Så er gruppen på Facebook
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 21-09-08 20:06

Så er der en facebook-gruppe med dk-fritid-dyr-kat mennesker i. Kom og
join os!

Venlig hilsen Dikte

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-09-08 20:47

In news:48d69b0b$0$93686$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Benedikte Brisson <hemmelighejre@invalid.dk> typed:
> Så er der en facebook-gruppe med dk-fritid-dyr-kat mennesker i. Kom og
> join os!
>
> Venlig hilsen Dikte

Det lyder da ellers vældig interessant, men efter at have læst nedenstående
artikel om Facebook, tror jeg nok at jeg melder pas.

Facebook har tilsyneladende ret til at bruge alle private oplysninger,
billeder o.s.v. som de vil.:

http://avisen.dk/facebook-kan-saelge-dit-liv-paa-nettet_2190.aspx

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-08 22:17

> [...]
> nedenstående artikel om Facebook, tror jeg nok at jeg melder pas.
>
> Facebook har tilsyneladende ret til at bruge alle private oplysninger,

Jeg tvivler på at Facebook kan bruge fotos af vores katte, vores
familiefødselsdage, etc. til ret meget. Jeg har haft stor fornøjelse af
Facebook - har lige fundet nogle familiemedlemmer, jeg ikke anede
eksisterede...

HC

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 21-09-08 20:59

"Benedikte Brisson" <hemmelighejre@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Så er der en facebook-gruppe med dk-fritid-dyr-kat mennesker i. Kom og
> join os!
>
> Venlig hilsen Dikte

***

Gruppen er oprettet af mig, for at få mere fokus på vores egen hjemmeside,
hvilket også fremgår af beskrivelsen for gruppen.
Grundlæggende oplysninger
Type: Fælles interesse - Kæledyr og andre dyr
Beskrivelse: Gruppe der støtter hjemmesiden
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

En side for og med katteejere

Kontaktoplysninger
Hjemmeside: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
Hovedkvarter: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Mht. artiklen der henvises til: Facebook kan sælge dit liv på nettet - så
ligger der ikke andre oplysninger om mig på Facebook, end der gør i forvejen
rundt omkring på nettet.
Man vælger selv hvor meget/lidt man vil oplyse.

Og jeg vil da også hellere at man ser gruppen på Facebook, og klikker ind på
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
og tilmelder sig...*smil*

Men tak for den allerede fine opbakning :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Kate

Dato : 22-09-08 08:30

"Heidi, Miver, Mulle og BajseLejse's mor"
<zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in

> [...]
> end der gør i forvejen rundt omkring på nettet.
> Man vælger selv hvor meget/lidt man vil oplyse.

Ja, sådan ser jeg også på det. Jeg er naturligvis også på facebook og
både medlem af kattegruppen og stop Breth Hansen gruppen.

Jeg har f.eks. ikke lagt meget personlige billeder på facebook eller
oplyst meget personlige ting såsom tlfnr. eller adresse.
Der skal nok være ting jeg kan fortælle andre, men så bliver det ikke
via facebook, som jeg mest anser for sjov og ballade.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-09-08 10:50

In news:Xns9B2160A37DFCDdoughnutoliwerinvali@130.225.247.90,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:

> [...]
> Der skal nok være ting jeg kan fortælle andre, men så bliver det ikke
> via facebook, som jeg mest anser for sjov og ballade.

Så er jeg lidt mere rolig, hvis man selv bestemmer hvor meget man vil
oplyse. Min datter og hendes to voksne sønner er på Facebook, så det kunne
da være at man skulle prøve.

Jeg var blevet lidt mere mistænksom fordi jeg forleden fik en mail på
Windows Live Mail fra min datter. Den var sendt som en hjemmeside fra Kina
og ikke nok med det, den var sendt til _hele_ hendes adressekartotek
incl. hendes venner i USA. Det er noget hacking der er gang i, og vistnok
ufarlig, men jeg blev lidt forskrækket for hun var i Egypten på det
tidspunkt, og jeg vidste ikke rigtigt hvad jeg skulle gøre. Jeg tror jeg vil
foreslå hende at hun skifter sin hotmailadresse. Det er jo nok det eneste
man kan gøre i den situation.

