Tre *danskere*
Fra : Peter

Dato : 26-09-08 06:25

I DR nyhederne 25/9 understreger nyhedsværten at forbryderne i omtalte
forbrydelse var "danskere",
hvordan man ved det med sikkerhed, vides ikke.

"Danskere" kan også være muhamedanske forbrydrere, men udelukker tilrejsende
uden statsborgerskab.

Men når det med sikkerhed vides at være utilpassede danske fra indvanrer
miljøer,
undestreges dette ikke på samme måde.

Hvorfor denne forskel?

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-09-08 07:31

"Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen

> Hvorfor denne forskel?

Fordi så kan de slippe for at afsløre forbryderens etniske oprindelse, da
der kan "dækkes ind" under dansk statsborgerskab. Det er sværere med andre
etniske forbrydere, som ikke har statsborgerskab.

/Kim

Fra : Malte Runz

Dato : 26-09-08 09:20

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der kan "dækkes ind" under dansk statsborgerskab. Det er sværere med andre
> etniske forbrydere, som ikke har statsborgerskab.

Hvorfor er forbryderens etniske oprindelse vigtig? Mener du det skal have
nogen indflydelse på strafudmålingen?

Og hvorfor skulle 'de' (DR?) have et ønske om at tilsløre forbryderens
etniske baggrund?

--
Malte Runz

Fra : Peter

Dato : 26-09-08 09:36

"Malte Runz" <glemdet@glemdet.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er forbryderens etniske oprindelse vigtig? Mener du det skal have
> nogen indflydelse på strafudmålingen?

Fordi visse etniske grupper er overrepræsenterede i kriminalstsstiken, omend
det er skjult godt,
og derfor bør der være fokus på dem, så befolkningen kan tage de nødvendige
foranstaltninger
når de konfronteres med disse mindrebemidlede væsner.

> Og hvorfor skulle 'de' (DR?) have et ønske om at tilsløre forbryderens
> etniske baggrund?

Sikkert for ikke at blive anklaget for racisme.

Fra : Malte Runz

Dato : 26-09-08 10:57

"Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> "Malte Runz" <glemdet@glemdet.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi visse etniske grupper er overrepræsenterede i kriminalstsstiken,
> omend det er skjult godt,

Men du har fundet ud af det alligevel... Det er ingen hemmelighed, at
indvandrere og deres efterkommere er overrepræsenterede i
kriminalstatistikken, og lidt hurtig googling viser, at det forhold er kendt
af 'alle', der beskæftiger sig med den slags, og at der ikke er nogen der
forsøger at skjule det.

Kan du citere nogen for noget, der viser at jeg tager fejl?

> og derfor bør der være fokus på dem, så befolkningen kan tage de
> nødvendige foranstaltninger
> når de konfronteres med disse mindrebemidlede væsner.

Den kan jeg udlægge på mange måder. Hvem er "disse mindrebemidlede væsner"
og hvilke "nødvendige foranstaltninger" skal befolkningen tage, når de møder
dem?

> Sikkert for ikke at blive anklaget for racisme.

Ikke af mig.

--
Malte Runz

Fra : Peter

Dato : 26-09-08 11:13

> Den kan jeg udlægge på mange måder. Hvem er "disse mindrebemidlede væsner"
> og hvilke "nødvendige foranstaltninger" skal befolkningen tage, når de
> møder dem?

Det kan vel kuyn være før omtalte indvandrere og deres efterkommere,
som er overrepræsenterede i kriminalstatistikken, og derfor er betegnelsen
"mindrebemidlede"
meget beskrivende.

Nødvendige foranstaltniger kunn være alt fra at skifte fortorv,
til at gå i offensiv og banke/skyde dem ned, alene på mistanken.

Malte Runz...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-08 11:28

Peter <pgh@wer.nn> wrote:

> [...]
>
> Nødvendige foranstaltniger kunn være alt fra at skifte fortorv,
> til at gå i offensiv og banke/skyde dem ned, alene på mistanken.

Hyggeligt .. jeg håber godt nok du prøver at være sjov ...

