Tarmluft...
Fra : Ukendt

Dato : 24-09-08 20:19

Kan man få noget håndkøbsmedicin som formindsker tarmluft?
Jeg skal til et selskab i weekenden, så jeg har ikke rigtig tid til at
analysere hvad det evt. er som jeg spiser forkert.
Det kunne komme bagefter. Jeg ved at der findes effektive midler på recept,
men findes der også noget i håndkøb?

Mvh Ole

Fra : Sabina H.

Dato : 24-09-08 20:33

"Ole Sørensen" <-> wrote in message
> [...]
> Det kunne komme bagefter. Jeg ved at der findes effektive midler på
> recept, men findes der også noget i håndkøb?

ja, Imogas og Aeropax ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-08 21:14

Sabina H. wrote:
> ja, Imogas og Aeropax ;)

Tak.
Har du nogen erfaring med hvad der virker bedst? Eller de baserer sig måske
på samme virkestoffer.

Mvh Ole

Fra : Sabina H.

Dato : 25-09-08 07:02

> Tak.
> Har du nogen erfaring med hvad der virker bedst? Eller de baserer sig
> måske på samme virkestoffer.

jeg har mest erfaring med Aeropax, og synes faktisk det har en ok
virkning... Imogas skal man tage på bestemte tidspunkter, for den virker
mest forebyggende ( så vidt jeg husker) hvor Aeropax virker når problemet er
opstået...

Aeropax virker ved at hindre skumdannelse i tarmen - det kan give, hvis du
tager dem når du har meget luft, pruttetrang....

Imogas virker ved at ødelægge spændingsoverfladen på luftboblerne så det
lettere kan passere i tarmen... det kan også give pruttetrang...

jeg ville, hvis jeg var dig og det er et hyppigt problem, i dette tilfælde
vælge at tage dem forebyggende i forbindelse med måltider....

--
Knus,
Sabina

Fra : Ditte

Dato : 25-09-08 07:19

> [...]
>
> Aeropax virker ved at hindre skumdannelse i tarmen - det kan give, hvis du
> tager dem når du har meget luft, pruttetrang....

Hej
Aeropax kan ikke skaffes for tiden.
Der er ingen viden om, hvornår det kommer tilbage på markedet.
Så Imogas er bedste mulighed lige nu.

Hilsen Ditte, Farmakonom

Fra : Nicolai Lang

Dato : 24-09-08 20:35

On Wed, 24 Sep 2008 21:19:27 +0200, "Ole Sørensen" <-> wrote:

>Det kunne komme bagefter. Jeg ved at der findes effektive midler på recept,
>men findes der også noget i håndkøb?

Hvilke effektive midler er det? For minne gastroenterologer siger der
ikke findes noget der er bevist virker.

Mht til håndkøb: Aeropax har jeg prøvet - om det virker? Tjaah nogen
gange - men så igen, det er kun nogen gange jeg har problemer med
luft.

Jeg har Mb Crohn, muligvis gluten allergi samt er operereret 2 gange i
tyndtarmen.

Med venlig hilsen
Nicolai

--