Hjælp til printervalg
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-09-08 12:47

Jeg står og skal udskifte min Canon IP5200 (da den er gået i stykker) og vil
lige høre om der skulle være gode råd at hente her.
Mit printerbehov er ikke ret stort (ca. 20-40 sider pr. md.) og det er ca.
85% sort/hvid og resten farve.
Det må gerne være en printer som er bilig i drift, ift Canon IP5200 burde
det ikke være svært
Mit budget er max ca. 1000,- kroner.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Holst

Dato : 24-09-08 13:01

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> 85% sort/hvid og resten farve.
> Det må gerne være en printer som er bilig i drift, ift Canon IP5200 burde

Jeg ville finde en billig farvelaser. Jeg så for nylig, at de billigste
i dag ikke koster meget over 1000 kr. Ja, jeg ved godt, det er lidt mere
end dit budget.

Prisen på laserprintere er blevet så lav, at du blot smider den ud, når
den trænger til nye tonere. Med dit forbrug varer det sikkert længe,
inden de medfølgende tonere er opbrugt.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-09-08 13:12

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ville finde en billig farvelaser.

Det har jeg også selv overvejet.

> Jeg så for nylig, at de billigste i dag ikke koster meget over 1000 kr.
> Ja, jeg ved godt, det er lidt mere end dit budget.

Lidt over eller under overlever jeg nok

> Prisen på laserprintere er blevet så lav, at du blot smider den ud, når
> den trænger til nye tonere. Med dit forbrug varer det sikkert længe, inden
> de medfølgende tonere er opbrugt.

Er der ikke noget med, at de tonere der medfølger nye laserprintere, de ikke
er fyldt helt op (som dem man køber efterfølgende) ?
Eller er det bare en skrøne ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Holst

Dato : 24-09-08 13:22

Per Beer Hansen wrote:

> Lidt over eller under overlever jeg nok

Ja, 1000 kr. er jo trods alt ikke mange penge for en printer. Når man
tænker på, hvad jeg betalte for en simpel dotmatrix for 15+ år siden ...
Ak ja, som tiden går.

edbpriser.dk har seks forslag til under 1300 kr.:

<http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=34&Parent=27&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=1300&Soegeord=&Check29592=156795&Check169=836&True2351=&Trueval2351=31005&True6143=&Trueval6143=42110&True8863=&Trueval8863=62082&True2297=&Trueval2297=30932&True25557=&Trueval25557=96170&Submit.x=0&Submit.y=0&Direction180=2&Sorted180=&Direction65=2&Sorted65=&Direction66=2&Sorted66=&Direction67=2&Sorted67=&Direction68=2&Sorted68=&Direction179=2&Sorted179=&Direction313=2&Sorted313=&Equal9578=&True25561=&Trueval25561=96184&True27014=&Trueval27014=102201&True26885=&Trueval26885=111658&True26886=&Trueval26886=249736&True26883=&Trueval26883=162639&True26888=&Trueval26888=101571&True26889=&Trueval26889=101616&True26890=&Trueval26890=111683&True26896=&Trueval26896=101639&True26893=&Trueval26893=101633&True26887=&Trueval26887=101533&True26892=&Trueval26892=101621>

hvor den billigste er en Xerox Phaser 6110 til 1296,- inkl. forsendelse:

<http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377989&searchArea=&Soegeord=>

> Er der ikke noget med, at de tonere der medfølger nye laserprintere, de ikke
> er fyldt helt op (som dem man køber efterfølgende) ?
> Eller er det bare en skrøne ?

Nej, det er vist ikke en skrøne. Men med dit udskiftsbehov vil jeg tro,
at de medfølgende printere fint klarer 2-3 år hos dig.

Naturligvis kommer det an på, hvad du udskriver. Udskriver du fotos i
A4-størrelse, så bruges der meget toner. Den ovennævnte Xerox-printer
påstår umiddelbart, at den sorte toner klarer 1500 sider, og de farvede
700 sider. Det måles sædvanligvis ved 5 % dækning.

Men det er naturligvis værd at undersøge, hvad nye tonere koster.