/thomas

Fra : Peter

Dato : 26-09-08 11:40

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Hyggeligt .. jeg håber godt nok du prøver at være sjov ...

Ja da, lige så sjov som de utilpassede fremmede.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-08 11:34

Peter <pgh@wer.nn> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Ja da, lige så sjov som de utilpassede fremmede.

dvs. alle fremmede er utilpassede ? .. eller hvordan vil du skælne
mellem en utilpasset er tilpasset fremmed når du møder ham på fortorvet
?

/thomas

Fra : Peter

Dato : 26-09-08 11:50

> dvs. alle fremmede er utilpassede ? .. eller hvordan vil du skælne
> mellem en utilpasset er tilpasset fremmed når du møder ham på fortorvet

Ligeså tilfældigt som "de " skelner mellem hvem de vil slå ned og hvem de
vil lade gå !

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-08 11:45

Peter <pgh@wer.nn> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Ligeså tilfældigt som "de " skelner mellem hvem de vil slå ned og hvem de
> vil lade gå !

nice ... i min erfaring så går det meget bedre hvis man ikke er en
provokerende nar .. uanset hvem man har med at gøre (invandrere,
rockere, politi, sure mennesker i morgentrafikken)

/thomas

Fra : Peter

Dato : 26-09-08 12:00

> nice ... i min erfaring så går det meget bedre hvis man ikke er en
> provokerende nar .. uanset hvem man har med at gøre (invandrere,
> rockere, politi, sure mennesker i morgentrafikken)

Du har så oplevelsen med at tilsyneladende helt umotiveret
blive slået ned, knivstukket, voldtaget og bestjålet, af utilpassede
fremmede tilgode.

Fra : Peter

Dato : 26-09-08 11:57

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> dvs. alle fremmede er utilpassede ?

Hvordan konkluderer du det udsagn?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-08 11:52

Peter <pgh@wer.nn> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan konkluderer du det udsagn?

du siger at du vil tage dine forholdsregler alene baseret på at de ser
fremmede ud.

/thomas

Fra : Peter

Dato : 26-09-08 12:05

> du siger at du vil tage dine forholdsregler alene baseret på at de ser
> fremmede ud.

Hvilket du får til "alle fremmede er utilpassede"!
Hvilken skole går du på ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-08 12:00

Peter <pgh@wer.nn> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket du får til "alle fremmede er utilpassede"!
> Hvilken skole går du på ?

så skal jeg da nok citere dig når du ikke kan huske så langt tilbage:

hvordan kan det udlægges på andre måder ? Du ville jo ikke svare på
hvordan du vil kende de tilpassede fra de utilpassede ?

/thomas

Fra : Peter

Dato : 26-09-08 12:13

> så skal jeg da nok citere dig når du ikke kan huske så langt tilbage:

> hvordan kan det udlægges på andre måder ? Du ville jo ikke svare på
> hvordan du vil kende de tilpassede fra de utilpassede ?

Det har jeg vist svaret på tidligere, men for din skyld:

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-08 12:05

Peter <pgh@wer.nn> wrote:

> [...]
>
> Det har jeg vist svaret på tidligere, men for din skyld:
> "Ligeså tilfældigt som "de " skelner mellem hvem de vil slå ned og hvem de

Det er ikke et svar ... udover at du bekræfter at du tror at alle som
ikke er blege i huden potentielt er ude på at slå dig til lirekassemand

/thomas

Fra : Peter

Dato : 26-09-08 12:21

> Det er ikke et svar
> ... udover at du bekræfter at du tror at alle som
> ikke er blege i huden potentielt er ude på at slå dig til lirekassemand

Jeg vil lade tvivlen komme mig tilgode, og det var netop pointen i
i mit første svar:
"Nødvendige foranstaltniger kunn være alt fra at skifte fortorv,
til at gå i offensiv og banke/skyde dem ned, alene på mistanken."

på dit spørgsmål:

Fra : Malte Runz

Dato : 26-09-08 18:21

> [...]
>
> Det kan vel kuyn være før omtalte indvandrere og deres efterkommere,
> som er overrepræsenterede i kriminalstatistikken, og derfor er betegnelsen

For lige at være helt sikker... Taler du om hele gruppen af indvandrere og
deres efterkommere, eller kun om dem der er kriminelle?

