/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Idag endnu 2, på 3 dage.
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 24-09-08 11:00
 
 
Ralph Køster (24-09-2008)
Kommentar
Fra : Ralph Køster


Dato : 24-09-08 20:07

Hmmm....

Jeg troede sgu at Einstein var død, men han arbejder sgu i
havarikommisionen..

"Ulykken skete samme dag, som en analyse fra Havarikommissionen for
Vejtrafikulykker (HVU) viste, at netop når en motorcyklist krænger maskinen
til side og læner sig i et sving, stiger
risikoen for en ulykke betragteligt. ".

NO SHIT !!!!

Ralph



Gimbal (24-09-2008)
Kommentar
Fra : Gimbal


Dato : 24-09-08 20:51


"Ralph Køster" <Get@grip.now> wrote in message
news:48da8f97$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Ulykken skete samme dag, som en analyse fra Havarikommissionen for
> Vejtrafikulykker (HVU) viste, at netop når en motorcyklist krænger
> maskinen til side og læner sig i et sving, stiger
> risikoen for en ulykke betragteligt. ".
>
> NO SHIT !!!!
>
> Ralph
>
>
Konklusionen må være, at det er mere sikkert at køre ligeud, når man kommer
til et sving.



tp (24-09-2008)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 24-09-08 21:56


>>
>> Ralph
>>
>>
> Konklusionen må være, at det er mere sikkert at køre ligeud, når man
> kommer til et sving.

Det er vel også det der sker når man ser "trolden" og beslutter sig for at
man ikke kan klare svinget med aktuel hastig, retter op og bremser, for
derefter at ende på en pløjemark (been there, done that

samme hjernefunktion der træder til når man er på vej ned fra 3m vippen på
hovedet og laver en kortslutning i hovedet, gør et eller andet meget
hurtigt, og lander på maven ( been there too


Men bortset fra det, hvad er bedst, at ikke kunne klare svinget og... eller
at opgi at kunne klare svinget og...
Der ER den situation at man i svinget møder noget glat og hjulene forsvinger
(hvilket snart bliver aktuelt med faldne blade, kulde og fugt), men mit gæt
er blot at man har overvurderet sine evner til fart i pågældende sving og
man vælger den forkerte løsning (hvis der altså ER en løsning med den fart
man så måtte have)


Nå, men min konklusion er, at det gælder om at træne en situation der
normalt ikke optræder så ofte, for netop at blive god til det.
Havarikomissionen har ihvertilfælde et indsats/øveområde her.
- Sagt af en ex-mountainbike rytter der har styrtet så ufatteligt mange
gange, at jeg på cykel kan lave de vildste styrt uden at slå mig. ikke
fordi jeg nødvendigvis ved hvorfor, blot fordi det er blevet rutine


Per V. Misser (24-09-2008)
Kommentar
Fra : Per V. Misser


Dato : 24-09-08 22:05

Hej!

>> "Ulykken skete samme dag, som en analyse fra Havarikommissionen for
>> Vejtrafikulykker (HVU) viste, at netop når en motorcyklist krænger
>> maskinen til side og læner sig i et sving, stiger
>> risikoen for en ulykke betragteligt. ".

> Konklusionen må være, at det er mere sikkert at køre ligeud, når man
> kommer til et sving.

Meningsløs eller ignorant kommentar til en tragisk dødsulykke.. Æv!!! Det
ville jeg gerne have været fri for at læse.

Det må være mere sikkert at lære sving på et kørekursus:

Jeg kender det pågældende sving på Oddervej, med frakørsel fra syd til
højre mod Malling.
Siden vejens forlægning i firserne var svinget med konstant radius og uden
højresvingsbane. I denne sommer er svinget på grund af byens vækst blevet
ombygget til et midterhelleanlæg, med venstresvingsbane fra nord, og udvidet
med højresvingsbane fra syd.
Dette er jo godt og sikkert for svingende trafikanter, der så kommer væk fra
den gennemkørende trafik.

Det har den konsekvens, at sporforløbet i det gennemkørende spor fra syd er
blevet stærkt ændret, således at der er 3 forskellige svingradier, og et
lige stykke i forløbet.

