problemer med simsspil
Fra : Lone Nielsen

Dato : 24-09-08 11:23

Hej
Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe jeg spørger i, men prøver:

Vi har installeret sims 2, men når vi åbner spillet kommer der en
meddelelse:
"Kunne ikke finde nogen DirectX 9.0c - kompatible grafikkort i dette system,
og at vi skal sikre at vi har et DirectX9.0c - kompastiblet grafikkort, og
at vi har installeret de nyeste drivere fra producenten."

Hvad betyder det, og hvordan undersøger jeg om vi har det?
/Lone

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-09-08 12:36

In news:48da14ef$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Lone Nielsen <doramin@mail.dk> typed:
> [...]
> grafikkort, og at vi har installeret de nyeste drivere fra
> producenten." Hvad betyder det, og hvordan undersøger jeg om vi har det?

Hvis du vil se om du har DirectX på computeren, kan du trykke på "Start" og
derefter på "Kør" hvor du skriver "dxdiag" i den lille rude. Så kommer du
ind på diagnostiseringsværktøj for DirectX. Under den første fane som hedder
system vil der nederst lige under hukommelse og sidefil stå hvilken version
du har på computeren, hvis du altså har den installeret.

Under den næste fane som hedder skærm, kan du se hvilket skærmkort din
computer har. Jeg har selv NVIDIA Geforce 9500 GS og DirectX version 10, men
version 9 er tilstrækkelig til at køre "Sims".

Der er et link her hvor man kan downloade version 9, men man skal også sørge
for at man har den sidste nye driver til grafikkortet.:

http://www.pcworld.dk/download/69/767

Man kan som regel også downloade de nyeste grafikkortdrivere fra nettet, men
så må du nok spørge igen for at få at vide hvordan man gør, for det kan
måske slet ikke lade sig gøre med det grafikkort du har. Det er jeg ikke
helt klar over.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats