Problem med fjernskrivebord - fra udlandet
Fra : hbs

Dato : 22-09-08 13:58

Jeg har installeret en ZyWall VPN client på en bærbar pc for adgang
til en server samt andre lokale pc'ere på et kontor. Det fungere ved
at "connecte" via vpn programmet og derefter logge på vha.
fjernskrivebord til ip-adressen på den ønskede pc.

Her fra Danmark fungerer det fint, men ofte fungerer det ikke fra
udlandet. Ekselpelvis Oman.

Jeg kan godt "connecte" via vpn programmet, men bliver afvist når jeg
forsøger at få adgang til serveren eller de lokale pc'ere på kontoret..

Efter sigende skulle der ikke være lukket for nogle porte i netværkset
hos udbyderen (hotellet).

Nogle gode råd???

(har ligeledes installeret noget telefon software med ip-telefoni og
kan dette virker typisk heller ikke. Ved ikke om der er sammenhæng...)

Fra : JL med Easy-Creator

Dato : 22-09-08 21:08

"hbs" <emhedo@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> (har ligeledes installeret noget telefon software med ip-telefoni og
> kan dette virker typisk heller ikke. Ved ikke om der er sammenhæng...)

Uden at vide det helt præcist, men jeg mener at i de mellem-østlige lande.
Der har et "nationalt filter" på det store internet. Så man har ikke adgang
til hele nettet. Og det skulle ikke undre mig om de også har lukket for
nogle porte...

jl

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-08 21:23

On Mon, 22 Sep 2008 22:08:15 +0200, "JL med Easy-Creator"
<No_spamatall@hotmail.com> wrote:

> [...]
>til hele nettet. Og det skulle ikke undre mig om de også har lukket for

Hva med at få vpn server til at lytte på port 80. (hvis det er noget
du har muilighed for at bestemme)
Den ka da vel givetvis ikke være lukket.

men du kan connecte til vpn serveren og jeg går ud fra at du så dermed
også kryptere hvordan skulle de så egentligt lukke for din trafik?
Kan ikke lige se logikken i det.

Fra : hbs

Dato : 22-09-08 14:22

On 22 Sep., 22:08, "JL med Easy-Creator" <No_spamat...@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> til hele nettet. Og det skulle ikke undre mig om de også har lukket for

tja... så er der vel ikke så meget at gøre eller findes der en
smutvej???