Man bliver måske nok lidt paranoid når man har netbank, for opfindsomheden
hos "phiserne" er vist utroligt stor, så jeg åbner aldrig for noget i min
mail, hvor jeg ikke kender afsenderen.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-09-08 10:56

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> writes:

> Så er jeg lidt mere rolig, hvis man selv bestemmer hvor meget man vil
> oplyse. Min datter og hendes to voksne sønner er på Facebook, så det
> kunne da være at man skulle prøve.

Hvis folk skal kunne finde dig, er du nok nødt til at oplyse dit navn.
:) Men ud over det, så kan du helt selv bestemme.

Jeg er også på facebook, men jeg har det sådan at hvis folk vil finde
ud af noget om mig, så kan de sagtens det. Jeg skriver aldrig noget på
nettet, som jeg ikke vil stå ved med fuldt navn og adresse og når jeg
alligevel har min hjemmeside (http://www.trinekc.dk) og min blog
(http://www.trinekc.dk/blog) så er det altså begrænset hvad andet der
er at finde. :)

Jeg lægger dog ikke billeder osv. på facebook, netop fordi de (siger
de) har ret til at bruge det til hvad de vil. Men det er der nu også
mange danske hjemmesider der siger, f.eks. alle sider under
JP/Politikens Hus A/S. (Bl.a. decorate.dk og navlestreng.dk)

> Man bliver måske nok lidt paranoid når man har netbank, for
> opfindsomheden hos "phiserne" er vist utroligt stor, så jeg åbner
> aldrig for noget i min mail, hvor jeg ikke kender afsenderen.

Altid en klog ting. Og så er god, gammeldags sund fornuft heller ikke
at foragte. :)

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-09-08 11:14

In news:u7i94mrmg.fsf@trinekc.dk,
Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> typed:

> Hvis folk skal kunne finde dig, er du nok nødt til at oplyse dit navn.
> :) Men ud over det, så kan du helt selv bestemme.

Ok. Det med navnet er jeg godt klar over. Jeg opgiver jo også mit fulde navn
i grupperne, men kan man ikke risikere når man skal opgive e-mailadr., at
blive oversvømmet med spammail, for det har jeg ikke lyst til.

Under alle omstændigheder vil jeg nok tænke lidt over det.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 22-09-08 11:44

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til.
>
> Under alle omstændigheder vil jeg nok tænke lidt over det.

hej Tove

måske det er en alders-ting ? for jeg er nemlig også meget skeptisk overfor
alle de nye grupper som f.eks. facebook, og lige som dig har jeg også en
netbankaftale, som jeg er meget forsigtig med, og ingen mails bliver åbnet,
hvis jeg ikke kender afsenderen.

"better safe than sorry"

mvh Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-09-08 11:58

In news:48d776ec$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:

> [...]
> jeg også en netbankaftale, som jeg er meget forsigtig med, og ingen
> mails bliver åbnet, hvis jeg ikke kender afsenderen.

Hej Anelise.

Det er også lige netop min mening. Jeg læste også at d. 8/9 var der en masse
virus i omløb på både facebook og myspace, så "better safe than sorry" er
nok en rigtig god ting at notere sig. Du har nok også ret i, at det er en
alders-ting. Man bliver jo mere forsigtig med alderen, nogle vil måske nok
mene - for forsigtig -, men erfaringen siger mig at man skal være meget
påpasselig i disse tider med al den kriminalitet der er, både den økonomiske
og den mere håndgribelige.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-09-08 12:17

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> writes:

> [...]
> netbankaftale, som jeg er meget forsigtig med, og ingen mails bliver åbnet,

Hmm. Jeg tror bare jeg er født i en forkert alder. Jeg er 30 og har
det ligesom jer. Jeg læser grundigt alle betingelser, åbner ikke noget
jeg ikke ved hvad er, elsker god, gammeldags dansk mad (og laver en
fantastisk oksesteg), har pelargonier i haven og hibiscus i
vindueskarmene. Og slidgigten har allerede sat ind. :) Omend de
færreste på jeres alder har jeres 6 måneder gammel datter liggende i
vuggen og sove.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-09-08 14:34

In news:uy71kl9am.fsf@trinekc.dk,
> [...]
Omend de
> færreste på jeres alder har jeres 6 måneder gammel datter liggende i

LOL Nej Trine det har du da ret i. Min ældste datter er 52, den yngste
er 48 og min søn er 46, så det er nogle dage siden de lå i deres vugge, og
de fem børnebørn er i alderen fra 14 til 33, men jeg mindes da den tid da de
var babyer med stor glæde.

