hvordan ses en fugt skade?
Fra : whap

Dato : 25-09-08 01:04

hej

jeg har en LG mobil (kan ikke huske model men den til 1 kr) som efter 1 år
ikke ønsker og starte op, jeg vælger så og gå ned til den telebutik
(telekæden) for at få den sendt ind.

det første hun gør er og fjerne batteriet og siger hun godt kan sende den
ind mod et gebyr på 350 kr da den har fået fugt skade som kunne ses da en
intikator var blevet halv lyser-rød .

hun fortalte også der ville være en intikator inden i mobilen hvilket deres
tekninker ville se med det samme.

nu undre jeg mig, da denne mobil ikke har været smidt i vand eller haft
andre uheld, hvor meget fugt skal der egenlig til før den bliver kasseret ?

sidder der virkelig en indikator inde i mobilen ? hvis der gør kan disse
ikke blot "renses" hvorefter det ikke længere kan ses?

håber der sidder en tekninker eller 2 derude som laver disse fejl . . . .
tak

WHaP

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 09:05

whap skrev:

> hvor meget fugt skal der egenlig til

Kondens gør jo meget ved det: en nat i bilen, regnvejr e.l.
Hans
http://sites.google.com/site/zofiaoghans/Home

Fra : Jakob Griffel

Dato : 25-09-08 09:38

> Kondens gør jo meget ved det: en nat i bilen, regnvejr e.l.

- eller i en varm bukselomme....

--
Hilsen Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-09-08 09:55

Jakob Griffel skrev:

> - eller i en varm bukselomme....

Så skal man da vist tisse i bukserne. Jeg har i hvert fald ikke
haft fugtproblemer med mine mobiler som af og til ligger i
timevis i min lomme.

--
Bertel

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-09-08 08:25

On 2008-09-25 10:55:14 +0200, Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> said:

> Så skal man da vist tisse i bukserne. Jeg har i hvert fald ikke
> haft fugtproblemer med mine mobiler som af og til ligger i
> timevis i min lomme.

Men det har andre Bertel .. også uden at "gøre i bukserne"
Mange telefoner er erklæret fugtskade på den konto. Generelt er
telefoner ikke lavet til at være "mobile". Prøv at kigge nærmere på en
af de guider på nettet der viser hvordan man åbner en telefon. Jeg tror
du ville blive overrasket over hvor lidt elektronikken er beskyttet og
fugt på et print fører kun en vej.

Som et eksempel kan du google N95 / 8GB. Det tager ca. 2 sec. at åbne
telefonen og så har du fri udsigt til elektronikken, at den telefon
overhovedet kan holde sig kørende ved almindeligt dagligt brug er
imponerende.

--
I think Smithers picked me because of my motivational skills. Everyone
says they have to work a lot harder when I'm around.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-08 09:20

J.K.Arning skrev:

> Mange telefoner er erklæret fugtskade på den konto. Generelt er
> telefoner ikke lavet til at være "mobile". Prøv at kigge nærmere på en
> af de guider på nettet der viser hvordan man åbner en telefon.

Jeg har skam åbnet mine mobiler. Det er nødvendigt af og til når
de er støvet helt til.

Underligt. Navigatorer kan laves vandtæt.

--
Bertel

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-09-08 10:22

Bertel Lund Hansen wrote:

> Underligt. Navigatorer kan laves vandtæt.

Det koster alt sammen.

Iøvrigt kan det osse gå galt for GPS'er. Garmin GPSMap 60C havde ikke
vandtæt batterilåg. Så selvom GPS'en sagtens kunne overleve at blive dyppet,
skulle den lige tørre først før den virkede igen - noget en af mine venner
fandt ud af på en kajaktur. Den næste generation (60CS) var lavet rigtigt...

Ebbe