Hvilket nummer har sim kortet?
Fra : Karsten Grønning

Dato : 21-09-08 15:33

Har et taletidskort fra telia hvor jeg har glemt nummeret. Er der en kode
til at vise dette?

Nokia 6120 C

Mvh Karsten.

Fra : sls \(2770\)

Dato : 21-09-08 15:53

"Karsten Grønning" <no.mail@to.me.tk> skrev i meddelelsen
> Har et taletidskort fra telia hvor jeg har glemt nummeret. Er der en kode
> til at vise dette?
>
> Nokia 6120 C

Send en SMS til dig selv?

// Sid

Fra : Karsten Grønning

Dato : 21-09-08 16:13

Den Sun, 21 Sep 2008 16:53:23 +0200 skrev sls \(2770\):

> "Karsten Grønning" <no.mail@to.me.tk> skrev i meddelelsen

> Send en SMS til dig selv?
>
> // Sid

Selvfølgelig Takker.

Fra : Elmand

Dato : 21-09-08 17:09

"Karsten Grønning" <no.mail@to.me.tk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig Takker.

øh - hvordan ? når han ikke kender sit eget nr.? Så det må vist være til et
nr.han kender.
Venlig hilsen
Kurt ESpersen

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 21-09-08 17:35

On Sun, 21 Sep 2008 18:08:31 +0200, "Elmand" <elmand@fjernpc.dk>
wrote:

>"Karsten Grønning" <no.mail@to.me.tk> skrev i en meddelelse

>øh - hvordan ? når han ikke kender sit eget nr.? Så det må vist være til et
>nr.han kender.

Eller hvis taletidskortet er med hemmeligt nummer? (Kan vist ikke
lade sig gøre).

Nå spøg til side; jeg fornemmer på sagen at Karsten Grønning nok har
to kort (og to telefoner?).

sayonara
Martin Mose Larsen

Jeg prøvede en gang at ringe til mig selv, men der var optaget

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-09-08 17:45

Martin Mose Larsen <martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> wrote in

> Eller hvis taletidskortet er med hemmeligt nummer? (Kan vist ikke
> lade sig gøre).

SMS kan ikke have hemmeligt nummer.

Fra : Christen Fihl

Dato : 21-09-08 18:42

> SMS kan ikke have hemmeligt nummer.

Måske nok, eller næsten.
Da jeg fik et engang, fik jeg et normalt sim, men det nummer der brugtes
som afsender var et andet and det normale på kortet.

Men man kunne så ikke ringe tilbage til nummeret, men dog sende sms
retur.

Christen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-09-08 19:27

"Christen Fihl" <look_at_HSPascal.fihl.net@nospam.plz> wrote in

> [...]
> som afsender var et andet and det normale på kortet.

> Men man kunne så ikke ringe tilbage til nummeret, men dog sende sms

Det lyder ret specielt.

Fra : Calle e mann fro Syn~

Dato : 26-09-08 13:49

"Christen Fihl" <look_at_HSPascal.fihl.net@nospam.plz> skrev i meddelelsen

> [...]
> som afsender var et andet and det normale på kortet.
>
> Men man kunne så ikke ringe tilbage til nummeret, men dog sende sms retur.

det har været et dobbeltkort fra TDC

--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Christen Fihl

Dato : 26-09-08 21:03

> det har været et dobbeltkort fra TDC
Måske, men jeg skulle ikke gøre noget specielt (for at skifte).
Den skulle blot bruges i et SMS modem, og virkede også umiddelbart.
Men det hemmelige virkede ikke så meget, da man jo netop kunne se sms
nummeret :(

Christen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-09-08 19:20

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> skrev :

>SMS kan ikke have hemmeligt nummer.

Mit mobilnummer hos TDC er et skjult nummer, for at sende SMS
måtte jeg afgive en erklæring, at det må vises på SMS'en.

Men du kan ikke få oplyst, hvem der har nummeret, kun at det er
XX XX XX XX.
--
Kerim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-09-08 19:28

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> wrote in

> [...]
> måtte jeg afgive en erklæring, at det må vises på SMS'en.

> Men du kan ikke få oplyst, hvem der har nummeret, kun at det er

Jep - jeg mente: SMS afsender nummeret kan ikke være hemmeligt, SMS'en vil
altid have en afsender.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 22-09-08 21:35

Henrik Stidsen skrev:
> Jep - jeg mente: SMS afsender nummeret kan ikke være hemmeligt, SMS'en vil
> altid have en afsender.

Hvis der sendes via en gateway (altså ikke mobil) kan afsender være hvad
som helst, tom, tekst eller en andens nummer...

Fra : Christen Fihl

Dato : 22-09-08 21:42

> Hvis der sendes via en gateway (altså ikke mobil) kan afsender være
> hvad som helst, tom, tekst eller en andens nummer...
Jeps, også numre fra mere eksotiske lande, der opfordren en til at ringe
tilbage til $ per minut

Christen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-09-08 22:52

Jan Nielsen <nospam@mora.dk.byt.om.paa.mora.og.nospam> wrote in

> Hvis der sendes via en gateway (altså ikke mobil) kan afsender være
> hvad som helst, tom, tekst eller en andens nummer...

Rigtig nok - men der er afsenderen ikke en mobiltelefon.

Fra : Karsten Grønning

Dato : 22-09-08 06:14

Den Sun, 21 Sep 2008 16:53:23 +0200 skrev sls \(2770\):

> "Karsten Grønning" <no.mail@to.me.tk> skrev i meddelelsen

> Send en SMS til dig selv?
>
> // Sid

Grunden til jeg spurgte om nummeret til sim kortet er, at jeg skal have
byttet mit sim kort fra tdc, kommer med posten. De lukker det gamle sim
samme dag. Så for ikke at stå uden mobil midt på dagen, vil jeg bruge
taletidskortet. Jeg bare havde bare glemt nummeret på kortet