Mavesmerter
Fra : Ukendt

Dato : 21-09-08 17:32

For at starte fra starten.

Jeg var på en skrap pencilinkur i april, som skulle have varet i 2 mdr. Men
efter 1 måned stoppede jeg kuren da jeg var så plaget af svamp i underlivet.
Det ville ikke gå væk, og min læge gav mig en "lyn-svampekur" med præparatet
Fluconazol. Denne lynkur blev foretaget to gange, men begge gange kom
svampen igen. I sidste weekend fik jeg så en ny og 3. lynkur med et andet
præparat, som hed Itraconazol. Lægen sagde to gange til mig i telefonen at
pakken indholdte fire kapsler som jeg skulle tage - 1 morgen og 1 aften i to
dage. På apoteket undrede de sig over dosisen og mente jeg skulle tage to
kapsler morgen og to aften kun 1 dag. Da jeg læste sedlen i pakken stod der
at man altid skulle rette sig efter lægens anvisninger, så det gjorde jeg -
og tog pillerne over to dage.

Jeg fik en pille sidste søndag aften, mandag morgen, mandag aften og tirsdag
morgen. Jeg læste om bivirkningerne men hæftede mig ikke ved dem yderligere
og da pillerne var spist = ud med pakken.

Mandag og tirsdag havde jeg hovedpine hele dagen. Onsdag var en rimelig ok
dag. Torsdag begyndte jeg at få mavesmerter på maven lige foran. Lige som en
slags mavekneb eller kolik-agtige fornemmelse (tror jeg). Jeg begyndte at
rende på toilettet med diarre. Jeg havde ikke feber, sov fint om natten, og
spiste normalt - også at det søde der evt. kunne lokke. Jeg har taget
pamoler ind imellem, en enkelt idoform ... Og alligevel har jeg nu siden
torsdag ved 16-tiden haft diarre og mavesmerter. Det er sådan nogle jag i
maven - ja, nærmest som veer Jeg har prøvet at skrive internallet op
mellem disse jag/kneb - der går ca 20 minutter. Og længere tid, hvis jeg
holder mig i ro på sofaen med varmepude på.

Igår kontaktede jeg vagtlægen, som udelukkede at det kunne være
blindtarmsbetændelse, da jeg i givet fald ville have så ondt at jeg ikke
kunne være nogen steder - og sådan har jeg det slet ikke. Han mente at det
muligvis kunne være bivirkninger af den Itraconazol-kur jeg fik i sidste
weekend. Men han sagde ikke noget om, hvor længe det kunne vare.

Er der nogen her i dette forum, som har forstand på denne slags eller kender
til det præparat Itraconazol som kan bidrage med nogle oplysninger, teorier
eller lignende. Har jeg overset noget? Er der noget jeg ikke har tænkt på.
Jeg har selvfølgelig i sinde at kontakte min egen læge i morgen. Men jeg må
indrømme at jeg er rimelig irriteret og frustreret over at rende på lokum
konstant! Og især irriteret over at der ikke er en bedring at spore ......

Af andet medicin jeg indtager kan nævnes p-pillerne Harmonet og Seranase 2
mg om dagen imod Tics.

SKRIV hvis du ved noget - kan bidrage med noget .....

Hilsen Anne-Lise

Fra : C.H

Dato : 24-09-08 21:52

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> mg om dagen imod Tics.
>
> SKRIV hvis du ved noget - kan bidrage med noget .....

Der findes jo en række bakterier, der huserer i mange raske menneskers tarm
og normalt bliver holdt i ave af sunde tarmbakterier. Når disse bliver
begrænset i antal under antibiotikakur, så kan de mere ondsindede bakterier
tage overhånd og give symptomer der ligner det, du beskriver. Normalt vil
symptomerne aftage få dage efter stop med antibiotika, men er man særlig
følsom kan det godt trække ud.
En af dem er meget almindelig og hedder Clostridium Difficile.

Jeg går ud fra, at du nu har været hos læge - hvad sagde han?