MS Windows
briani 27239
Hvor gammel er computeren ?
Fra : Kim Schroeder

Dato : 24-09-08 01:57

Måske et banalt spørgsmål - men jeg leder efter et sted i Win XP, hvor man kan se,
hvornår den oprindeligt blev installeret for første gang på computeren ?

Kim

Fra : Lyhn

Dato : 24-09-08 06:21

Kim Schroeder wrote:
> Måske et banalt spørgsmål - men jeg leder efter et sted i Win XP,
> hvor man kan se, hvornår den oprindeligt blev installeret for første
> gang på computeren ?

Åben en kommando prompt (Start=>kør=>CMD), og skriv systeminfo

Fra : Lyhn

Dato : 24-09-08 09:06

Må måske nok lige præcisere at du ikke kan se hvornår XP blev installeret
for første gang, men kun hvornår den nuværende XP installation blev
installeret. Med mindre XP kun er blevet installeret én gang f.eks. da PC'en
blev erhvervet naturligvis.

Fra : J

Dato : 24-09-08 10:24

"Lyhn" <@> skrev i en meddelelse

> [...]
> for første gang, men kun hvornår den nuværende XP installation blev
> installeret. Med mindre XP kun er blevet installeret én gang f.eks. da

Du kunne ikke lade være. Og så kunne du ikke svare alligevel. Ha.

Fra : Lyhn

Dato : 24-09-08 10:41

J wrote:
> "Lyhn" <@> skrev i en meddelelse

> Du kunne ikke lade være. Og så kunne du ikke svare alligevel. Ha.

Hvad kunne jeg ikke svare på?

Fra : MN

Dato : 24-09-08 16:20

"J" <j@nospam.zz> skrev i en meddelelse

> "Lyhn" <@> skrev i en meddelelse

> Du kunne ikke lade være. Og så kunne du ikke svare alligevel. Ha.
Og du kan slet ingen ting.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 25-09-08 20:38

> [...]
> installation blev installeret. Med mindre XP kun er blevet installeret én gang f.eks. da PC'en blev erhvervet naturligvis.

Og det er tilfældet. Tak for hjælpen.

Kim

Fra : Anders

Dato : 24-09-08 10:55

"Kim Schroeder" <prip@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan se,
> hvornår den oprindeligt blev installeret for første gang på computeren ?

Spørgsmålet vil nok være temmeligt svært at svare på, da man sikkert har
geninstalleret XP flere gange, og hver gang man gør det, forsvinder der jo
data....
Med mindre harddisken kun har været formatteret 1. gang (hvilket næppe er
sansynligt).

Fra : Kim Schroeder

Dato : 02-10-08 00:16

Et tillægsspørgsmål: Jeg har også en win 98 maskine på netværket.
Systeminfo ved en dos-promt fører ikke til noget - hvordan gør
man her ?

Kim

Fra : Anders

Dato : 02-10-08 04:45

"Kim Schroeder" <nospamtome@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Et tillægsspørgsmål: Jeg har også en win 98 maskine på netværket.
> Systeminfo ved en dos-promt fører ikke til noget - hvordan gør
> man her ?
>
> Kim

Kig på bundkortet, der står et modelnavn, og så er det vel bare at Google
sig frem...