Og så ville jeg med det lille udskriftsbehov overveje, om jeg egentlig
havde brug for farveudskrift. Du kan for 535 kr. plus porto få en s/h
laserprinter.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-09-08 15:26

Holst skrev:

>edbpriser.dk har seks forslag til under 1300 kr.:

Fona har en til 999 kr
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4309560030

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-09-08 20:13

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Fona har en til 999 kr
> http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4309560030

Det er da godt nok biligt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-09-08 21:50

Hej Ivan V. Klattrup, du skrev i dk.edb.hardware:

> Fona har en til 999 kr
> http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4309560030

Det kan da kaldes et tilbud, jf.
<http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237924&Specs=true>

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-09-08 22:05

Rudi Stegen skrev:

>Det kan da kaldes et tilbud, jf.
><http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237924&Specs=true>

Expert !? havde den til samme pris som Fona for nogle (3 - 5) måneder siden

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-09-08 17:09

Hej Ivan V. Klattrup, du skrev i dk.edb.hardware:

> Expert !? havde den til samme pris som Fona for nogle (3 - 5)
> måneder siden

Det var pokkers! Jeg kommer tydeligvis for lidt ud - og praktisk talt
aldrig i hverken Fona eller hos Expert.

Dvs. jeg kommer engang imellem - sådan med 2-6 måneders mellemrum - i
Fona for at se, om de har nogle gode filmtilbud (altså dvd). Men jeg
kommer ikke i deres pc-afdeling og har aldrig tænkt på, at der skulle
være noget attraktivt ved denne. Jeg har aldrig sat radiobuler i
forbindelse med pc-buler.

Så måske skulle jeg engang imellem tage en kigger, hvis jeg alligevel
er i dvd-afdelingen.

Også fordi vi ikke længere har nogen allroundbule mht. pc-ting, siden
Zitech i juli eller så lukkede deres filial her i byen.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-09-08 20:13

> Nej, det er vist ikke en skrøne. Men med dit udskiftsbehov vil jeg tro, at
> de medfølgende printere fint klarer 2-3 år hos dig.

OK

> Naturligvis kommer det an på, hvad du udskriver. Udskriver du fotos i
> A4-størrelse,

Det gør jeg så ikke.

> [...]
>
> Og så ville jeg med det lille udskriftsbehov overveje, om jeg egentlig
> havde brug for farveudskrift. Du kan for 535 kr. plus porto få en s/h

Ja det var da værd at overveje.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-09-08 00:20

Holst wrote:

> hvor den billigste er en Xerox Phaser 6110 til 1296,- inkl. forsendelse:

Spring den over - det er en GDI-printer.

> havde brug for farveudskrift. Du kan for 535 kr. plus porto få en s/h
> laserprinter.

Sikkert også noget GDI-klamp.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 26-09-08 07:54

Jesper Poulsen wrote:

> Spring den over - det er en GDI-printer.

Er det nu også så forfærdeligt?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-09-08 08:49

Holst wrote:

> Er det nu også så forfærdeligt?

Ja, det er noget lodret juks.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-09-08 00:19

Per Beer Hansen wrote:

> Er der ikke noget med, at de tonere der medfølger nye laserprintere, de ikke
> er fyldt helt op (som dem man køber efterfølgende) ?

Det afhænger af printeren. Min printer blev leveret med de små
tonerpatroner. Andre bliver leveret med de store.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-09-08 00:33

Per Beer Hansen wrote:

> Mit budget er max ca. 1000,- kroner.

Den billigste farvelaser hvor man ikke føler sig hensat til en tåbe er
Xerox Phaser 6130/N:

Den tilsvarende monokrome laser - Lexmark E 120n:

Skal man have laserprinter bør man undgå GDI-printere. Laserprintere er
uhyggeligt hurtige printere, men med GDI udnytter man ikke
udskriftspotentialet i dem. En blækprinter sidder man gerne og venter på
- en laserprinter kan i princippet mosle en side ud i en fart - bare
ikke hvis den snakker GDI.

Desuden er indbygget printserver en fordel.