> Nødvendige foranstaltniger kunn være alt fra at skifte fortorv,
> til at gå i offensiv og banke/skyde dem ned, alene på mistanken.

Mener du, at det er OK at skyde et tilfældigt, udenlandsk-udseende menneske
alene fordi der, statistisk, er en større chance for, at vedkommende er
kriminel, end hvis der var tale om en etnisk dansker?

Det er mig. Og?

--
Malte Runz

Fra : N_B_DK

Dato : 26-09-08 17:45

"Malte Runz" <glemdet@glemdet.dk> wrote in message
> og at der ikke
> er nogen der forsøger at skjule det.

Nå nej det er der ikke ROFL

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Malte Runz

Dato : 26-09-08 18:15

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "Malte Runz" <glemdet@glemdet.dk> wrote in message
>
> Nå nej det er der ikke ROFL

Det er nemt at postulere på livet løs, og i mit svar til Peter skrev jeg da
også, at jeg gerne vil have nogle citater, som kan bakke påstanden op. Det
gælder også dig. Hvem prøver at skjule noget? Hvad siger/skriver de, der
viser dig, at de prøver at skjule noget for omverdenen? Vær specifik (dvs
ikke noget a là 'de rabigale og de andre røde lejesvende, der ønsker at
importere fanatiske kriminelle bla bla bla', vel).

Altså: Hvem, hvad og hvor?

Eller prøver du at skjule, at der faktisk ikke er nogen, der prøver at
skjule noget vedrørende overrepræsentationen?

--
Malte Runz

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-08 19:49

Malte Runz wrote:
> [...]
> have nogen indflydelse på strafudmålingen?
>
> Og hvorfor skulle 'de' (DR?) have et ønske om at tilsløre forbryderens

Ved du, at da man havde godt gang i masseindvandringen, da "fastslog" flere
af de "gode" politikere, at indvandrere var *mindre* kriminelle end
danskere? Det var før man blev tvunget til at lave statistikker. Mener du,
at det var en dårlig idé at finde ud af kriminalitetsfrekvenser for de
forskellige etniske grupper?

Fra : Malte Runz

Dato : 26-09-08 21:40

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Ved du, at da man havde godt gang i masseindvandringen, da "fastslog"
> flere af de "gode" politikere, at indvandrere var *mindre* kriminelle end
> danskere? ...

Bare for sjovs skyld... har du nogen tal der viser, at det _ikke_ forholdt
sig på den måde dengang? Jeg ved ikke om Danmarks Statistiks tal går så
langt tilbage.

> ... Det var før man blev tvunget til at lave statistikker. Mener du, at
> det var en dårlig idé at finde ud af kriminalitetsfrekvenser for de
> forskellige etniske grupper?

Bestemt ikke, hvis man bruger disse tal til at synliggøre et problem, og
vælger at gøre noget ved det.

Det jeg reagerer på er påstanden om, at nogen forsøger at skjule det faktum,
at kriminalstatistikken viser en overrepræsentation af indvandrere.

--
Malte Runz

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-08 08:31

Malte Runz wrote:
> [...]

> Bare for sjovs skyld... har du nogen tal der viser, at det _ikke_
> forholdt sig på den måde dengang? Jeg ved ikke om Danmarks Statistiks

Nej, man havde ingen tal, men gode mennesker behøvede dem heller ikke, de
VIDSTE jo hvordan en masseindvandrign ville forløbe.
Bortset fra steder hvor man benhårdt smider folk ud for kriminalitet, så har
indvandrere alle vegne altid været mere kriminelle end den oprindelige
befolkning.

