netbank via mobil
Fra : Peter

Dato : 22-09-08 17:48

Findes der nogen mobiltelefoner der kan bruges til at på netbank med.

Fra : Anders

Dato : 22-09-08 18:00

"Peter" <jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse news:gb8i9h$e0h$1@aioe.org...
> Findes der nogen mobiltelefoner der kan bruges til at på netbank med.

Jo da, men det kræver bl.a. at mobilen har GPRS og at ens abb. understøtter
det...
Og selvfølgelig skal du have opsætningen fra din bank.

Fra : Snuden

Dato : 22-09-08 19:10

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Peter" <jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Jo da, men det kræver bl.a. at mobilen har GPRS og at ens abb.
> understøtter det...
> Og selvfølgelig skal du have opsætningen fra din bank.

Kender du nogen der faktisk kan det? Hvilken opsætning skal man have fra
banken udover nøglefilen?

Snuden

Fra : Anders

Dato : 22-09-08 19:31

"Snuden" <Snuden1975@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Kender du nogen der faktisk kan det? Hvilken opsætning skal man have fra
> banken udover nøglefilen?
>
> Snuden

Din mobil skal være sat op til at kunne bruge GPRS og så skal du have din
banks opsætning for at kunne bruge din netbank via mobilen..

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 22-09-08 20:03

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Max

Dato : 22-09-08 20:10

Hej Per

http://www.danskebank.dk/Link/DanskeMobilbankForside

--
Mvh Max

Fra : Henrik

Dato : 22-09-08 20:15

Jeg bruger min N82 det fungerer som på min PC.
Jeg har jyskebank.

Mvh Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-09-08 20:26

Peter skrev:

> Findes der nogen mobiltelefoner der kan bruges til at på netbank med.

Det er mere et spørgsmål om hvilke netbanker der er lavet så det
kan lade sig gøre. Opera Mini opfører sig som en almindelig
browser, og jeg kunne logge mig på Jyske Netbanks system helt
normalt, men da siderne er lavet i JavaScript, viser min SE K700
bare en stor blank side når jeg skal til at bruge den.

Opera Mini har dog en slags sikkerhedsproblem som de selv gør
opmærksom på. Systemet kører via en Operaserver der henter og
præparerer selve siden så den passer til mobilen - og det betyder
at den sikkerhed som sitet kører med op mod Operaserveren, er
pist væk når serveren kommunikerer med mobilen.

Derfor vil jeg ikke bruge det. Desuden er det for besværligt.

--
Bertel

Fra : Per R

Dato : 22-09-08 23:17

"Peter" <jensen@mail.dk> skrev i meddelelsen news:gb8i9h$e0h$1@aioe.org...
> Findes der nogen mobiltelefoner der kan bruges til at på netbank med.

Ja N95 8gb virker fint men Nykreditbank, danske bank og BRF

MV Per R