Ældre bilister skyld i stigning i motorcyk~
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-08 21:01

http://ing.dk/artikel/91465

"Særligt de ældre er skyld i, at langt flere kommer alvorligt til skade på
motorcykel, viser en foranalyse fra Havarikommissionen for
Vejtrafikulykker."

/Kim

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 22-09-08 21:44

"KimT" <detsortehul"snabela"hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Særligt de ældre er skyld i, at langt flere kommer alvorligt til skade på
> motorcykel, viser en foranalyse fra Havarikommissionen for

mvh Henrik Kolle

Fra : Jan

Dato : 22-09-08 21:51

"Henrik Kolle Rasmussen" <kollevvs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "KimT" <detsortehul"snabela"hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hm... Hvorfor er det lige at Topdk har nedsæt præmien på alle os over 40,
jeg undrer mig bare.
De kan nok ikke regne

Jan

Fra : Anders Majland

Dato : 22-09-08 22:34

> Hm... Hvorfor er det lige at Topdk har nedsæt præmien på alle os over 40,
> jeg undrer mig bare.
> De kan nok ikke regne

Begge udsagn kan da godt være sande.

Der er jo kommet rigtigt mange flere motorcykler og motorcyklister på gaden
de senere år - Og en meget stor del af stigningen skyldes "de ældre"

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-09-08 08:03

Anders Majland wrote:

> Begge udsagn kan da godt være sande.
>
> Der er jo kommet rigtigt mange flere motorcykler og motorcyklister på
> gaden de senere år - Og en meget stor del af stigningen skyldes "de ældre"

...men artiklens overskrift er "Ældre _bilister_ skyld i stigning i
motorcykelulykker"

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 23-09-08 11:43

> ..men artiklens overskrift er "Ældre _bilister_ skyld i stigning i
> motorcykelulykker"

Ja for hvis de ældre var blevet hjemme var de jo heller ikke kommet til
skade ...

Der findes stadig ikke pålidelige opgørelse over hvem der kører motorcykel
eller hvor langt de kører. Hvem kunne man ret nemt lave noget statistik på
med udtræk fra CRM men hvor langt er ikke nemt uden periodiske syn (som vi
ikke ønsker). Hvis man ville bruge penge på det kunne man evt sammen med
vægtafgiften spørge pænt til ejeren om han vil oplyse det aktuelle kmtal på
motorcyklen. Hvis der blev forklaret kort hvad man skulle bruge det til vil
de fleste nok gerne indberette det (f.eks tast selv via telefon eller
internet). I løbet af få år ville man så en ganske god statistik og det vil
være muligt at beregne uheldsrisiko i forhold til kørte km istedet for i
forhold til antal indregistrede motorcykler.

Fra : SB

Dato : 22-09-08 21:55

"Henrik Kolle Rasmussen" <kollevvs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "KimT" <detsortehul"snabela"hotmail.com> skrev i en meddelelse

> mvh Henrik Kolle

Når du ikke kan se forskel på en 30 km/t scooter og en blackbird *G*

klip:
- 114 ulykker ved eneuheld i venstrekurve.
vælter folk ikke i højrekurver?

Søren

Fra : Jan Bachman

Dato : 23-09-08 09:29

On Mon, 22 Sep 2008 22:54:48 +0200, "SB" <sobo@[SLETTES]ofir.dk>
wrote:

>klip:
>- 114 ulykker ved eneuheld i venstrekurve.
>vælter folk ikke i højrekurver?

Joda, men knap så hyppigt. Se kurven i artiklen.

/Jan

Fra : Gimbal

Dato : 23-09-08 12:34

"Jan Bachman" <jamen@davs.du> wrote in message

> Joda, men knap så hyppigt. Se kurven i artiklen.

Bange for at hælde ind mod modkørende biler, måske?

Fra : Grunnet

Dato : 23-09-08 18:17

I nyhedsmeddelelse: 48d803a0$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
skrev Henrik Kolle Rasmussen <kollevvs@tdcadsl.dk> følgende:

> mvh Henrik Kolle

Iflg. samme artikel - når du gennemsnitligt er 21 år !!!!!!!!!!!

citat fra artiklen.
"De forulykkede motorcykler er blevet ældre - gennemsnitligt 21 år - og
tungere."

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : tp

Dato : 23-09-08 18:37

> Iflg. samme artikel - når du gennemsnitligt er 21 år !!!!!!!!!!!
>
> citat fra artiklen.
> "De forulykkede motorcykler er blevet ældre - gennemsnitligt 21 år - og
> tungere."

det læser jeg som om at _cyklen_ er 21 år...

Fra : Grunnet

Dato : 23-09-08 19:35

I nyhedsmeddelelse: 48d92950$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
skrev tp <skodskod@yahoo.com> følgende:

> det læser jeg som om at _cyklen_ er 21 år...

Det gør jeg faktisk også, når jeg nu læser hvad der står.

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-09-08 08:58

Grunnet wrote:

> Det gør jeg faktisk også, når jeg nu læser hvad der står.

Det er _aldrig_ for sent at prøve noget nyt

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 18:59

On Tue, 23 Sep 2008 19:16:46 +0200, Grunnet wrote:

> Iflg. samme artikel - når du gennemsnitligt er 21 år !!!!!!!!!!!
>
> citat fra artiklen.
> "De forulykkede motorcykler er blevet ældre - gennemsnitligt 21 år - og
> tungere."

21 år ældre end......

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 23-09-08 20:10

meddelelse news:nklewgmfymq0.qsfel7dwrrte.dlg@40tude.net...

> 21 år ældre end......

21 år absolut alder, hvilket er ældre end tidligere!
(Men som ikke siger hvor meget ældre, end tidligere) ;-(
--
Michael D

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-09-08 20:59

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> writes:

> Iflg. samme artikel - når du gennemsnitligt er 21 år !!!!!!!!!!!
>
> citat fra artiklen. "De forulykkede motorcykler er blevet ældre -
> gennemsnitligt 21 år - og tungere."

Husk nu at det er de ældre _bilister_, der forårsager flere ulykker.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : James Derry

Dato : 23-09-08 13:50

Jeg kan kun trække én konklusion--man skal kun
køre ligeud og biler skal forbydes....så sker der
ikke flere ulykker! Som min ven Rolf sagde til
Trafikministeren i sin tid....han havde en plan
som ville med garanti redde hundredevis af liv og
kvæstelser. Forbyd cykler(!) Hun gik fra smil til
at få et eller andet galt i halsen!

lol
--
Lyden af Moses´Triumf blev hørt i dalen!

Fra : Jan Bachman

Dato : 23-09-08 19:57

On 23 Sep 2008 12:50:17 GMT, James Derry <airthy@FXRLXmail.dk> (slet
FXRLX) wrote:

> [...]
>som ville med garanti redde hundredevis af liv og
>kvæstelser. Forbyd cykler(!) Hun gik fra smil til

Nogle flere bilfrie søndage vil være at foretrække - gerne dage med
høj solskin

/Jan