Andet multimedie
bentjuul 3670
Beskyttet tiff og eps?
Fra : tobi

Dato : 23-09-08 12:47

Hej

På denne side unde UN stilles man i udsigt at kunne downloade noget grafik.

Klikkes der på tiff eller eps bliver jeg rodet ud i noget med at skulle købe
Quick Time Pro - kan jeg undgå det?

Tom

Fra : tobi

Dato : 23-09-08 12:51

"tobi" <ingen@jmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Klikkes der på tiff eller eps bliver jeg rodet ud i noget med at skulle
> købe Quick Time Pro - kan jeg undgå det?

Hermed det manglende link:

http://www.unece.org/trans/danger/publi/ghs/pictograms.html

Fra : Kurt Brixen

Dato : 23-09-08 13:04

On Tue, 23 Sep 2008 13:51:24 +0200, "tobi" <ingen@jmail.dk> wrote:

>"tobi" <ingen@jmail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg tror du prøver at åbne filerne i stedet for at gemme dem på din
disk. Det virker hos mig med Firefox når jeg højreklikker på eps eller
tiff under ikonet, og vælger at gemme.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : tobi

Dato : 23-09-08 14:34

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg tror du prøver at åbne filerne i stedet for at gemme dem på din
> disk. Det virker hos mig med Firefox når jeg højreklikker på eps eller

Jeg kan fint gemme det, men ikke åbne det med brugbart resultat.............

Tom

Fra : Kurt Brixen

Dato : 23-09-08 15:21

On Tue, 23 Sep 2008 15:33:33 +0200, "tobi" <ingen@jmail.dk> wrote:

>Jeg kan fint gemme det, men ikke åbne det med brugbart resultat.............

Det ser ud til EPS-filerne er gemt i CS3. Jeg kan heller ikke åbne dem i
Illustrator CS2. Prøv i stedet at konvertere EPS filerne til PDF eller
hent i et andet format.
Jeg har ikke prøvet med TIFF filerne.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Lund

Dato : 23-09-08 23:32

Kurt Brixen wrote:

> Det ser ud til EPS-filerne er gemt i CS3. Jeg kan heller ikke åbne
> dem i Illustrator CS2.

Det går fint at placere fremfor at åbne dem i Illustrator CS2.

--
Kurt Lund

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-09-08 13:02

tobi skrev:

> Klikkes der på tiff eller eps bliver jeg rodet ud i noget med at
> skulle købe Quick Time Pro - kan jeg undgå det?

Hvis vi snakker Windows så Kontrolpanel -> QuickTime -> Browser
og fanebladet 'MIME-indstillinger'.
Fjern fluebenet ud for 'Billeder - Stillbilleder' og klik på OK.
Gør det samme under 'Filtyper'-fanebladet.

Jeg har valgt udelukkende at have 'QuickTime-film' koblet til
begge steder (under 'Video - Kun video og video i lydformater'),
for jeg gider ikke at QuickTime skal forsøge at afspille andre
filtyper end det.

Der skal måske en genstart af computeren til, før ænderingerne
slår igennem.

--
Hilsen
Madsen