Store begyndelsesbogstaver i alle dele af ~
Fra : Linda Møller

Dato : 24-09-08 13:34

Forhåbentlig rammer jeg den rigtige gruppe denne gang...
Jeg har en formular hvor der bl.a. indtastes for- og efternavn i
samme inputfelt.
For at få stort begyndelsesbogstav på alle dele af navnet bruger
jeg:
<input style="text-transform: capitalize;" name=custName
id=custName>
Det ser fint ud i indtastningen, men når jeg laver en
Session("varCustName")= Request.Form("custName") er de store
begyndelsesbogstaver "forsvundet", og de små er tilbage...
Kan man ikke få fastholdt de store begyndelsesbogstaver? Helst
uden brug af funktioner - for det kan jeg (heller ikke) få til at
virke...

Mvh
Linda
(Absolute beginner...)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jensen

Dato : 24-09-08 15:20

Linda Møller wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Helst
> uden brug af funktioner - for det kan jeg (heller ikke) få til at
> virke...

Jeg prøver lige alligevel.

Du kan enten sætte denne funktion ind i toppen af dit asp dokument,
eller gemme det i en seperat fil, som du includer på alle de sider
hvor du skal bruge funktionen

Function ULCase(ByVal Tekst)
Dim arrTekstDele
Dim strDelTekst
Tekst=trim(Tekst)
arrTekstDele=split(Tekst," ")
for each strDelTekst in arrTekstDele
    ULCase=ULCase & UCase(left(strDelTekst,1)) &
Lcase(mid(strDelTekst,2)) & " "
next
ULCase=trim(Ulcase)
end function

Når du så skal sørge for at der bliver brugt Store og små bogstaver
rigtigt, bruger du blot følgende

ULCase(request.form("FormNavn")), så i dit tilfælde vil det bliver

Session("varCustName")= ULCase(request.Form("custName"))

Fra : Linda Møller

Dato : 25-09-08 09:05

Martin Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> arrTekstDele=split(Tekst," ")
> for each strDelTekst in arrTekstDele
>     ULCase=ULCase & UCase(left(strDelTekst,1)) &

Desværre - Lige så snart jeg sætter funktionen ind får jeg samme fejl
som jeg efterhånden kender så godt - HTTP 500 - Internal server error
Og dette sker, selvom jeg ikke forsøger at bruge funktionen - bare jeg
skriver den i begyndelsen af min asp. Det underlige er, at jeg har
funktionen
Function InitCap(sStr)
InitCap = UCase(Left(sStr, 1)) & LCase(Right(sStr, Len(sStr) - 1))
End Function
i samme asp, og denne er der ingen problemer med - bortset fra, at den
jo ikke dækker mit behov...

Fra : Martin Jensen

Dato : 25-09-08 13:04

> [...]

> Og dette sker, selvom jeg ikke forsøger at bruge funktionen - bare jeg
> skriver den i begyndelsen af min asp. Det underlige er, at jeg har

Husker du at sætte den ind i

<%

%>

prøv at gå ind i din browsers indstillinger. Vælg fanen avanceret og fjern
fluebenet fra "vis meddelelser om uskadelige HTTP-fejl" så vil du få en
lidt mere anvendelig fejlmeddelelse i stedet for HTTP 500...

Fra : Linda Møller

Dato : 25-09-08 13:50

Martin Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Linda Møller wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
>

> Husker du at sætte den ind i
>
> <%
&gt;
&gt; %>
Ja - og min funktion der laver første bogstav uppercase virker fint

> [...]
> lidt mere anvendelig fejlmeddelelse i stedet for HTTP 500...
> Microsoft VBScript compilation error '800a03ea'

Super - så kan jeg da i det mindste se fejlen:

Syntax error

/testlogin/user_create_behandl.asp, line 17

ULCase=ULCase & UCase(left(strDelTekst,1)) &
--------------------------------------------^

Fra : Linda Møller

Dato : 25-09-08 13:59

Martin Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Husker du at sætte den ind i
>
> <%
&gt;
&gt; %>

> [...]
> fluebenet fra "vis meddelelser om uskadelige HTTP-fejl" så vil du få en
> lidt mere anvendelig fejlmeddelelse i stedet for HTTP 500...

Jeg kom om ved fejlen ved at samle linien "ULCase=ULCase &
UCase(left(st..." osv. på én linie - så funker det bare...
Stor tak for hjælpen herfra.
Mvh
Linda

Fra : Martin Jensen

Dato : 25-09-08 14:06

Linda Møller wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Jeg kom om ved fejlen ved at samle linien "ULCase=ULCase &
> UCase(left(st..." osv. på én linie - så funker det bare...

Det skal også stå på en linie. (den er måske blevet delt da jeg postede
indlæget)

> Stor tak for hjælpen herfra.

Det var da så lidt. Spørg endeligt løs... Der er jo for det meste nogle
herinde som kan hjælpe :)