Konica Minolta Magicolor
Fra : Ukendt

Dato : 21-09-08 15:11

Jeg har en Konica Minolta Magicolor
som er begyndt med at skifte IP adresse.
Har så geninstalleret efter en total uinstall.
Så virker den et stykke tid igen,
i dag er der igen uoverensstemmelse mellem den IP adresse som
printeren angiver ....... 100 og den programmet angiver ........ 101
og så vil den ikke printe.
Hva' kan der være galt??

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-09-08 17:50

Simon wrote:

> Hva' kan der være galt??

Er den sat til DHCP?

Jesper Poulsen

Fra : Simon Petersen

Dato : 22-09-08 09:04

On Sun, 21 Sep 2008 18:50:17 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> Er den sat til DHCP?

Ja, jvf. testudskrift, som virker.
Det eneste der er OFF er BOOTP.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-09-08 09:23

Simon Petersen wrote:

> Ja, jvf. testudskrift, som virker.

Sæt den til en statisk IP-adresse. Min Xerox (som er næsten identisk med
din Konica Minolta) havde samme problem efter nogen tid. Statisk IP til
printeren løste det problem

> Det eneste der er OFF er BOOTP.

Den kan jeg så heller ikke umiddelbart finde en fornuftig anvendelse til

Jesper Poulsen

Fra : Simon Petersen

Dato : 22-09-08 09:32

On Mon, 22 Sep 2008 10:22:42 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> Sæt den til en statisk IP-adresse. Min Xerox (som er næsten identisk med
> din Konica Minolta) havde samme problem efter nogen tid. Statisk IP til
> printeren løste det problem

Tak, kan fortælle mig hvordan jeg gør det?
Jeg geninstallerede i går og valgte NY printer, og så kunne jeg få den
rigtige ip adresse, kunne ikke slette den gamle, da "den var i brug".
Lige nu har den igen fået ny IP adresse: ..... 102
og kan såleds ikke printe.
Routeren er slukket om natten, men printeren står altid tændt for at
undgå opstartstøj.

Fra : Simon Petersen

Dato : 22-09-08 09:50

Jeg lod routeren dø, og genstartede det hele undtagen printeren,
og nu kunne jeg ændre ip-adressen på printeren under egenskaber >
porte til 102.
Udsrev en testside, hvor der står at ip er 100 - HA !

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-09-08 10:38

Simon Petersen wrote:

> Udsrev en testside, hvor der står at ip er 100 - HA !

Hvor længe mon det så bliver ved?

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-09-08 10:38

Simon Petersen wrote:

> Routeren er slukket om natten, men printeren står altid tændt for at
> undgå opstartstøj.

Lad routeren stå tændt i døgndrift.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-09-08 10:41

Simon Petersen wrote:

> Tak, kan fortælle mig hvordan jeg gør det?

Der er en webserver i printeren - du kan logge ind og ændre indstillinger.

Jesper Poulsen

Fra : Kim

Dato : 22-09-08 10:21

"Simon" skrev i meddelelsen
> [...]
> i dag er der igen uoverensstemmelse mellem den IP adresse som
> printeren angiver ....... 100 og den programmet angiver ........ 101

Du kan give den en fast IP-adresse i routeren.
Indtast printerens MAC-adresse i routeren, og gi' den
den adresse du vil ha' den skal køre under.

Mvh, Kim

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-09-08 10:36

Kim wrote:

> Indtast printerens MAC-adresse i routeren, og gi' den
> den adresse du vil ha' den skal køre under.

Det er ikke alle routere der kan det.

Jesper Poulsen

Fra : Kim

Dato : 22-09-08 12:23

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Det er ikke alle routere der kan det.

Det er vist ikke meget galt. Det skal godt nok
være en skrabet router hvis den ikke har den
feature. Jeg er ikke stødt på nogen...

Mvh, Kim

Fra : Simon Petersen

Dato : 22-09-08 12:34

On Mon, 22 Sep 2008 13:22:42 +0200, "Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

> Det er vist ikke meget galt. Det skal godt nok
> være en skrabet router hvis den ikke har den
> feature. Jeg er ikke stødt på nogen...

Det er en Wireless-G Broadband.
Kan du fortælle mig hvor jeg gør det ?

Fra : Simon Petersen

Dato : 22-09-08 12:58

Under printerstatus Overvågningscenter kommer der en error: 0. make
sure that 'konika' is listet in the hosts file.
Den forsøger stadigvæk med 101.
Ved at aktivere printeren ud af dvale og prøve igen dukker der en ny
printer op som hedder mc2530DL på 102, og den virker.
Der er ikke megen hjælp at hente under "Hjælp" men det er jo standard.

Fra : Simon Petersen

Dato : 22-09-08 15:00

Er der nogen der vaed hvad det er for noget underligt miskmask, et
sted står der:
Administrator-logon - Hvis du logger på med en korrekt
administratoradgangskode og stadig får fejlmeddelelsen
"Log på igen med en korrekt adgangskode", ...........

Men der står ikke noget om hvad adgangskoden er.

I user.pdf:

PageScope webforbindelsens
til den adgangskode til adgangskode for administrator har
webbasered PageScope minimum 6 tegn og maksimum 16 tegn.
e funktion. webforbindelse er Du kan finde yderligere oplysninger om
ukorrekt. PageScope webforbindelse i magicolor
2530 DL Reference Guide.

