Diare i 2 uger, feber 1 uge - nu vil jeg ~
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 21-09-08 16:12

Lad os starte med en forklaring :)

For præcis 2 uger siden efter en lille bytur, startede en uge med lad os
kalde det lidt blød afføring og masser af luft i maven.

For igen, 1 uge siden, efter en lille bytur startede en forfærdelig uge,
kraftig diare fra dag et, og har stået på 7 dage nu, lige ledes svingende
feber. Fra morgen til eftermiddag/aften ligger jeg omkring de 38, ved aften
og natten ud stiger jeg til 38,8 - 39,8. Og sådan har det stået på en uge
nu.

Snakkede med vagtlægen fredag som hev mig ind, lyttede til mig, trykkede
lidt på maven og sagde jeg bare skulle vente den ud så ville jeg nok få det
bedre snart igen.

Her til eftermiddag i dag blev det så for første gang virkelig ubehageligt,
gik en lille tur rundt i haven da jeg pludselig fik lidt kvalme, i løbet af
et lille minut blev kvalmen kraftig og fik en noget så heftig svedetur,
dråberne løb ned over alt.
Kort efterfuld af at jeg blev så svimmel og omtåget, og alt blev lyst og
tværet ud at jeg måtte sætte mig ned 5min før jeg kunne se normalt igen.
kvalmen tog til og noget skulle op, efter følgende fik jeg det fint igen og
har haft det ok resten af dagen derefter.

I løbet af de sidste 14 dage har jeg IKKE haft følgende symptomer.
- Mavesmerter (ved undtagelse af kaffe, kan jeg åbenbart ikke tåle lige for
tiden)
- Blod i afføringen
- Svimmel/omtågethed ~ Før i dag.
- Kvalme ~ Før i dag

Jeg tager ingen medicin, og har så vidt mulgt under hele forløbet forsøgt at
spise variaeret, undgå mælkeproduktor og drukket masser af væske.

Er der nogen af jer derude, der kunné have et muligt bud på hvad jeg kunne
fejle? for jeg er ved at blive godt træt af at gå her og være syg,
normaltvis er jeg syg en dag eller 2 om året. Aldrig en hel uge som nu, så
det går mig forfærdeligt på.
/Mvh. Daniel W Johansen

Fra : lh

Dato : 21-09-08 17:04

Jeg har ikke noget bud på hvad du fejler, men syntes da du skal tage kontakt
til din egen læge når denne åbner i morgen.

lh

Fra : Sabina H.

Dato : 21-09-08 17:05

"Daniel W Johansen" <dsl266215@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]

> fejle? for jeg er ved at blive godt træt af at gå her og være syg,
> normaltvis er jeg syg en dag eller 2 om året. Aldrig en hel uge som nu, så

prøv lige at tænke tilbage på dine "små byture"...

nogen fællesnævnere i hvad der er røjet ind i munden i løbet af aftenen?
madvarer og lign?

spist de samme steder hver gang?

kunne tyde på lidt madforgiftning nemlig, eller måske en virus af en art ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 21-09-08 17:33

Lægen kan jeg desværre først nå omkring tirsdag, derfor jeg prøver at
forhøre mig her lidt først :)

Fællesnævner, well. jeg er 22 år så alt i flydende tilstand med procenter
røg ind begge byture. Spiste begge gange om natten, men dog 2 forskellige
steder. Den største fællesnævner må være at jeg begge gange forfestede og
overnattede hos en ven der bor utroligt
beskidt/usundt/sundhedsskadeligt/decideret ulækkert.

Nægtede dog begge gange at både spise hos ham, eller bruge hans glas. Vi var
desuden 4 der sov der sidste gang, og jeg er den eneste der er/har været
syg. Og hvis det er der jeg er blevet smittet så skal det have været en
luftbåren mavevirus jeg skulle have fanget mig? eller skulle have sniffet
den op fra puden eller gulvet hvor jeg sov :)

Fra : Sabina H.

Dato : 21-09-08 19:47

> Lægen kan jeg desværre først nå omkring tirsdag, derfor jeg prøver at
> forhøre mig her lidt først :)

jeg vile, hvis jeg var dig, overveje fra starten af at tage en
afføringsprøve med til lægen... just in case...

> [...]
> en luftbåren mavevirus jeg skulle have fanget mig? eller skulle have
> sniffet den op fra puden eller gulvet hvor jeg sov :)

det kan jo være at du har fået dig en lille let maveonde fra den første
weekends spisested, og så en lidt værre fra den anden, der så har eskaleret
og gjort det så slemt som du beskriver...

mit umiddelbare gæt er stadig spisestederne.... få tjekket din mave via
afføringsprøve for at udelukke mere grumme ting som feks salmonella ;)

--
Knus,
Sabina