Jeg er selv den lykkelige indehaver af en Xerox Phaser 6120. Den er
snart 2 år gammel og der er stadig 80% toner tilbage. Jeg skriver i
øvrigt langt mere ud nu, end jeg har gjort tidligere - netop fordi man
ikke sidder og venter på siderne og heller ikke forbruger blæk der er
dyrere end dyr parfume.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-09-08 00:43

Jesper Poulsen wrote:

> Den billigste farvelaser hvor man ikke føler sig hensat til en tåbe er

Det kan virke arrogant, men jeg ville føle mig meget snydt hvis jeg blev
anbefalet den absolut billigste løsning, fremfor en løsning der giver
muligheder og potentiale.

Køber man en billig printer som er billig i drift, så kommer papiret til
at samle meget støv (med paperjam til følge). Køber man derimod en
underholdende printer der er billig i drift, så vil man glædes hver gang
man trykker på "Print"-ikonet.

Og jeg nyder at trykke en dosmerseddel - den har jeg i papirform
hurtigere end jeg kan få mine scooter-støvler på (de er plug'n'play
efter samme koncept som gummistøvler).

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 26-09-08 08:00

Jesper Poulsen wrote:

> Det kan virke arrogant, men jeg ville føle mig meget snydt hvis jeg blev
> anbefalet den absolut billigste løsning, fremfor en løsning der giver
> muligheder og potentiale.

Man skal jo altid se på behovet. Og når man samtidig har besluttet, at
man ikke vil give særlig mange penge for printeren, skal man jo heller
ikke forvente at få en printer med utallige muligheder.

Ligegyldig hvilken printer, du vælger, vil den have nogle begrænsninger.

Jeg kunne også anbefale ham - og dig for den sags skyld, for den printer
du har giver dig jo heller ikke rimelige muligheder og potentiale - den
printer, jeg har stående ved siden af min computer. Men han er jo næppe
interesseret i at høre om en printer til 6000+ kr.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-09-08 08:46

Holst wrote:

> Jeg kunne også anbefale ham - og dig for den sags skyld, for den printer
> du har giver dig jo heller ikke rimelige muligheder og potentiale - den

Så siger vi det. PostScript, PCL, ftp-server, 640MiB RAM,
farveudskrifter (store billeder) på under 20 sekunder.

> printer, jeg har stående ved siden af min computer. Men han er jo næppe
> interesseret i at høre om en printer til 6000+ kr.

Jo, hvis den er bedre end den jeg har, så spyt ud.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 26-09-08 10:04

Jesper Poulsen wrote:

> Jo, hvis den er bedre end den jeg har, så spyt ud.

Nu var det mere ham og ikke dig, jeg talte om. Jeg tvivler på, at han er
nævneværdig interesseret i at høre om min printer.

Men jeg har en OKI C5950dtn.

Om den er bedre end din, ved jeg ikke, for jeg gider ikke sætte mig ind
i din printers specifikationer, men du er da velkommen til at sammenligne.

Vi kan nemt blive enige om, at GDI er noget hø, men kigger man på Pers
behov, så kan han såmænd sikkert nemt leve med det. Han udskriver trods
alt kun i snit omkring 1 side om dagen.

Bad han om en god og billig printer, så ville jeg såmænd heller ikke
nævne en GDI-printer. Men han beder om en printer til max. 1000 kr., og
det sætter jo nogle andre bindinger på svaret.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-09-08 10:14

> Vi kan nemt blive enige om, at GDI er noget hø,

Hvad er GDI og hvordan ser man om en printer er af den type ?

> men kigger man på Pers behov, så kan han såmænd sikkert nemt leve med det.
> Han udskriver trods alt kun i snit omkring 1 side om dagen.

Den printer jeg har nu (Canon Pixma IP5200) er også en sløv en, det kan
sagtens tage op til et minut (eller mere), fra man tænder den til man kan få
den til at skrive.

> Bad han om en god og billig printer, så ville jeg såmænd heller ikke nævne
> en GDI-printer.

Det er jo netop en god og billig printer jeg søger, jeg vil bare ikke skyde
gråspurve med kanoner

> Men han beder om en printer til max. 1000 kr., og det sætter jo nogle
> andre bindinger på svaret.

