Korrektur halsbånd
Fra : Jens Thomsen

Dato : 23-09-08 20:34

Jeg har set på diverse træningspladser, at de anvender halsbånd der giver
impulser til hunden, så den afvænnes fra negativ opførsel.
Og det kan jo gøres på afstand så hunden ikke opfatter det som om ejeren er
dum!

Jeg regner med impulsen er baseret på vekselstrøm eller svagstrøm.

Nogen der ved om det er den ene eller den anden type?

Fra : Ralph

Dato : 23-09-08 20:57

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
> [...]
> impulser til hunden, så den afvænnes fra negativ opførsel.
> Og det kan jo gøres på afstand så hunden ikke opfatter det som om ejeren

JEG har prøvet det i ca. 3 timer (da jeg var ca. 20 år dummere) og ser det
som dyrplageri - fysisk straf har vist aldrig nyttet noget som helst.

--
Ralph

Fra : Hm

Dato : 23-09-08 21:25

ja, og så er det faktisk ulovligt at bruge.

Hanne/ som får knopper bare ved tanken

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-09-08 17:33

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> JEG har prøvet det i ca. 3 timer (da jeg var ca. 20 år dummere) og ser det
> som dyrplageri - fysisk straf har vist aldrig nyttet noget som helst.

Så vidt jeg har forstået skulle det ikke gøre ondt. Det skulle være
jævnstrøm som blot fik musklen til at trække sig sammen, mens vekselstrøm
naturligvis ville gøre ondt fordi musklen der trækker sig sammen og slipper
igen hele tiden.

Der er jo mange der træner med kvælerhalsbånd og små "nøk" hvor hundens
hovede flyver til siden. Det ser nu også voldsomt ud?

Fra : C.H

Dato : 24-09-08 19:30

> [...]
>
> Der er jo mange der træner med kvælerhalsbånd og små "nøk" hvor hundens
> hovede flyver til siden. Det ser nu også voldsomt ud?

Jeg kender en, der prøvede sådan et halsbånd på sin arm - og JOW, det gør
ondt...

Nu skriver du BLOT en muskelsammentrækning - har du nogensinde haft kramper?
Det er også blot muskler, der trækker sig sammen

Connie

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-09-08 19:57

In news:gbe0nq$288l$1@newsbin.cybercity.dk,
C.H <vaxen7@hotmail.com> typed:
> [...]
>
> Nu skriver du BLOT en muskelsammentrækning - har du nogensinde haft
> kramper? Det er også blot muskler, der trækker sig sammen

Jamen der er én ting jeg slet ikke forstår. Hvordan kan noget menneske i det
hele taget blot overveje at bruge sådan et torturredskab på et dyr. Når det
udløser en stor bødestraf for at sælge den slags halsbånd, må der jo være en
tungtvejende årsag til det. Kvælerhalsbånd er bestemt heller ikke lige
sagen, men det er så en helt anden historie.

Jeg selv behøver bare at tage i den lokale SuperBest og handle. Der får jeg
det ene rap over fingrene efter det andet når jeg rører ved noget metal
d.v.s. hylderne, metaldåserne og håndtagene på køleskabene, og hvis jeg ikke
har husket at tage handsker på, er jeg totalt groggy inden jeg når ud af
forretningen. Hvordan føler en stakkels vovse det så ikke at få stød ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 24-09-08 20:19

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev

> Jamen der er én ting jeg slet ikke forstår. Hvordan kan noget menneske i
> det hele taget blot overveje at bruge sådan et torturredskab på et dyr.

