Port 25 VS 587.
Fra : Lene Larsen

Dato : 22-09-08 09:57

Er der nogen forskel på at bruge port 25 eller 587 i forbindelse med
asmtp.mail.dk.

Der må jo være en grund til at man får muligheden for at bruge 587.

Mvh.

Lene

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 22-09-08 11:11

"Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk> wrote in news:48d75d74$0$15889
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Er der nogen forskel på at bruge port 25 eller 587 i forbindelse med
> asmtp.mail.dk.
>
> Der må jo være en grund til at man får muligheden for at bruge 587.

Port 25 bliver oftere og oftere spærret på grund af spam. En maskine som er
ramt af en dertil fremstillet trojan-virus kan sende (spam) mail i store
mængder uden at ejeren ved noget.

Port 587 er åben, fordi mail her sendes på en let ændret måde, der gør at
man skal angive brugernavn og password for at få sendt mail.

Og det kan den typiske virus-trojan ikke.

Mvh. NKJensen
(Som lige netop i denne weekend har lukket for udgående datatrafik på port
25 fra et netværk i en spejderhytte)

Fra : Lene Larsen

Dato : 22-09-08 17:53

Tak for svar

Det forvirrede mig bare lidt at man også kan bruge asmtp fra port 25, altså
logge på med
brugernavn og PW.

Men det er måske i en overgangsperiode

Lene