominstallatio af windows, men det er ikke det jeg har mest lyst til at
bruge weekenden på .. :(

Håber nogen af jer har en idé om hvad der kan være sket her.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Mvh. Simon

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 26-09-08 15:54

Simon [2610] sendte dette med sin computer:
> [...]
> det jo normalt er proceduren), jeg prøvede at slette samme fil igen,
> og fik samme problem... først da jeg højreklikkede på den og valgte
SNIP

> [...]
> bruge weekenden på .. :(
>
> Håber nogen af jer har en idé om hvad der kan være sket her.

Jeg ville fokusere på tastatauret, hvorfor sætter du ikke bare et andet
på og prøver, fx et USB... det kan du jo gøre mens systemet kører.
Jørgen