> [...]
>
> Det jeg reagerer på er påstanden om, at nogen forsøger at skjule det
> faktum, at kriminalstatistikken viser en overrepræsentation af

Det tror jeg heller ikke, men det ser ud til at "man", dvs fx Kyvsgaard og
andre som forsker i emnet, altid fremdrager ting der kan trække i retning af
at mindske antallet af indvandreres kriminalitet, men aldrig nævner ting,
som kunne betyde, at der er *flere* end statistikkerne viser. Fx mener jeg,
at det faktum at kriminalitet blandt nydanskere ofte foretages i grupper,
som kan være endog meget store, betyder at man sjælden får fat i alle, og
ofte slet ikke i nogen af flokmedlemmerne, fordi det bliver umuligt for to
tre politifolk at gøre noget. Det er ÉN ting som taler i retning af at
statistikkerne underrepræsenterer tallene.

Men nu kan vi jo snart ikke bruge statistikker over kriminalitet mere, kun
over den meget alvorlige, politiet rykker jo ikke ud, og de rapporterer
åbenbart kun en brøkdel af anmeldelserne.

Fra : Malte Runz

Dato : 27-09-08 09:43

> Nej, man havde ingen tal, men gode mennesker behøvede dem heller ikke, de
> VIDSTE jo hvordan en masseindvandrign ville forløbe.

Lige som man "vidste", at den sorte mand er den hvide underlegen? Det
skorter ikke på historier om, hvad det kan medføre, når 'gode mennesker ved'
hvordan det hele hænger sammen.

> Bortset fra steder hvor man benhårdt smider folk ud for kriminalitet, så
> har indvandrere alle vegne altid været mere kriminelle end den oprindelige
> befolkning.

Også kineserne og vietnameserne, som ofte bliver fremhævet, som værende
'gode og problemfrie' indvandrere. Hvad med svenskerne, hollænderne,
australierne etc?

Din påstand er af en sådan karakter, at den kræver en eller anden form for
dokumentation, for ikke at blive affærdiget som fordomsfuldhed (eller sågar
racisme, hvis nogen ellers skulle være i det humør).

> [...]
> af at mindske antallet af indvandreres kriminalitet, men aldrig nævner
> ting, som kunne betyde, at der er *flere* end statistikkerne viser. ...

Hvad motiverer 'dem' til det? Er der en skjult dagsorden, eller hvad?

> [...]
> fordi det bliver umuligt for to tre politifolk at gøre noget. Det er ÉN
> ting som taler i retning af at statistikkerne underrepræsenterer tallene.

Det kan jeg ikke umiddelbart be- eller afkræfte, men jeg mener heller ikke,
at det er afgørende, om statistikkerne måske burde justeres med et par
procentpoint eller 5. Det er samfundets reaktion på problemet, der er
afgørende.

(snip)

--
Malte Runz

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-08 10:07

Malte Runz wrote:
> [...]
> skorter ikke på historier om, hvad det kan medføre, når 'gode
> mennesker ved' hvordan det hele hænger sammen.

Der er stadig masser af ting som "folk" bare VED er rigtige.
Fra den "gode" sektor, så sagde fx en tidligere fremtrædende VS'er at
"flygtninge opfører sig langt bedre end danskere ville gøre i deres
situation" - bare sådan uden videre. Og det var på et tidspunkt hvor man
overfaldt personalet, smed med maden, forlangte at kvinder skulle samle spyt
op, - og andre morsomheder. Men "VI" er naturligvis altid LANGT værre end
det værste man kan finde blandt selv de mest rabiate. Vi har jo vores
indbyggede selvhad, vi på venstrefløjen.

> Også kineserne og vietnameserne, som ofte bliver fremhævet, som
> værende 'gode og problemfrie' indvandrere. Hvad med svenskerne,
> hollænderne, australierne etc?

Der har altid være masser af kriminalitet i verdens Chinatown'er, men det
har været af en anden type end den med at brænde biler af hver aften, - som
nu ser ud til at blive et fast indslag (som i Sverige med skolerne)

> [...]
> form for dokumentation, for ikke at blive affærdiget som
> fordomsfuldhed (eller sågar racisme, hvis nogen ellers skulle være i

Racisme? Den forstår jeg ikke? Jeg siger at det JEG har læst om
indvandringens historie her og der, altid viser at indvandrere er mere
kriminelle end lokalbefolkningen, - hvor i alverden finder du mulig racisme
dér.

