Yamaha SR 500 + manglende olietryk
Fra : SS

Dato : 21-09-08 17:13

Hej med jer,

min gamle far har en fin gammel SR500. Han har lige haft motoren skilt
ad i atomer da den skulle renoveres. Nu har han samlet den igen, men han
kan ikke få "olien til at løbe an" siger han (jeg har selv INTET tjek på
MC).

Har i nogle tips til hvad han skal kigge efter ? Oliepumpen virkede fint da
han skilte motoren ad.

Han handler i dag sine dele fra tyskland via nettet, findes der nogle
forhandlere
i DK der har stumper til sådan en SR500?

På forhånd tak :)

//SS

Fra : knud.aagaard@gmail.c~

Dato : 21-09-08 19:40

Hejsa
On Sun, 21 Sep 2008 18:13:25 +0200, "SS" <fake@fake.dk> wrote:

>Hej med jer,

>Han handler i dag sine dele fra tyskland via nettet, findes der nogle
>forhandlere
>i DK der har stumper til sådan en SR500?

Franz Kroons Efterfølger
Nørrebrogade 2
8000 Aarhus C
Tlf.: 86 13 15 77

har tilsyneladende nogle "gamle" stumper liggende:

http://www.franzkroonmc.com/tilbud.htm

--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : SS

Dato : 22-09-08 17:46

> Franz Kroons Efterfølger
> Nørrebrogade 2
> 8000 Aarhus C
> Tlf.: 86 13 15 77
>
> har tilsyneladende nogle "gamle" stumper liggende:
>
> http://www.franzkroonmc.com/tilbud.htm
>
> --
> Hilsen fra Knud Aagaard
> http://knudaagaard.dk/

Takker :)

Fra : Armand

Dato : 21-09-08 21:06

SS skrev:
> [...]
> MC).
>
> Har i nogle tips til hvad han skal kigge efter ? Oliepumpen virkede fint da

Der er noget med at den øverste bolt i oliefilter-dækslet også er en art
udlufter!

Kig på'ed!

--
Armand.

Fra : SS

Dato : 22-09-08 17:47

> Der er noget med at den øverste bolt i oliefilter-dækslet også er en art
> udlufter!
>
> Kig på'ed!
>
> --
> Armand.

Den er allerede skruet af, men tak for info :)

Fra : Armand

Dato : 22-09-08 20:24

SS skrev:

> Den er allerede skruet af, men tak for info :)

Yamaha's store en-cylindrede off-roader'e kører med den oprindelige
SR-blok og hér er hvad Anders majland engen skrev om olieskifte på hans
XT'er:
"Olieskift:
XT'en: Af med sidedæksler og bundskjold- olien tappes af to steder (plus
oliefilter). På med ny olie - dels til krumtappen dels til beholderen.
Motoren turnes og luftfilteret udluftes. Maskinen varmes op og der
efterfyldes olie.." !

Hár i haft fingrene i alt dét ?

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 22-09-08 21:39

> SR-blok og hér er hvad Anders majland engen skrev om olieskifte på hans
> Motoren turnes og luftfilteret udluftes.

Skidt at blive citeret incl fejl Der er selvfølgelig oliefilteret der
udluftes .....

Men sådan en mc oliepumpe er vist ikke selvansugende ? Så hvis oliepumpen er
tør (luftlomme) er det ikke sikkert at den kan skabe tryk. Bare en tanke

/AM - med en XT uden olie

Fra : SS

Dato : 23-09-08 22:42

> [...]
>
> Men sådan en mc oliepumpe er vist ikke selvansugende ? Så hvis oliepumpen
> er tør (luftlomme) er det ikke sikkert at den kan skabe tryk. Bare en

Tak i to - Jeg giver straks info videre til rockeren derhjemme :)

//SS

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-08 21:36

"SS" <fake@fake.dk> wrote in message
> [...]
> MC).
>
> Har i nogle tips til hvad han skal kigge efter ? Oliepumpen virkede fint

Kan det være han har været rundhåndet med flydende pakning? (og dermed
stoppet nogle oliekanaler)
(jeg kender ikke konstruktionen)

Mvh Kim