Men der er ikke nogen reference guide på CDen, og hvorfor skal man
skifte dokument for at få noget oplyst, som ligesågodt kunne stå der
under : Løsning af problemer.

Det er mig en gåde hvorfor man laver sådan noget uhåndterligt JUKS!!!!

Fra : Simon Petersen

Dato : 22-09-08 15:06

Fandt filen her:
ftp://ftp.minolta-qms.com/pub/cts/out_going/manuals/2530dl/
Selvfølgelig går IE6 ned under øvelsen, mens FF2 klarer den uden
problemer HAHA!

Fra : Kim

Dato : 22-09-08 18:29

"Simon Petersen" <$$$@$$$> skrev i meddelelsen
> Fandt filen her:
> ftp://ftp.minolta-qms.com/pub/cts/out_going/manuals/2530dl/
> Selvfølgelig går IE6 ned under øvelsen, mens FF2 klarer den uden
> problemer HAHA!

Hvae.. Er du i gang med en diskussion med dig selv ?
4 indlæg efter hinanden....

Fra : Simon Petersen

Dato : 22-09-08 20:33

> Hvae.. Er du i gang med en diskussion med dig selv ?
> 4 indlæg efter hinanden....

Jeg underretter gruppen om hvor langt jeg er kommet, så man ikke
forgæves sender indlæg.
Det er der vel ikke noget galt i, og hvis der er, så hvad ?

Fra : Simon Petersen

Dato : 22-09-08 20:34

On Mon, 22 Sep 2008 19:29:09 +0200, "Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

> Hvae.. Er du i gang med en diskussion med dig selv ?
> 4 indlæg efter hinanden....

Men du svarede jo ikke på hvordan jeg o.s.v.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-09-08 08:49

Kim wrote:

> feature. Jeg er ikke stødt på nogen...

Linksys WRT54GL - standard firmware.

Jesper Poulsen

Fra : Simon Petersen

Dato : 25-09-08 20:54

Den skide konica printer volder stadigvæk problemer

Den kommer op med:
make sure ip ..... is listet in the hosts file
Det er tilsyneladende et JavaScript: GetPrinterByHostName()
er der nogen der hved hvad det betyder?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-09-08 22:25

Simon Petersen wrote:

> Den kommer op med:
> make sure ip ..... is listet in the hosts file

Hmmm...

> Det er tilsyneladende et JavaScript: GetPrinterByHostName()
> er der nogen der hved hvad det betyder?

Er det printeren der kommer med det eller er det driveren?

Min Xerox Phaser 6120 (der ligner din Konica Minolta til forveksling)
roder ikke rundt i nogle hosts.

Jesper Poulsen

Fra : Simon Petersen

Dato : 25-09-08 22:57

On Thu, 25 Sep 2008 23:25:14 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> Er det printeren der kommer med det eller er det driveren?

Det er "printerstatus".

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-09-08 23:25

Simon Petersen wrote:

> Det er "printerstatus".

I driveren eller på printeren?

Jesper Poulsen

Fra : Simon Petersen

Dato : 25-09-08 23:42

On Fri, 26 Sep 2008 00:24:48 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> I driveren eller på printeren?
Jeg ved ikke hvad du mener, men det vises på skærmen, ikke på
printeren --- er det det ?

Efter en geninstallering med nyt IP nummer blinkede det røde lyn på
printeren, og display viste at de tre tonere ikke var tilstede.
Men efter nogle gange tænd/sluk sker det ikke mere ..... lige nu

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-09-08 00:17

Simon Petersen wrote:

> Jeg ved ikke hvad du mener, men det vises på skærmen, ikke på

På skærmen ja, men er det driveren eller printeren der skriver det?

> Efter en geninstallering med nyt IP nummer blinkede det røde lyn på

Hvad geninstallerede du?

Det jeg gjorde ved min printer var at jeg skiftede til statisk
IP-adresse via printerens webserver. Derefter oprettede jeg en ny
virtuel printerport i Windows og oprettede en ny netværksprinter i
Linux, begge med printerens nye IP-adresse. Og det har bare virket. Jeg
går naturligvis udfra at du kan gøre nogenlunde det samme.

Jesper Poulsen

Fra : Simon Petersen

Dato : 26-09-08 10:32

On Fri, 26 Sep 2008 01:16:45 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> Hvad geninstallerede du?

Jeg slettede alt.
Med KONICA MINOLTA PageScope Web Connection
låste jeg printerens IP adresse til 192.168.15.99
så der ikke bliver ballade med DHCP tildeligen, altså fravalgte Auto
IP.

Man kan måske i routeren, under DHCP sætte Start IP Address til 101.
Og så låse printeres til 100.
Men det har jeg ikke forstand på.

Geninstallerede printerSW.
Men de hjalp ikke.
Slukkede det hele også printeren,
og her til morgen kører det, bortset fra at den brokkede sig over at
manglende CYAN toner, tænd/sluk et par gange, så blev den træt af det.

Så ser vi om det holder.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-09-08 22:29

Simon Petersen wrote:

> Jeg slettede alt.

Hvad slettede du?

> Så ser vi om det holder.

Ellers må du skrive igen.

Det undrer mig bare at Konica Minolta er så bøvlet at gå til.

Jesper Poulsen