Næ jeg foretrækker da også at sparke eller slå min med linen hvis den ikke
vil som jeg

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-09-08 21:09

"jopa" skrev

> Næ jeg foretrækker da også at sparke eller slå min med linen hvis den ikke
> vil som jeg

Tæt kontakt er godt

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-09-08 21:51

"Jens Thomsen" skrev

> Jeg har set på diverse træningspladser, at de anvender halsbånd der giver
> impulser til hunden, så den afvænnes fra negativ opførsel.
> Nogen der ved om det er den ene eller den anden type?
Der er en liste med forskellige muligheder her
http://www.shorturl.dk/index.php?SNKzGLMcUQ

- Peter

Fra : Guerillasmurf

Dato : 24-09-08 10:50

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message
news:48d95698$0$90269> Der er en liste med forskellige muligheder her
> http://www.shorturl.dk/index.php?SNKzGLMcUQ
>
> - Peter

Hej Peter

Ikke for at være dum men jeg undrer mig over hvorfor du laver en shorturl
som tager 2 minutter om at åbne når URL til den wiki du henviser til er
kortere en den shorturl du laver??

orig:
http://en.wikipedia.org/wiki/Robot_dog

shortURL:

http://www.shorturl.dk/index.php?SNKzGLMcUQ

Anyway så var det et godt svar med den Wiki... Når han spørger om den slags
halsbånd så burde han ikke have hund overhovedet.

Kan man ikke finde ud af at træne sin hund uden andre hjælpemidler en
fløjte/klikker, ros og guf så skal man ikke have hund.

/Tommy

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-09-08 12:41

"Guerillasmurf" skrev

> Ikke for at være dum men jeg undrer mig over hvorfor du laver en shorturl
> som tager 2 minutter om at åbne når URL til den wiki du henviser til er
> kortere en den shorturl du laver??

Æv jeg var ikke klar over at den åbner så langsomt :(
De sider plejer at være lynhurtige
Og spørgsmålet er ok :)

Jeg tænkte at lidt af det morsomme forsvandt når linket var så åbenlyst

> http://en.wikipedia.org/wiki/Robot_dog
>
> Anyway så var det et godt svar med den Wiki... Når han spørger om den
> slags halsbånd så burde han ikke have hund overhovedet.

Nemlig :)

- Peter

Fra : Søren LH

Dato : 24-09-08 18:53

"Guerillasmurf" <someone@microsoft.com> skrev i meddelelsen
ikke have hund overhovedet.

> Kan man ikke finde ud af at træne sin hund uden andre hjælpemidler en
> fløjte/klikker, ros og guf så skal man ikke have hund.

Nåda, så var der slet ingen der skulle have hund indtil for en 30-40 år
siden, hvor den træningsmetode du nævner blev opfundet. Let selvmodsigende,
for hvordan vil der kunne eksistere hunde idag, hvis der fra for en 30-40 år
siden og 10.000 år bagud ikke er nogen der skulle have haft hund?

Mvh
Søren

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-09-08 00:53

Jens Thomsen skrev:
> Jeg har set p� diverse tr�ningspladser, at de anvender halsb�nd der giver
> impulser til hunden, s� den afv�nnes fra negativ opf�rsel.

Hvad er det for skumle træningspladser? Uønsket adfærd kan afhjælpes
med brug af almindelig adfærdspsykologi, men det opfatter nogle som
"for bløde metoder"

> Og det kan jo g�res p� afstand s� hunden ikke opfatter det som om ejeren er
> dum!

Her skal ikke næves et ord om hvad mere erfarne hundeejere tænker..

> Jeg regner med impulsen er baseret p� vekselstr�m eller svagstr�m.

Ved det ikke. Men prøv selv at tage sådan et halsbånd på og tryk
derefter på fjernbetjeningen. Du må gerne fortælle os om det var
vekselstrøm eller svagstøm.

Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-09-08 00:59

I øvrigt er sådanne halsbånd forbudt....

Lovteksten er her:

Bek nr1043 af 16/12 1999

Fra : C.H

Dato : 24-09-08 12:22

> [...]
>

> Jeg regner med impulsen er baseret på vekselstrøm eller svagstrøm.
>
> Nogen der ved om det er den ene eller den anden type?

Du har ligefrem set dem på diverse træningspladser..

Det var da skræmmende..

Når vi har brug for at straffe vores hund, så er det fordi, vi ikke har
været gode nok til at vise dem, hvad det er, vi ønsker af dem...

Ergo - hunden kan sagtens lære uden diverse korrektionsredskaber - men det
stiller selvfølgelig lidt krav til hundeføreren. Mon ikke det er her, den
halter, når du ser det brugt på diverse træningspladser...

Jeg synes det er en falliterklæring....

Connie...