Finde seriel-port opsætningen på en Linux
Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-09-08 08:21

Jeg forsøger at finde ud af hvordan com porten er sat op en en Fedora
Core Release 5.
Jeg ønsker at finde frem til hvilken hastighed/stopbit/paritet/etc.
porten er sat op til.
"setserial -g /dev/ttyS[0123]" giver ikke lige oplysninger om
hastighed/stopbit/paritet/etc.

Nogen ideer til hvordan disse oplysninger kan findes frem ?

/Hans

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 23-09-08 08:38

Hans Kjaergaard wrote:
> Jeg forsøger at finde ud af hvordan com porten er sat op en en Fedora
> Core Release 5.

stty -a </dev/ttyS0

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 23-09-08 09:36

Mogens Kjaer wrote:

> stty -a </dev/ttyS0

Eller
stty -aF /dev/ttyS0

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 23-09-08 17:35

Den Tue, 23 Sep 2008 08:35:50 +0000 skrev Jørgen Heesche:

> Eller
> stty -aF /dev/ttyS0

Altid -F, i stedet for "<". Hvis porten er sat forkert op i forhold
til hvad der er i den anden ende, kan "<" få porten til at hænge,
med reboot som eneste udvej. Det skulle efter sigende undgås med -F.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-09-08 11:17

On Tue, 23 Sep 2008 08:35:50 +0000, Jørgen Heesche
<heesche@webspeed.dk> wrote:

>Eller
>stty -aF /dev/ttyS0
Det giver mig udmildbart svar på hastigheden, men hvordan udleder jeg
paritet / flowControl / stopbit ?

Den skriver en masse som jeg ikke lige kan tyde i de retninger
speed 9600 baud, den er klar nok.

Kan det være noget i fgl. retning ?
-parenb
Paritet ikke enable ?

-parodd
Even paritet ?

-parmrk
Ikke mark paritet ?

ignpar
Ignorer paritet ?

-ixon
-ixoff
Ikke HW flowControl ?

rows 0; columns 0; line = 0; intr = ^C; quit = ^\; erase = ^?;
start = ^Q; stop = ^S; susp = <undef>; rprnt = ^R; werase = ^W;
lnext = ^V; flush = ^O; min = 1; time = 0;
Noget til kontrol ved terminaler ?

cs8 hupcl -cstopb cread clocal crtsctsignbrk -brkint
-inpck -istrip -inlcr -igncr -icrnl -iuclc -ixany -imaxbel
-iutf8 -opost -olcuc -ocrnl -onlcr -onocr -onlret -ofill
-ofdel nl0 cr0 tab0 bs0 vt0 ff0 -isig -icanon -iexten
-echo echoe echok -echonl -noflsh -xcase -tostop
-echoprt echoctl echoke

/Hans

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 25-09-08 11:53

Hans Kjaergaard wrote:
> Det giver mig udmildbart svar på hastigheden, men hvordan udleder jeg
> paritet / flowControl / stopbit ?

man stty

vil være et godt sted at starte.