Om det er 1000 eller 1500 er heller ikke så vigtigt, synes bare ikke jeg vil
ofre det store, med det lille behov jeg har.
Og jeg er helt sikker på, at mit behov ikke ændres selvom jeg får en state
of the art printer
Er faktiskt igang med at overveje om ikke en sort/hvid laser er nok (som du
foreslog tidligere).
Er der også GDI printere mellem dem ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Holst

Dato : 26-09-08 10:22

Per Beer Hansen wrote:

> Hvad er GDI og hvordan ser man om en printer er af den type ?

GDI er en Windows-komponent. GDI-printere kaldes også Windows-printere.

Kort fortalt har en GDI-printer ikke hardware til selv at "opsætte"
siden, men udskriver blot direkte det, den modtager fra computeren.
Denne "opsætning" af siden overlader GDI-printere derfor til software på
computeren.

At printere ikke selv har support for PostScript, PCL og lignende, men
overlader det til computeren, betyder, at der kan spares nogle penge ved
fremstillingen af printeren. Derfor er mange af de helt billige printere
netop GDI-printere, fordi man har udeladt PostScript, PCL og lignende
fra printeren.

> Er faktiskt igang med at overveje om ikke en sort/hvid laser er nok (som du
> foreslog tidligere).
> Er der også GDI printere mellem dem ?

Ja, det er der helt sikkert. Den billige s/h printer, jeg henviste til,
er efter al sandsynlighed en GDI-printer. Jeg har ikke kigget nærmere på
den.

Fra : Holst

Dato : 26-09-08 10:23

http://en.wikipedia.org/wiki/Graphics_Device_Interface#GDI_printers

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-09-08 22:17

Per Beer Hansen wrote:

> Det er jo netop en god og billig printer jeg søger, jeg vil bare ikke skyde

God og billig findes ikke - især ikke til 1000,-

> Om det er 1000 eller 1500 er heller ikke så vigtigt, synes bare ikke jeg vil

Så kig på et par af de links jeg har givet.

> ofre det store, med det lille behov jeg har.

Mit behov var stort set ikke eksisterende indtil jeg fik en rigtigt god
printer. Man værdsætter hver eneste krone. Jeg fik min Xerox på et
ganske fordelagtigt tilbud. Og jeg har ikke fortrudt et eneste øjeblik.
Jeg har ikke fortrudt at blot kan sparke en side afsted til printeren og
så klarer den selv resten. Jeg har haft 2 blæksprutter inden min laser
og laseren overgår begge blæksprutter med flere længder - og så kostede
den under det halve af min første blæksprøjte.

> Og jeg er helt sikker på, at mit behov ikke ændres selvom jeg får en state
> of the art printer

Det troede jeg også. Jeg skulle bare skrive lidt ud i ny og næ.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-09-08 22:09

Holst wrote:

> behov, så kan han såmænd sikkert nemt leve med det. Han udskriver trods
> alt kun i snit omkring 1 side om dagen.

Jeg udskrev mindre indtil jeg fik en PostScript-printer.

> Bad han om en god og billig printer, så ville jeg såmænd heller ikke

Du mener at det er iorden at anbefale noget juks, når bare folk ikke er
klar over at det er noget juks?

Det er forskellen mellem os to, Holst. Jeg vil gerne holde mit navn rent
her på usenet. Det jeg anbefaler andre at købe skal være noget jeg kan
stå 100% inde for.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 29-09-08 12:35

Jesper Poulsen wrote:

> Du mener at det er iorden at anbefale noget juks, når bare folk ikke er
> klar over at det er noget juks?

Naturligvis er der forskel på disse billige printer og dyrere printer.
Man får jo altid, hvad man betaler for.

Men selvom de er billige og noget juks i forhold til dyrere muligheder,
så vil du jo alligevel klare det udskriftsjob, som Per har. Var han
villig til at smide mange flere penge efter en printer, så ville jeg
skam anbefale ham helt, helt andre printere.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-09-08 13:40

Holst wrote:

> Men selvom de er billige og noget juks i forhold til dyrere muligheder,

Som jeg skriver, så anbefaler jeg kun noget som jeg selv kan stå 100%
inde for. Kan du stå 100% inde for det billige juks?

> villig til at smide mange flere penge efter en printer, så ville jeg
> skam anbefale ham helt, helt andre printere.

