Samba hvorhenne ?
Fra : almonet

Dato : 24-07-01 00:16

Hej !

Jeg har rodet lidt med Corel Linux og havde der ikke nogen problemer med
at sætte Samba op til at køre med mit windows netværk.
Nu har jeg så installeret Red Hat 7.1 og kan ikke finde Samba. Udover
"Samba Status" Så mon ikke det er her ?
Kan nogen fortælle mig hvor jeg finder Samba og gerne med et grafisk
interface ?

Mvh. Allan

Fra : Torben Frøberg

Dato : 24-07-01 07:18

almonet wrote:

> [...]
> "Samba Status" Så mon ikke det er her ?
> Kan nogen fortælle mig hvor jeg finder Samba og gerne med et grafisk

Min config til samba ligger i /etc/samba/smb.config. Og jeg kører Red Hat
7.1.
Mvh. Torben

Fra : Danni Finne

Dato : 24-07-01 08:00

> Nu har jeg så installeret Red Hat 7.1 og kan ikke finde Samba. Udover
> "Samba Status" Så mon ikke det er her ?

Prøv at skrive denne kommando som søger efter smb.conf og viser
søgeresultater på en side af gangen.

locate smb.conf | less

Den plejer gerne at ligge sig under /etc/

> Kan nogen fortælle mig hvor jeg finder Samba og gerne med et grafisk
> interface ?

Desværre ikke med grafisk interface, det har jeg ikke rodet med.

--
Danni

Fra : Tommy

Dato : 24-07-01 10:13

almonet wrote:

> [...]
> "Samba Status" Så mon ikke det er her ?
> Kan nogen fortælle mig hvor jeg finder Samba og gerne med et grafisk

Du kan bruge swat som grafisk konfiguration til samba, åbn din browser
og skriv http://localhost:901, så skulle du gerne få en fin grafisk menu
til konfiguration af samba.

Hilsen http://coolscreen.dk

Fra : Ove Lie

Dato : 05-08-01 11:42

almonet <almonet@12move.dk> skrev i
meldingsnyheter:3B5CB017.41F405C0@12move.dk...
> [...]
> "Samba Status" Så mon ikke det er her ?
> Kan nogen fortælle mig hvor jeg finder Samba og gerne med et grafisk

Kanskje sent, men grunnet ferie..........., så anbefales denne:

http://www.webmin.com/webmin/

Som jeg synes er meget let og god og bruke.

-Ove
Norge