Liste med postfolks navne
Fra : Toke Nørby

Dato : 22-09-08 20:10

I forbindelse med udgivelsen af min bog om ca. 4300 postfolk er jeg
blevet spurgt om jeg vil lægge en navneliste på nettet.

Min bog er delt op i tre dele, hvor den første del omfatter biografier
over de mange postfolk - ordnet alfabetisk. Da det vil være et enormt
arbejde at trække alle disse navne ud fra databasen, vil jeg hellere
bede folk om evt. at låne bogen på biblioteket, når den når så langt i
systemet (alternativt anskaffe den) - hvis man ønsker at se efter sine
aner blandt postfolk fra 1624 og frem.

MEN, bogens anden og tredie del omfatter - foruden postfolk, der er
med i den første del - også postfolk, der ikke opfylder mine kriterier
for at komme med i bogens første del. Det er typisk postfolk, der er
anset i P&T efter sammenslutningen af post- og telegrafvæsenet i 1927.
Desuden også telegraffolk og nogle få andre.

Da det kan være hensigtsmæssigt også at have en liste med disse folk
ordnet alfabetisk, har jeg har lagt en sådan liste på min hjemmeside:

Så kan I se, om der er nogle af jeres aner i blandt disse, hvis I har
lyst:

http://www.norbyhus.dk/DDPE/DDPEappendixA.pdf

Husk, at denne liste, der er på 14 sider, KUN omfatter folk fra
assistentlinien ("guldnorene") og ikke fra postbudelinien
("sølvsnorene") og KUN dem, der var ansat efter 1927 og som jeg har
med i mine oversigter over ledere af poststyrelsens kontorer og de
enkelte postkontorer. De øvrige ledere, der var ansat før 1927, er
ikke med i denne liste - dem finder man jo i min bogs første del..
--
Mvh Toke
Se min nye bog om postfolk 1624-1927:

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 24-09-08 06:45

">
> Så kan I se, om der er nogle af jeres aner i blandt disse, hvis I har
> lyst:
>
> http://www.norbyhus.dk/DDPE/DDPEappendixA.pdf
---------------
Øv, min pdf reader, Adobe vers. 9 kan ikke læse filen.

Med posthilsen
Flemming Svendsen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-09-08 09:17

"Flemming Svendsen" <zeus2@SLETMIGmail.dk> skrev Wed, 24 Sep 2008
07:44:46 +0200

>Øv, min pdf reader, Adobe vers. 9 kan ikke læse filen.

Ingen problemer her.

Hverken via IE, Firefox eller som rå fil i Adobe Reader ver. 9

Prøv at gå ind på siden:
http://www.norbyhus.dk/DDPE/

Og find så filen "DDPEappendixA.pdf" ca. nede midt på siden og prøv
derfra.

Hent evt filen hjem på din egen computer (højreklik og vælg "gem
destiantion som") og prøv at åbne den derfra.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Toke Nørby

Dato : 24-09-08 10:51

"Flemming Svendsen" <zeus2@SLETMIGmail.dk> wrote:

>">

>---------------
>Øv, min pdf reader, Adobe vers. 9 kan ikke læse filen.
>
>Med posthilsen
>Flemming Svendsen

Hej post-Flemming
Jeg har selvfølgelig prøvet at hente filen direkte fra min egen
hjemmeside for at se, om det virker efter hensigten og jeg har som
Arne heller ingen problemer.

Har du stadig problemer - evt. efter at have prøvet Arnes anvisninger,
kan du blot sige til, så sender jeg dig gerne word-filen direkte til
dig.