Prisforskellen mellem det billige juks en en fornuftig printer er ikke
særligt stor. Alligevel anbefaler du det billige juks.

Jeg kan ikke stå inde for det billige juks og derfor kan jeg ikke
anbefale andre at kaste penge efter det.

Jesper Poulsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-09-08 14:00

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg kan ikke stå inde for det billige juks og derfor kan jeg ikke
> anbefale andre at kaste penge efter det.

Ro på nu.
Da denne tråd jo udelukkende handler om køb af "billigt juks", så giver det
jo ikke mening at anbefale noget der falder uden for denne gruppe.
Hvis du f.eks. bad om råd til køb af en Lada, så ville det jo være omsonst
at råde dig til at købe en RollsRoyce
Jeg kender mit printer behov (som har været stort set uændret i de sidste
15+ år) og udfra det ønsker jeg ikke at investere i en "dyr" printer, da det
(IMHO) ville være at "skyde gråspurve med kanoner".
Det er fint nok at du har et andet behov/mening, det respekterer jeg, men
det får nu ikke mig til at ændre mit behov/mening.

Men nok om det, jeg tror at det ender med en sort/hvid laserprinter (af den
helt billige slags), da den ser ud til at dække mit behov fuldt ud.
Men tak for alle råd i denne tråd.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-09-08 16:02

Per Beer Hansen wrote:

> Da denne tråd jo udelukkende handler om køb af "billigt juks", så giver det
> jo ikke mening at anbefale noget der falder uden for denne gruppe.

Hvor er det du skriver at du ønsker noget billigt juks?

Jesper Poulsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-09-08 17:01

> Hvor er det du skriver at du ønsker noget billigt juks?

Jeg skriver, at jeg søger en printer til max 1000,- kr og det er jo, ifølge
dig, noget billigt juks.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Holst

Dato : 29-09-08 14:08

Jesper Poulsen wrote:

> Som jeg skriver, så anbefaler jeg kun noget som jeg selv kan stå 100%
> inde for. Kan du stå 100% inde for det billige juks?

Hvad mener du præcist med "stå 100 % inde for"?

Jeg ville personligt aldrig selv købe en af de nævnte billige printere,
men jeg udskriver også 10.000+ sider om året.

Jeg kender flere, som har investeret i en helt billig laserprinter i
stil med dem, jeg nævnte. Dem er de yderst tilfredse med til deres
udskriftsbehov, der er i stil med Pers.

Jeg kan absolut godt forstå dine argumenter for en bedre printer, ingen
tvivl om det. Og ja, man kan få mere og bedre ved at blive flere penge.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-09-08 16:03

Holst wrote:

> Hvad mener du præcist med "stå 100 % inde for"?

Jeg kan feks ikke stå 100% inde for en printer der benytter sig af GDI.

Jeg kan ikke stå delvist inde for en GDI-printer.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 26-09-08 07:57

Jesper Poulsen wrote:

> [...]
> udskriftspotentialet i dem. En blækprinter sidder man gerne og venter på
> - en laserprinter kan i princippet mosle en side ud i en fart - bare

Er du ikke lidt åndssvag at høre på nu? Manden udskriver 20-40 sider om
månenden. Med det udskriftsbehov har det ingen betydning, om det er det
ene eller det andet.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-09-08 08:48

Holst wrote:

> Er du ikke lidt åndssvag at høre på nu? Manden udskriver 20-40 sider om

Det gør jeg på nuværende tidspunkt. Inden jeg købte min Xerox skrev jeg
ikke engang 20-40 sider pr. år.

Man glædes ved en god printer. Man irriteres ved en løsning der er købt
for billigt.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 26-09-08 10:07

Jesper Poulsen wrote:

> Det gør jeg på nuværende tidspunkt. Inden jeg købte min Xerox skrev jeg
> ikke engang 20-40 sider pr. år.

Med andre ord har din printer altså skabt et nyt behov for dig, med
efterfølgende ekstraudgifter. Ja, sådan er det jo tit.

> Man glædes ved en god printer. Man irriteres ved en løsning der er købt
> for billigt.

Ja, man glædes helt sikkert. Jeg er også helt vildt glad for mine printere.