Fra : Siri

Dato : 22-09-08 17:08

> Hmm. Jeg tror bare jeg er født i en forkert alder. Jeg er 30 og har
> det ligesom jer. Jeg læser grundigt alle betingelser, åbner ikke noget
> jeg ikke ved hvad er,> Mvh Trine

Jeg er pære-enig med Trine - og Anelise og Tove.
Jeg har læst flere artikler, hvor Facebook bliver kritiseret af f eks
forbrugerråds- og ombudsmands- instanser både her og i Sverige.
Så er der dem, der siger, at man bestemmer jo selv, hvad man lægger ud.
Tjoh, vi er nogle, der ikke er helt hovedløse, men jeg kan altså heller
ikke have, at de så har "ret" til at udnytte mindre forsigtige typer.
Og så forsøgte jeg faktisk at komme på Facebook for lang tid siden, på
opfordring af en veninde, der nu bor i Athen.
Men noget af det første, de krævede at få at vide, det var min alder!
Folk, der er så uhøflige - fremmede mennesker endda - de ryger bare
direkte ud af min horisont!
Udi min personlige erfaring betyder åremålet for ens alder intet - og
den mentale alder alt.
Derfor: Fremmede, der vil fritte mig for et årstal, vil i videst muligt
omfang få svaret år 1900, eller noget i den dur. Færdig med Facebook
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 22-09-08 17:38

Siri skrev:

<klip>
> [...]
> Men noget af det første, de krævede at få at vide, det var min alder!
> Folk, der er så uhøflige - fremmede mennesker endda - de ryger bare

Formålet med at man skal opgive alder er, at få sorteret børn fra.
Facebook er ikke beregnet for mennesker under 18 - hvilket ikke
forhindrer, at en stor del af mine elever i 8 og 8 klasse har profiler
på Facebook.. de opgiver falsk alder, de snøbler.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Kate

Dato : 23-09-08 16:40

Benedikte Brisson <hemmelighejre@invalid.dk> wrote in

> [...]
> forhindrer, at en stor del af mine elever i 8 og 8 klasse har
> profiler på Facebook.. de opgiver falsk alder, de snøbler.

Okay, det vidste jeg ikke. Min 16 årige niece er på og jeg har slet
ikke tænkt på om hun har opgivet årstal.
Tænk, jeg mindes heller ikke selv at have gjort det da jeg tegnede mig
første gang, men det er nu også meget længe siden og så er jeg ligeglad
med om folk kender min alder, jeg kan jo ikke ændre på den alligevel :-
)

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan F

Dato : 24-09-08 20:05

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Der er også mulighed for at du kan undlade at oplyse din alder i din profil.
Det kan du helt selv bestemme, om der skal stå ingenting, dag + måned eller
dag + måned + år. De ønsker bare at få den at vide, for at holde nogle af de
alt for unge ude.

Allan F

Fra : Kate

Dato : 26-09-08 18:18

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> wrote in

> [...]
> ingenting, dag + måned eller dag + måned + år. De ønsker bare at
> få den at vide, for at holde nogle af de alt for unge ude.

Ja, jeg ved godt man kan undlade at vise sin alder på profilen, det ser
jeg jo mange gør, dog ikke mig

Jeg vidste ikke det med at man skulle opgive alder ved indmeldelse, det
har jeg ganske simpelt glemt at man skulle.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 23-09-08 16:36

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote in

> [...]
> som dig har jeg også en netbankaftale, som jeg er meget forsigtig
> med, og ingen mails bliver åbnet, hvis jeg ikke kender afsenderen.

Jeg er ca 30år yngre end Tove, men jeg åbner heller ikke mails jeg ikke
kender afsenderen på, så jeg tror nærmere det er sund fornuft

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-09-08 12:14

> [...]

> fulde navn i grupperne, men kan man ikke risikere når man skal opgive
> e-mailadr., at blive oversvømmet med spammail, for det har jeg ikke

Der er ikke nogen spammail derfra, der er kommet frem til mig. Men om
det skyldes at de ikke sender spam eller om det skyldes vores
spamfilter skal jeg ikke kunne sige. Jeg tror nu ikke de sender spam.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-09-08 14:30

In news:u3ajsmnzu.fsf@trinekc.dk,
> [...]
> det skyldes at de ikke sender spam eller om det skyldes vores
> spamfilter skal jeg ikke kunne sige. Jeg tror nu ikke de sender spam.