Dette, - sammenholdt med det opbyggede helleanlæg, - gør det svært at
overskue det samlede sving. At asfalten også er sammenføjet af det
oprindelige stykke og diverse tillæg i siderne, hvor linierne mellem gammel
og nyt asfalt bidrager til den visuelle forvirring gørdet heller ikke
nemmere.

Som motorcyklist, der angriber dette sving med den tilladte hastighed, eller
for nogen måske lidt mere, skal man være i stand til korrigere sin position
og nedlægning flere gange i hurtig kadence.
Derfor er det vigtigt at kunne beherske svingteknik incl kontrastyring, og
frem for alt at holde en tilpas lav hastighed, der giver rum til de
nødvendige korrektioner.

Ideelt set burde man bryde hele vejforløbet op, og anlægge det på ny med de
konstante svingradier, ved en sådan udbygning, men det har vi åbenbart ikke
råd til i Danmark.
I sidste ende ville det sikkert være billigere pga sparede ulykker og deres
omkostninger.

Per V. Misser
CX500 Eurosport



Gimbal (25-09-2008)
Kommentar
Fra : Gimbal


Dato : 25-09-08 20:36

>> Konklusionen må være, at det er mere sikkert at køre ligeud, når man
>> kommer til et sving.
>
> Meningsløs eller ignorant kommentar til en tragisk dødsulykke.. Æv!!! Det
> ville jeg gerne have været fri for at læse.
>
>
Det var ikke min mening at støde nogen :| Min kommentar var en forlængelse
af kommentar på ordlyden fra rapporten, som faktisk virkede temmelig "d'oh".
Den var ikke på nogen måde en hentydning til den tragiske ulykke. Men
beklager.



Per V. Misser (25-09-2008)
Kommentar
Fra : Per V. Misser


Dato : 25-09-08 21:41

> Det var ikke min mening at støde nogen :| Min kommentar var en forlængelse
> af kommentar på ordlyden fra rapporten, som faktisk virkede temmelig
> "d'oh". Den var ikke på nogen måde en hentydning til den tragiske ulykke.
> Men beklager.

ok - fair nok
per



PMH (27-09-2008)
Kommentar
Fra : PMH


Dato : 27-09-08 18:51


"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:48da0f90$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> http://www.tv2oj.dk/vis_nyhed.asp?AjrDcmntId=21834
>
> Det er meningsløst.
> --
> Michael D
>


Ja det er meningsløst.

Var lige en tur i Skanderborg idag, og var inde hos MC - Master.
Kort før vi kørte igen, kom Falck med den smadrede MC.
En rød Honda VFR RC36-1.

Der var ikke synderlig meget skade at se på den.
Øverste del af kåben og kåbeglasset var smadret, men ikke engang
forgaflen så ud til at være knust.
Når man tænker på at han kørte frontalt ind i en lastbil, så forstår
jeg det ikke helt.

Men man får en mærkelig fornemmelse i kroppen, når man står og
ser en MC hvor man ved at føren blev dræbt sidst den kørte..
R.I.P


Mvh
PMH



Armand (27-09-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-09-08 22:43

PMH skrev:
> "Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:48da0f90$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> http://www.tv2oj.dk/vis_nyhed.asp?AjrDcmntId=21834
>>
>> Det er meningsløst.
>> --
>> Michael D
>>
>
>
> Ja det er meningsløst.
>
> Var lige en tur i Skanderborg idag, og var inde hos MC - Master.
> Kort før vi kørte igen, kom Falck med den smadrede MC.
> En rød Honda VFR RC36-1.
>
> Der var ikke synderlig meget skade at se på den.
> Øverste del af kåben og kåbeglasset var smadret, men ikke engang
> forgaflen så ud til at være knust.
> Når man tænker på at han kørte frontalt ind i en lastbil, så forstår
> jeg det ikke helt.
>
"Frontalt ind i lastbilen" er blot pressens saglighed, eller mangel på
samme :-|
Læst på 112-århus var han fastklemt og efter billederne at dømme
(kattegrus på asfalten) har VFR'en ligget ved siden af
sættevogns-trækkerens venstre baghjul - Mon ikke han selv har
overbremset og efterfølgende kuret under pågældende baghjul!? =

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste