Profober og Router køb hjælp
Fra : Fam. Lykkegaard

Dato : 24-09-08 17:16

Hej

Jeg skal have en ny Router.
Den skal være til trådløs internet. Og have tilslutning til IP telefon.
Kører godt sammen med Profiber 50/50 M/Bit
Gerne have en USB tilslutning for printerserver.
Stabil.
Nem at konfigurere.
Kan nogen anbefale en uden jeg bare køber katten i sækken
Gerne med linktil modeller og priser

Mvh Peter

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-09-08 19:06

On Wed, 24 Sep 2008 18:15:42 +0200, "Fam. Lykkegaard" <No@mail.com>
wrote:

> Den skal være til trådløs internet. Og have tilslutning til IP telefon.
> Kører godt sammen med Profiber 50/50 M/Bit

Jeg vil anbefale, at du bruger den router, Profiber leverer. Så er du
sikker på, det virker optimalt med deres telefoni og iptv-løsning. I
stedet for en router, så købt et access-point som fx Linksys WAP54G.

(Alternativt kan man selvfølgelig bruge en router som access-point,
men der er jo ingen grund til at gøre installation og konfiguration
mere besværlig).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-09-08 06:36

wrote:

> Den skal være til trådløs internet. Og have tilslutning til IP telefon.
> Kører godt sammen med Profiber 50/50 M/Bit

PS: Du får ikke 50 Mbps igennem 802.11A eller 802.11G, de nuværende
trådløse standarder.

Med Draft-N (og den kommende 802.11N-standard) kan man godt komme over
50 Mbps, men det kræver N-udstyr i begge ender, og da standarden endnu
ikke er færdig, må det anbefales at bruge udstyr fra samme leverandør
i begge ender, eller udstyr som man *ved* er testet sammen.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/