Apropos raketter.
Fra : Stig Johansen

Dato : 26-09-08 06:49

Hej alle.

For ikke så lang tid siden synes jeg, jeg læst om, at NASA har planer om at
bygge(opsende) et lille a-kraftværk til Månen.

I den forbindelse spekulerer jeg på om man overhovedet har en brugbar raket,
der kan sende en payload til månen.

Har man monstro planer om at geneoplive Saturn V, eller er den simpelthen
for dyr ?

Hvad med russerne, var det Soyus de hed, deres måneraketter - er de stadig i
drift ?

Det er vist først om 10-20 år, men jeg er bare nysgerrig over hvilket
transportmiddel de vil bruge.

(Selvfølgelig har de også den option at fake det hele i et filmstudie
ligesom sidst

Stig Johansen

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-09-08 10:18

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> der kan sende en payload til månen.
>
> Har man monstro planer om at geneoplive Saturn V, eller er den simpelthen

Dyrt er det ihvertfald:
Ares V can send nearly 157,000 pounds (71 metric tons) to the moon.
http://www.nasa.gov/mission_pages/constellation/ares/aresV/index.html

Mvh
Martin

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 26-09-08 22:34

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i meddelelsen
> Hej alle.

> (Selvfølgelig har de også den option at fake det hele i et filmstudie
> ligesom sidst

Pas nu på...

Fra : Per A. Hansen

Dato : 29-09-08 15:36

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der kan sende en payload til månen.
>
> Har man monstro planer om at geneoplive Saturn V, eller er den simpelthen

Nej - der er skrottet

Per A. Hansen