MS Windows
briani 27239
Samsung TV remote control
Fra : Lars Klintholm

Dato : 23-09-08 21:54

Jeg har problemer med, at min bærbare Zepto (Win XP SP2) reagerer, når
jeg trykker på visse knapper på fjernbetjeningen til mit Samsung TV.
FX. når jeg skruer op og ned for lyden, så scroller skærmbilledet på PC
op og ned. Og det værste, hvis jeg trykker på knappen "7", lukker
Windows.

Jeg har forsøgt mig med i enhedshåndteringen at disable infrarød, men
det har ikke hjulpet.

Er der nogen, der har haft lignende problem? Og måske har en løsning?

Lars Klintholm

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-08 11:39

"Lars Klintholm" <nospam2008@klintholm.com> wrote in message
> [...]
> det har ikke hjulpet.
>
> Er der nogen, der har haft lignende problem? Og måske har en løsning?

Sort tape?

mvh
///M

Fra : Ole C

Dato : 24-09-08 16:40

Lars Klintholm skrev blandt andet:

> [...]
> Windows.
>
> Jeg har forsøgt mig med i enhedshåndteringen at disable infrarød, men

Jeg tvivler på at infrarødt er deaktiveret, da fjernbetjeningen næppe bruger
Bluetooth eller lignende...

--
vh
Ole C

Fra : Lars Klintholm

Dato : 24-09-08 17:02

Den 24 sep 2008 skrev Ole C i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg tvivler på at infrarødt er deaktiveret, da fjernbetjeningen
> næppe bruger Bluetooth eller lignende...

Hvis der står "deaktiveret" i enhedshåndteringen under infrered, så er
det vel det den er. Hvad mere kan jeg gøre?

Bluetooth er iøvrigt øgså deaktiveret

Lars Klintholm

Fra : Ole C

Dato : 24-09-08 19:14

Lars Klintholm skrev blandt andet:

> Hvis der står "deaktiveret" i enhedshåndteringen under infrered, så er
> det vel det den er. Hvad mere kan jeg gøre?

Ja, det må du nok spørge om.......mærkværdigt.
Har du prøvet at genstarte maskinen efter at du deaktiverede?
Hvis ja, så prøv at gå til Kontrolpanel>Administration>Tjenester - og find
"Infrarød overvågning".
Hvis tjenesten kører: Dobbeltklik - stop tjenesten - og sæt den til
Deaktiveret.
Ellers ved jeg sør'me' ikke hvordan man kvæler den.....

> Bluetooth er iøvrigt øgså deaktiveret

Fint - men nok ikke synderen.

--
vh
Ole C

Fra : Lars Klintholm

Dato : 24-09-08 20:34

Den 24 sep 2008 skrev Ole C i dk.edb.system.ms-windows:

> Ja, det må du nok spørge om.......mærkværdigt.
> Har du prøvet at genstarte maskinen efter at du deaktiverede?

Ja

> Hvis ja, så prøv at gå til Kontrolpanel>Administration>Tjenester -
> og find "Infrarød overvågning".
> Hvis tjenesten kører: Dobbeltklik - stop tjenesten - og sæt den
> til Deaktiveret.

Det er også prøvet nu, men giver ingen ændring

> Ellers ved jeg sør'me' ikke hvordan man kvæler den.....

Okay, tak for forsøget. Andre?

Lars Klintholm

Fra : Ole C

Dato : 25-09-08 12:57

Lars Klintholm skrev blandt andet:

> Okay, tak for forsøget. Andre?

Prøver lige igen, da jeg lige så dette i gruppen for bærbare:

"Gå ind i bios. Jeg kender ikke pågældende model, men typisk er det noget
med
F2 når maskinen tændes. Slå alt infrarød og remote control fra. Gem og quit
bios.
Alternativt, find ud af hvor modtageren sidder (typisk en lille blank meget
mørkrød til næsten sort lille stykke plastic uden synlig funktion). Dæk den
til med et stykke sølvpapir der dækker helt holdt fast med tape el. lign, så
blokerer det de infrarøde signaler fra fjernbetjeningen. Prisen for begge
løsninger er dog, at fjernbetjeningen til DVD'en så ikke kan bruges."

På min ældre Medion skal man i BIOS ind i "Advanced>Device Configuration" og
deaktivere "Serial port B", som står i "FIR"-mode. Kig efter noget lignende.
Sensoren fandt jeg kun ved at kigge i manualen. Den er mat og ligner bare en
del af kabinettet - og er dermed nærmest usynlig!
Held og lykke!

--
vh
Ole C

Fra : Lars Klintholm

Dato : 25-09-08 20:06

Den 25 sep 2008 skrev Ole C i dk.edb.system.ms-windows:

> "Gå ind i bios. Jeg kender ikke pågældende model, men typisk er
> det noget med
> F2 når maskinen tændes. Slå alt infrarød og remote control fra.
> Gem og quit bios.

Desværre kan jeg intet finde i BIOS, der har med infrarød at gøre

> [...]
> synlig funktion). Dæk den til med et stykke sølvpapir der dækker
> helt holdt fast med tape el. lign, så blokerer det de infrarøde

til gengæld kunne jeg finde en rulle gaffa-tape i kælderen, og det
virker (selvom det ikke ser alt for fikst ud

Tak for hjælpen

Lars Klintholm

Fra : Ole C

Dato : 25-09-08 23:26

Lars Klintholm skrev blandt andet:

> til gengæld kunne jeg finde en rulle gaffa-tape i kælderen, og det
> virker (selvom det ikke ser alt for fikst ud
>
> Tak for hjælpen

Selv tak - det må være en lettelse!

--
vh