Debian lenny stable release date ?
Fra : pf

Dato : 25-09-08 13:26

Er der nogen der har et bud på, hvornår lenny kan forventes at gå i stable ?

Jeg mener der var et rygte, der sagde ca. medio september ... men det er
jo ved at være godt passeret.

Peder

Fra : Peter Makholm

Dato : 25-09-08 15:09

pf <pf@fabel.dk.RE.MOVE.INVALID> writes:

> Er der nogen der har et bud på, hvornår lenny kan forventes at gå i stable ?

Når den er klar.

> Jeg mener der var et rygte, der sagde ca. medio september ... men det er
> jo ved at være godt passeret.

Det seneste officielle rygte om et release-tidspunkt var en uge før
freeze, som netop sagde September. Der er ikke kommet opdaterede
officille rygter der har sagt noget om release-tidspunkt siden.

http://lists.debian.org/debian-devel-announce/2008/07/msg00005.html

Så bedste bud er stadigvæk 'Når den er klar'. (Men forhåbentlig inde
årets udgang, ellers har freeze-perioden været for lang IMHO).

//Makholm

Fra : Sune Vuorela

Dato : 25-09-08 16:29

On 2008-09-25, Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> Når den er klar.

Der er lige et par ting der mangler.

Interresserede kan se her de fejl der mangler rettelser.

http://bts.turmzimmer.net/details.php?bydist=both&sortby=packages&ignnew=on&fullcomment=on&related=on&new=7&refresh=1800

/Sune

Fra : pf

Dato : 25-09-08 16:32

Peter Makholm wrote:

> Når den er klar.

Og jeg kan supplere med at nævne: det varer nok ikke så længe, som det
har gjort, før den er klar ...

> Det seneste officielle rygte om et release-tidspunkt var en uge før
> freeze, som netop sagde September. Der er ikke kommet opdaterede
> officille rygter der har sagt noget om release-tidspunkt siden.

Hum ...

> Så bedste bud er stadigvæk 'Når den er klar'. (Men forhåbentlig inde
> årets udgang, ellers har freeze-perioden været for lang IMHO).

Jammen så må vi jo bare vente ... ... ...

Tak for info

Peder

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 11-10-08 00:06

pf skrev:

> Jammen så må vi jo bare vente ... ... ...

Dette er muligvis et dumt spørgsmål... Men hvorfor vente. Jeg har
allerede to servere (én i386 og én amd64) kørende med Debian Lenny (jeg
skiftede fra Etch for en måneds tid siden) og jeg havde meget få
problemer i opgraderingen. Og begge servere har kørt stabilt siden...
Den eneste nedetid i forbindelse med opgraderingen var, da jeg blev nødt
til at genstarte maskinerne så den nye kernel kunne tage sin effekt. Og
en nedetid på måske 30 sekunder må være acceptabel i forbindelse med en
større opgradering.

Jeg burde naturligvis have ventet, men jeg skulle bruge en funktion fra
de nyere apache udgaver, og da Lenny allerede var i slutfasen, virkede
det hensigtsmæssigt. Og da opgraderingen forløb smertefrit, har jeg ikke
fortrudt min beslutning... Den eneste pakke, hvor jeg bemærkede en
mindre strukturel forandring, var for djbdns. Og dette kunne meget vel
skyldes, at jeg her tidligere ikke havde brugt en officiel etch version.
- Og her var der maksimalt tale om 5-10 minutters genkonfigurering.
Yderligere var der vist også et par sikkerhedshuller (i apache 2.2.9),
som jeg skulle have lukket, men jeg testede naturligvis sikkerheden
umiddelbart efter opgraderingen. Og hullerne var ikke særligt store (så
vidt jeg husker - men det er en måned siden, og jeg glemmer hurtigt).

--
Mvh. Jacob Tranholm <http://jtranholm.dk/>
Karl R. Popper: Observation statements and statements of experimental

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-10-08 00:11

On Sat, 11 Oct 2008 01:05:42 +0200, Jacob wrote:

> Dette er muligvis et dumt spørgsmål... Men hvorfor vente.

Kommer der sikkerhedsopdateringer til lenny endnu?

Mvh.

--
"It troo! Dat darn Kahlfin stole ma spacechip!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 13-10-08 00:47

Adam Sjøgren skrev:

> Kommer der sikkerhedsopdateringer til lenny endnu?

Godt svar...

Og du ved jo nok allerede, at mængden af sikkerhedsopdateringer til
Lenny er yderst begrænset. Og Etch er selvfølgelig mere gennemprøvet og
sikkert. Men de er begyndt at komme... Hvis du fx. kigger på:
http://security.debian.org/dists/lenny/updates/main/binary-i386/Packages.bz2

Vil du se, at mængden ikke nødvendigvis er noget at skrive hjem om. Men
der er sikkerhedsopdateringer...

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-10-08 08:31

On Mon, 13 Oct 2008 01:46:47 +0200, Jacob wrote:

> Godt svar...

> Og du ved jo nok allerede, at mængden af sikkerhedsopdateringer til
> Lenny er yderst begrænset.

Jeg var faktisk ikke sikker på om der overhovedet kom nogen før den
officielle release (der plejer jo/vel? ikke at komme
sikkerhedsopdateringer direkte til testing?), så det var såmænd et
ærligt ment spørgsmål.

> Men de er begyndt at komme... Hvis du fx. kigger på:
> http://security.debian.org/dists/lenny/updates/main/binary-i386/Packages.bz2

Cool! Er det så den vanlige officielle support, eller er det "bare"
øvelser inden release?

Mvh.

Adam

--
"You know, if the sun was an oboe, what would you do?" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 13-10-08 19:18

Adam Sjøgren skrev:

> Cool! Er det så den vanlige officielle support, eller er det "bare"
> øvelser inden release?

Jeg ved det ikke... Opdateringerne virker rimeligt fornuftige, og så
vidt jeg har set, er der kommet flere siden Lenny blev lukket (frozen),
hvor der ikke direkte tilføjes nye udgaver (medmindre de nye kurerer
defekter ved de eksisterende). Men jeg har ikke insiderviden om denne
proces... - Jeg gætter på, at en del af security-teamet allerede er gået
i gang med Lenny, og at disse opdateringer er et produkt af deres
arbejde. Men dette er bare et gæt.

Fra : N/A

Dato : 13-10-08 00:47