thunderbird 1200 ? ? ?
Fra : Jonas Topholt

Dato : 25-07-01 01:01

hejza !!!!
min kammerat har en amd t-bird 1200. som kører mega ustabilt. vi har prøvet
at flå alt hardware ud undtagen asus motherboard og asus graffikkort, men
alligevel kører den hammerende ustabilt. Rammen er blevet skiftet uden den
helt store sucess.

Jeg har læst at AMD har trukket sin 1200 tilbage den gang den kom på
markedet og jeg undre mig nu og jeg har fået en af dem der ikke blev det

Jeg har teste min cpu med et program (cpu tester) den klarer lige nøjagtigt
3 sek. i testen før den melder fejl i noget begregning. Går jeg ind i biosen
og disabler ALT klare den så vidt testen men kurven over dens ydelse svinger
mellem 0 og 100 % i et interval på 4 sek.

Jeg selv har en AMD T-bird 1400 MHz og den klarer testen som var det en leg,
med ca.99% arbejdskurve hvor min kammerats skiftede mellen 0 og 100 mere end
et lyskryds i storbyen.

Ka det ik passe at de trak deres cpu tilbage ? og sendte den på markedet
igen. Jeg er snart ved at være løbet tør for ideer, og jeg tror at SHG som
solgte cpuen stadigvæk griner :(

Mvh
Jonas Jacobsen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 24-07-01 02:07

Tror nu ikke at der er nogen som griner, for hvem får noget ud af det ?

Fra : Mercenary

Dato : 24-07-01 07:03

Har selv købt en TB1200 hos SHG. Jeg synes også at den kører lidt
'mærkeligt'.
Kan jeg ikke lokke dig til at poste det testprogram i den binære gruppe,
eller sende det på en mail ??

Et link hvor jeg kan hente det ville også være fint.

/Merc.

Fra : Madsen

Dato : 24-07-01 12:08

"Mercenary" <to@dae.dk> skrev:

> Et link hvor jeg kan hente det ville også være fint.

Google er din ven ;)
<http://www.voodoofiles.com/2648>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Mercenary

Dato : 24-07-01 12:36

Madsen <madsens@whomail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qGc77.5711$oH6.514314@news010.worldonline.dk...

> Google er din ven ;)
> <http://www.voodoofiles.com/2648>
>
> --
> Mvh. Madsen
> Remove "who" in e-mail.

Tak for det.

Meget venligt.

/Merc.

Fra : Jonas Topholt

Dato : 25-07-01 16:11

> Et link hvor jeg kan hente det ville også være fint.
>
> c.

hejza !!! her er et link --->

http://www.google.com/search?q=cpu+tester&btnG=Google-s%F8gning&hl=da&lr=

hilsen Jonas Jacobsen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 24-07-01 10:11

Jeg har personligt "ristet" 2 stk. AMD 1200 CPU'er, men min fejl lå på
bundkortet selvom Epox påstår at det ikke er muligt for et 8KTA3+ at brænde
en cpu af *GGG*
Jeg venter stadigvæk på at SHG skal sende mig et nyt bundkort og CPU (det er
jo også kun 6 uger siden jeg indsendte det første gang så hvad kan man
forvente? *GGG*)
Men jeg har bedt dem om at sende mig en 1400MHz for jeg er træt af 1200
CPU'en

Hilsen
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-01 16:27

Har selv brændt to T-Bird 1200 MHz af på mit 8kta3+.
Min dumhed lå i at bruge en forkert køler på cpu'en!

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-07-01 19:27

Helveg <88> skrev i meddelelsen
<3b5d9383$0$830$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Har selv brændt to T-Bird 1200 MHz af på mit 8kta3+.
>Min dumhed lå i at bruge en forkert køler på cpu'en!

Uh en af mine venner har også samme board, og han har ristet en amd også..
men han var så så dum at han kom til at ligge en audioledning ind mellem cpu
kerne og kølerblok :)..

--
Anders Houmark

Fra : Martin Jensen

Dato : 25-07-01 15:46

> Har selv brændt to T-Bird 1200 MHz af på mit 8kta3+.

Argh!

Jeg er 20 timer fra at købe netop samme løsning (1200/266 + 8kta3+) - skal
jeg holde mig fra det? (eller var du bare uheldig/'dum' ?)