> Hvad motiverer 'dem' til det? Er der en skjult dagsorden, eller hvad?

Aner det ikke, de er vel gode mennesker, som synes de bør hjælpe
mindretallet til at få et bedre ry, hvis de kan.
Man ville jo let blive smidt ud af det gode selskab hvis man ikke har en
lidt "skæv" vinkel? Og det ER da også OK at prøve at finde ting som kan
bringe tallene lidt ned, de er jo store nok som det er.

> [...]
> ikke, at det er afgørende, om statistikkerne måske burde justeres med
> et par procentpoint eller 5. Det er samfundets reaktion på problemet,

Samfundets reaktion? Det er vel også i høj grad bandernes reaktion der er
væsentlig.

80 procent af de arabiske drenge kommer ud af skolen uden at kunne læse, -
skal vi forsøge at banke dem til at interessere sig for lektier i stedet for
"gaden" - eller hvad ville du foreslå?
Er det "vores skyld"?

Jeg er stensikker på, at jo værre det bliver, jo mere mener gode mennesker
at "vi har svigtet" og "det hele er vores skyld". Vi HAR åbenbart ikke anden
måde at klare ubehaget på, - Jesus har ikke levet forgæves . Jeg vidste
iøvrigt allerede for år siden, at sådan ville det komme til at gå, man
kender vel sin kultur.

Fra : Malte Runz

Dato : 27-09-08 12:50

> [...]

> indvandringens historie her og der, altid viser at indvandrere er mere
> kriminelle end lokalbefolkningen, - hvor i alverden finder du mulig

Hvis påstanden er, at 'alle gode mennesker ved, at indvandrere altid har
været mere kriminelle end de lokale' _uden_ at have nogen reelle tal at
bakke den op med, og kun bygger det på, at 'det er noget man bare ved', så
kan opponenterne slippe billigt, ved at kalde det racisme. En 'red herring',
m.a.o, og det er ikke konstruktivt.

(snip)

> Aner det ikke, de er vel gode mennesker, som synes de bør hjælpe
> mindretallet til at få et bedre ry, hvis de kan. ...

Og hvis det bedre ry er fortjent, så burde der vel heller ikke være noget i
vejen med det.

(snip)

> Samfundets reaktion? Det er vel også i høj grad bandernes reaktion der er
> væsentlig.

Jeg taler om samfundets reaktion på de problemer, som vi ser afspejlet i
statistikkerne. Et af problemerne er bande-kriminalitet, og hvordan vi skal
reagere på det.

> 80 procent af de arabiske drenge kommer ud af skolen uden at kunne læse, -
> skal vi forsøge at banke dem til at interessere sig for lektier i stedet
> for "gaden" - eller hvad ville du foreslå?

Noget i den retning. Og jo tidligere vi får fat i dem, jo bedre. Det kræver
naturligvis også, at de børn der kommer godt igennem skoleforløbet bliver
'belønnet' med gode muligheder for at klare sig, og på den måde fremstår som
eksempler på, at det kan betale sig at lave lektier istedet for at brænde
affaldscontainere af.

> Er det "vores skyld"?

I mine øjne er det komplet formålsløst at prøve at finde "de skyldige". Man
kan tale om samfundets ansvar for at ændre og forbedre situationen, og i en
sådan proces kan det være afgørende at fremhæve de fejltagelser, der er
blevet begået i fortiden. Men hvis det bare ender med at handle om, _hvem_
der begik fejltagelserne, så er der intet vundet overhovedet.

> Jeg er stensikker på, at jo værre det bliver, jo mere mener gode mennesker
> at "vi har svigtet" og "det hele er vores skyld".

Hvem siger egentlig 'det hele er samfundets/vores skyld'? Er det ikke en
stråmand? Jeg ville sætte pris på nogen konkrete udtalelser, som jeg kan
forholde mig til.

(snip)

--
Malte Runz

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-08 14:26

Malte Runz wrote:
> [...]
> bare ved', så kan opponenterne slippe billigt, ved at kalde det
> racisme. En 'red herring', m.a.o, og det er ikke konstruktivt.

