Andet end næsespray
Fra : lh

Dato : 23-09-08 09:57

Som så mange andre går jeg med en god forkølelse i disse dage. desværre har
jeg svært ved at få luft gennem næsen, især om natten, forstyrre det min
søvn!
Har købt en næsespray, Zymelin, men tåler den desværre ikke. Den får det
hele til at blive meget værre. Har talt med lægen om det og han kan "kun"
tilbyde noget andet som først vil virke over 3-4 dage og så er forkølelsen
forhåbentlig på retur.
Er der andet man kan gøre for at få slimhindene til at falde - især om
natten? Gode råd modtages, da jeg er segnefærdig af træthed pga mangel på
søvn.

lh

Fra : Marianne

Dato : 23-09-08 13:48

"lh" <le_ha@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der andet man kan gøre for at få slimhindene til at falde - især om
> natten? Gode råd modtages, da jeg er segnefærdig af træthed pga mangel på

Stakkels dig! Et alternmativ kan være at skylle næsen med alm. saltvand. Man
bruger en særlig kande til formålet. Købes enten i helsebutikker eller i
mindre opsigtsvækkende udgave på Apoteket. Hedder 'Næsehorn' (!).

Se fx http://www.sundhedsfagbogen.dk/u/2534/Nandaeligseskylning.htm

mvh
Marianne

Fra : lh

Dato : 23-09-08 14:18

Tak. Jeg er i mellemtiden blevet anbefalet at prøve med almindelig saltvands
næsespray, så det vil jeg lige få hentet.

lh

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-09-08 17:18

> Tak. Jeg er i mellemtiden blevet anbefalet at prøve med almindelig
> saltvands næsespray, så det vil jeg lige få hentet.

Det ville også være min anbefaling. Hvis det ikke hjælper nok, så brug
saltvand først og Zymelin lige efter. Så er det ikke så hårdt ved
slimhinden.

Mvh Maria

Fra : Inge Jensen

Dato : 23-09-08 18:31

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Man bruger en særlig kande til formålet. Købes enten i helsebutikker eller
> i mindre opsigtsvækkende udgave på Apoteket. Hedder 'Næsehorn' (!).

et "næsehorn" er absolut at anbefale. Det er ikke så slemt som det lyder (og
ser ud) - hele systemet skylles igennem med det samme slags saltvand som er
i en (saltvands)næsespray.