/Martin

Fra : Mercenary

Dato : 26-07-01 07:01

Martin Jensen <extremech@os.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b5edbd6$0$298$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Argh!
>
> Jeg er 20 timer fra at købe netop samme løsning (1200/266 + 8kta3+) - skal
> jeg holde mig fra det? (eller var du bare uheldig/'dum' ?)
>
> /Martin

Jeg har også en TB1200/266 på et Epox 8KTA3+, og det kører fortrinligt. Hvis
man sørger for ordentlig køling, og ellers monterer CPU og køler rigtigt, så
er det en rock-steady konfiguration.

/Merc.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 26-07-01 01:28

"Helveg" <88> skrev i en meddelelse
> Har selv brændt to T-Bird 1200 MHz af på mit 8kta3+.
> Min dumhed lå i at bruge en forkert køler på cpu'en!

Det var ikke min fejl, jeg kørte med NC Silverado på FULD skrue og en
"dråbe" kølepasta på kernen.
Så min driftstemp kom aldrig over 53 grader.

Hilsen
Thomas

PS. kobberschims har INGEN virkning på køleevnen!
De er kun til at forstærke CPU'en, under montering af blæser! Dette kan jeg
sige med rimelig sikkerhed da den eneste del der udvikler varme i en AMD er
selve kernen. Så brug hellere de 100,- på en bedre køler.(eller en flaske
rødvin til at "smøre" kæresten med når hun opdager hvor meget jeres nye
computer koster! *LOL*)

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 26-07-01 10:08

> PS. kobberschims har INGEN virkning på køleevnen!

Says who? Der er forskellige meninger herom...

Vi er enige om at keramikken eller hvda faen det grå halløj nu er lavet af
også bliver lunt... ik? Det skulel jeg da mene, eftersom når min computer
havde kørt (før jeg fik min dejlige køler (Silverado)) kunne jeg ikke tage
CPU'en op med det samme - den var simpelthen for varm...
Og eftersom metal (kobber/alu) leder bedre end luft, må vi også kunne blive
enige om at varmen vil blive overført hurtigere (eller overhovedet blive
overført) til køleren...
Nu har vi så en nedkølet grafit/keramik plade - mon ikke det skulle indvirke
på kernens temperatur? Mine erfaringer siger det gør - ca. 3-4 grader på min
TordenBird 1200@1520 v. 43 grader.

> De er kun til at forstærke CPU'en, under montering af blæser!

kun = blandandet også =)

> [...]
> selve kernen. Så brug hellere de 100,- på en bedre køler.(eller en flaske
> rødvin til at "smøre" kæresten med når hun opdager hvor meget jeres nye

En buket blomster ville nok også være fine =)

// Søren

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 27-07-01 01:52

> Says who? Der er forskellige meninger herom...
<klip>
Der er bare et lille problem med kobberschims. Det er de færreste af dem der
faktisk har GOD kontakt til blæseren....
Men da de findes i forskellige tykkelser (måske er det kobber smelteriet der
er for dårlige *G*) kan erfaringerne jo variere...
og JO, keramikken bliver varm, men ikke alamerende...

Hilsen
Thomas

Fra : Fru Bufas

Dato : 24-07-01 15:10

Jonas Topholt skrev i en meddelelse

> [...]
> igen. Jeg er snart ved at være løbet tør for ideer, og jeg tror at SHG som

Hej !

Nu sidder jeg jo og bliver helt urolig ? Jeg har en amd t-bird 1300/133.
Eller er det kun gældende for 1200 ???

Mange hilsner

Bufas
--

ICQ # 44 63 61 65

Husk at vi hundechatter hver søndag kl 20 på Activelist nr.124247722 (Bemærk
nyt nr !)

http://hundechat.homepage.dk

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 25-07-01 00:01

Moar! Der er nogen der har sendt mig frem i tiden...

=)

// Søren

Fra : Lasse Madsen

Dato : 27-07-01 14:04

Hey jeg kender ham Jonases kammerat og han har lige købt en køler for 700kr
!

der er monteret extra 4 blæsere i kabinettet nu stiger temp. bare
langsommere men den når stadig de 65 grader og sikkert mere hvis man giver
den tid. og dette er KUN i bios'en !

det er jo tydeligt at der er noget galt !