At der vil blive sendt spam er jeg godt nok ikke i tvivl om, men nogle er
mere heldige end andre til at undgå det. Jeg har lige købt en ny computer
med Vista med "Defender" som er meget effektivt. Desuden har jeg
virusprogrammet AVG, og til sidst det spamfilter som jeg har via TDC, så jeg
er også nogenlunde garderet. Ikke desto mindre fik jeg så sent som i går en
spammail fra Holland, så *helt* sikker kan man nok ikke være.

Fra : Allan F

Dato : 24-09-08 18:05

> Der er ikke nogen spammail derfra, der er kommet frem til mig. Men om
> det skyldes at de ikke sender spam eller om det skyldes vores
> spamfilter skal jeg ikke kunne sige. Jeg tror nu ikke de sender spam.
>
> Mvh Trine
>
> --
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde
>
> http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

På selve facebook-siden er e-mail adressen skrevet på en form, som ikke kan
'høstes' af bots, så den e-mail adresse man offentliggør der er sikker. Den
er læsbar for mennesker, fordi den er lavet som et billede.

Allan F

Fra : Kate

Dato : 23-09-08 16:35

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> wrote in

> [...]
> fulde navn i grupperne, men kan man ikke risikere når man skal
> opgive e-mailadr., at blive oversvømmet med spammail, for det har

Jeg bruger ikke en hotmail adresse på facebook, men den adresse jeg fik
da jeg fik TDC igen for nogen tid siden, så det er en helt almindelig
adresse og jeg bliver ikke oversvømmet med mails, jeg får kun mails som
jeg har bedt om via opsætningen. Indrømmet, jeg har så lukket min
profil for fremmede, så man kan kun finde mit navn og billede, alt
andet skal man være venner med mig for at se.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 23-09-08 16:32

> Man bliver måske nok lidt paranoid når man har netbank, for
> opfindsomheden hos "phiserne" er vist utroligt stor, så jeg åbner
> aldrig for noget i min mail, hvor jeg ikke kender afsenderen.

Naturlig mistænksomhed er godt, bare det ikke går over i paranoia

Jeg har handlet en lille smule via ebay i england og har derfor paypal.
Fornylig fik jeg en mail på fransk som jeg tænkte ikke var fra paypal.
Den blev slettet og det var det, så kom der en magen til i forgårs. så
gik jeg ind på paypals side og læste deres warnings og ganske rigtigt,
den mail var ikke udformet som paypal siger de udformer deres mails.
Bl.a beder de aldrig folk om at logge ind via et link i en mail, emn at
åbne et nyt vindue og logge ind derfra. Jeg videresendte mailen til
paypal og fik igår svar at det lige netop var en phishing mail. Så sund
skepsis overfor alt på nettet tror jeg kan hjælpe en langt henad vejen.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan F

Dato : 24-09-08 20:01

> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Hvis du fører musen over linket i mailen, kan du i bunden af vinduet se den
rigtige adresse, som der linkes til. Selvom der i selve mailen står
www.paypal.org kan der sagtens være et andet link skjult under det. F.eks.
www.paypal.xxxx.yyyy.ru eller lignende.

Allan F

Fra : Denise

Dato : 22-09-08 16:23

Benedikte Brisson wrote:
> Så er der en facebook-gruppe med dk-fritid-dyr-kat mennesker i. Kom og
> join os!
>
> Venlig hilsen Dikte

Done - og har også inviteret en del

--
Hilsen Denise

Fra : Klaus G.

Dato : 22-09-08 21:06

> Så er der en facebook-gruppe med dk-fritid-dyr-kat mennesker i. Kom og
> join os!
Til os dovne, kan du så ikke lige lave et direkte link her? :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 22-09-08 22:37

Klaus G. skrev:
> Til os dovne, kan du så ikke lige lave et direkte link her? :)

http://www.new.facebook.com/inbox/#/group.php?gid=28400128423&ref=mf -
men det er ikke sikkert, linket virker.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Klaus G.