OK, men jeg tænker jo ikke indvandrere som "racer" overhovedet, OG jeg har
læst mest om indvandring til USA.

> (snip)

> Og hvis det bedre ry er fortjent, så burde der vel heller ikke være
> noget i vejen med det.

Nej, bestemt ikke.

> [...]
> og på den måde fremstår som eksempler på, at det kan betale sig at
> lave lektier istedet for at brænde affaldscontainere af.

Der er jo masser af gode eksempler, OG man sender flokke ud på
handelsskolerne, - alligevel kan man lukke lektiehjælp fordi - især -
drengene hellere vil ud og more sig på gaderne.

> [...]
> de fejltagelser, der er blevet begået i fortiden. Men hvis det bare
> ender med at handle om, _hvem_ der begik fejltagelserne, så er der

Nu har vi jo den gode bog "Et Delt Folk" - som begge "lejre" godtager som
ren empiri.

> Hvem siger egentlig 'det hele er samfundets/vores skyld'? Er det ikke
> en stråmand? Jeg ville sætte pris på nogen konkrete udtalelser, som
> jeg kan forholde mig til.

JEG har hørt utallige gange at "vi har svigtet" - og jeg kunne da godt finde
citater fra ovennævnte bog.

Og i relation til emnet, så sagde en tysk filosof "Enzenberger" tror jeg det
var, at jo mere islamisterne vil brede sig, jo mere vil det blive forbudt at
kritisere islam, islamisme og muslimske indvandreres uhensigtsmæssige
kulturtræk, og MON ikke han har fået ret.
Se fx Weekendavisens addendum til Stjernfelts o.a. bog om
multikulturalismens fallit, - vi kommer til at vige og vige, - som perserne
sagde "Vis ham døden, og han vil være tilfreds med feber" - derfor kommer
der imam-uddannelser, sharia-domstole, tavshed om islams historie osv osv
osv. Og vi vil indirekte komme til at reklamere for islam, - som jo ER en
usædvanlig ubehagelig religion, især for de stakkels muslimer, men vi har jo
heller ikke bedt om at få mere religion spredt ud i samfundet, - dvs det har
de naive og godlidende mennesker som syntes det bare var SÅ godt for
danskernes moralske udvikling at blive "udfordret".

Fra : @

Dato : 27-09-08 15:05

On Fri, 26 Sep 2008 10:19:31 +0200, "Malte Runz" <glemdet@glemdet.dk>
wrote:

>"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

>Hvorfor er forbryderens etniske oprindelse vigtig?

for at vise at der er kæmpe problemer ved at importere muhamedanere

>Og hvorfor skulle 'de' (DR?) have et ønske om at tilsløre forbryderens
>etniske baggrund?

fordi det ikke er politisk korrekt at fortælle sandheden

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 26-09-08 11:36

"Peter" <pgh@wer.nn> wrote in message

> Hvorfor denne forskel?

Undtagelsen der bekræfter reglen. Hvis ikke engang imellem der var en eller
anden dansker,
der trådte ved siden af, kunne velmenerne jo komme på den tanke, at disse
nyheder
blev sorteret fra.

Det er trods alt kun 66% af fx. de voldtægtsdømte, der er fremmede.

Fra : Frithiof Jensen

Dato : 26-09-08 20:13

"Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
>I DR nyhederne 25/9 understreger nyhedsværten at forbryderne i omtalte
>forbrydelse var "danskere",

> Hvorfor denne forskel?

Fordi det er en nyhed - i stil med "Mand Bider Hund"

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-08 04:18

Peter <pgh@wer.nn> wrote:

> I DR nyhederne 25/9 understreger nyhedsværten at forbryderne i omtalte
> forbrydelse var "danskere",

Så ville jeg forstå det som /etniske/ danskere, men nogle omtaler n'te
generations indvandrere som 'danskere' blot de har dansk borgerskab.

> "Danskere" kan også være muhamedanske forbrydrere

Etniske danskere kan skam også konvertere til islam. Som alle nye i
troen kan de let udvikle sig til rabiate islamister.

Langt mindre farlige er dem der har en islamisk tradition, og tager let
på påbud og forbud.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk