Hvilken router til vpn
Fra : bme

Dato : 21-09-08 21:10

Hejsa

Skal have fat i en router således at vi hjemmefra kan hente filer fra vores
SBS2003 server via vpn.
Der vil nok maks være 4 samtidige forbindelser.

Routeren skal endvidere gerne virke som hardware firewall, da der ikke er
nogen form for sikkerhed i det udstyr der er leveret fra udbyderen.

Har kigget på Draytek Vigor 2200V
http://www.ethershop.dk/default.asp?info=752 - er det et fornuftigt valg?

Hvad kan ellers anbefales, som er nemt at have med at gøre. Der skal ikke
være trådløst netværk.

/bo

Fra : Svend

Dato : 22-09-08 09:19

bme wrote:
> [...]
> http://www.ethershop.dk/default.asp?info=752 - er det et fornuftigt valg?
>
> Hvad kan ellers anbefales, som er nemt at have med at gøre. Der skal

Jeg synes bestemt ikke at draytek har en fornuftig brugergrænseflade, og
de nye zywall usg-100/200 er mere komplicerede end det behøver at være,
men en zywall 5 er helt fin.

--
Svend

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 22-09-08 10:11

Svend har bragt dette til os:

> Jeg synes bestemt ikke at draytek har en fornuftig brugergrænseflade, og de
> nye zywall usg-100/200 er mere komplicerede end det behøver at være, men en
> zywall 5 er helt fin.

Jeg tilslutter mig Svend. Vi bruger Zywall 5 hele vejen rundt, der er
plads til 10 VPN-opkoblinger, og det svesker bare derudaf.
Jørgen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-09-08 09:33

bme wrote:

> Hvad kan ellers anbefales, som er nemt at have med at gøre. Der skal ikke

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=116325

Jesper Poulsen