Men om man irriteres, er jo i høj grad et spørgsmål om forventninger.
Hvis man forventer mere end printeren kan yde, ja, så irriteres man.
Holder man sine forventinger på et realistisk niveau, så han man sikkert
også fint nytte af en GDI-printer.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-09-08 22:20

Holst wrote:

> Med andre ord har din printer altså skabt et nyt behov for dig, med
> efterfølgende ekstraudgifter. Ja, sådan er det jo tit.

Hvilke ekstraudgifter?

Om jeg smider papiret væk fordi det har samlet så meget støv at det
ville kunne havarere en blæksprøjte eller om jeg smider lidt lasertoner
på det ændrer ikke noget, rent økonomisk. Jeg sparer dog hver gang jeg
laver en udskrift for blæk er rasende dyrt og dyser stopper hurtigt til
hvis de står stille.

> Men om man irriteres, er jo i høj grad et spørgsmål om forventninger.

Hvis man ikke stiller nogle nævneværdige forventninger til det udstyr
man vil købe, så bør man spare pengene.

Jesper Poulsen

Fra : Simon Petersen

Dato : 27-09-08 08:08

On Fri, 26 Sep 2008 09:48:07 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> Det gør jeg på nuværende tidspunkt. Inden jeg købte min Xerox skrev jeg
> ikke engang 20-40 sider pr. år.

Hvis man kun skriver 20-40 sider om måneden er det smartere at købe en
billig laser nu til fx 1000 kr, og købe en hurtigere senere, hvis man
bliver bidt af laserprint.
Til den tid får man mere for de ekstra penge!

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-09-08 22:24

Simon Petersen wrote:

> Hvis man kun skriver 20-40 sider om måneden er det smartere at købe en
> billig laser nu til fx 1000 kr, og købe en hurtigere senere, hvis man

What?

Det er i den grad penge ud af vinduet.

> Til den tid får man mere for de ekstra penge!

Nul. Priserne har ikke ændret sig nævneværdigt de sidste 2 år i forhold
hvad man får for de penge. En printer med samme specifikationer som min
koster det samme i dag.

Enten køber man en god printer eller også lader man helt være - livet er
for kort til noget billigt juks.

Jesper Poulsen

Fra : FT

Dato : 29-09-08 14:55

> Enten køber man en god printer eller også lader man helt være - livet er
> for kort til noget billigt juks.

Tillykke med at det , endnu en gang, lykkedes dig at køre en tråd helt
af sporet. En bemærkning som ovenstående viser med alt tydelighed at du
er rimelig ubegavet :D

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 29-09-08 15:21

Jesper Poulsen wrote:
> Enten køber man en god printer eller også lader man helt være - livet er
> for kort til noget billigt juks.

Det giver jeg dig helt ret i - men mange vil åbenbart lære det på den
hårde måde, og det skal de jo have lov til.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-09-08 16:05

Jens C. Hansen wrote:

> Det giver jeg dig helt ret i - men mange vil åbenbart lære det på den
> hårde måde, og det skal de jo have lov til.

Jeg synes at det er synd at så mange mennesker skal lære det på den
hårde måde. Det er min helt oprigtige holdning til dette.

Jesper Poulsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-09-08 17:05

> Jeg synes at det er synd at så mange mennesker skal lære det på den
> hårde måde. Det er min helt oprigtige holdning til dette.

Helt ærligt, hvad er det lige jeg/vi skal lære ?
At ikke alle gider købe en printer til 2000,- kr. (eller mere) for at skrive
20-40 sider ud pr. md. ?
Jeg har i min tid både haft dyre og billige printere, men til det behov jeg
har nu, vil jeg ikke ofre mere end ca. 1000,- kr.
Er jeg så en stakkel der skal "lære det på den hårde måde" ?

Men nok om det herfra, jeg har bestilt en ny printer nu, så end of story
herfra.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-09-08 17:26

Per Beer Hansen wrote:

> Helt ærligt, hvad er det lige jeg/vi skal lære ?

At man får hvad man betaler for.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 29-09-08 17:47

Jesper Poulsen wrote:

> At man får hvad man betaler for.

Det tror jeg, Per udmærket er klar over.

Nu kan han til gengæld bruge de resterende penge til noget rødvin med
fruen/kæresten.