MS Windows
briani 27239
Hjælp mig. Opgrader Vista
Fra : Lars Nørstrand

Dato : 25-09-08 11:54

Jeg er nød til at indlæse Win Vista oven på den eksisterende for at bevare
programmer og filer.
Desværre siger min Win Vista Cd at gendannelse er deaktiveret pga jeg skal
opgradere til en nyere eller anden version.
Min Cd er en Win Vista Business OEM kun til distribution med en ny Computer
( Står der på Manualen og Etiketten)
Så kan jeg ikke reparere min install ?
Gendannelse løser ikke mit problem
Skal jeg have en anden Version af Vista ? Corporated måske ?
Der skulle også være en komando man kan skrive i kør som reparere div ting i
Vista.
Nogen der kan hjælpe mig.

Jeg vil være MEGET ked af at skulle formatere min Pc

På forhånd tak

Den arme mand der ikke fil taget backup

Fra : Henning

Dato : 25-09-08 14:45

On Thu, 25 Sep 2008 12:54:29 +0200, Lars Nørstrand <No@mail.com>
wrote:

> [...]
>Så kan jeg ikke reparere min install ?
>Gendannelse løser ikke mit problem
>Skal jeg have en anden Version af Vista ? Corporated måske ?
Det kommer an på hvilken version du har nu - Home kan f.eks. kun
opdateres til Ultimate Edition.
Prøv kommandoen du leder efter - sfc /scannow

Fra : Edmund

Dato : 25-09-08 22:29

"Lars Nørstrand" <No@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Desværre siger min Win Vista Cd at gendannelse er deaktiveret pga jeg skal
> opgradere til en nyere eller anden version.

Er det fordi din vistaskive er uden SP1?

Mvh Edmund

Fra : Lars Nørstrand

Dato : 25-09-08 23:10

Ja måske. Den er fra før SP1 kom

Fra : Lars Nørstrand

Dato : 26-09-08 00:23

Har lige prøvet at fjerne sp1
Men kan stadig ikke køre installationen da opgradering stadig er deaktiveret
af installationsprogrammet,

Fra : Nørstrand på job

Dato : 26-09-08 07:25

Det er mig igen på job..

Problemet er det er min startmenu-proceslinje der ikke duer.
Det kommer kun Win update frem når man klikker på start. Dager man
proceslinjen i konrtolpanel blinker vindiet kun i 1/2 secund. Findes der
mon en opdatering der kan rep denne. Jeg må have mistst filen. eller kan jeg
kopiere menu progammet ind det rigtige sted hvis jeg kan få filen fra en
anden cumputer
Lars

Lars

Fra : Henning

Dato : 26-09-08 12:45

On Fri, 26 Sep 2008 08:25:23 +0200, "Nørstrand på job" <mglg@læf-fp>
wrote:

> [...]
>kopiere menu progammet ind det rigtige sted hvis jeg kan få filen fra en

Det er ikke bare fordi den ikke er blevet aktiveret hos Microsoft
indenfor 30 dage? Hvor længe har du haft din Vista kørende?