Rense printerhoved?
Fra : Morten

Dato : 21-09-08 13:02

Hej

Jeg har en Canon PIXMA IP5000 hvor printerhovedet er tilstoppet - flere af
farverne vil ikke komme ud, og jeg har forsøgt med utallige rensesekvenser
uden held.

Jeg har forsøgt at rense printerhovedet med isopropylalkohol (99%) - og
efterfølgende med varmt, kogt vand ... men det har ikke hjulpet .. nogen
ideer?

/Morten

Fra : Mads

Dato : 21-09-08 13:22

On Sun, 21 Sep 2008 14:02:04 +0200, "Morten"
<FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har forsøgt at rense printerhovedet med isopropylalkohol (99%) - og
>efterfølgende med varmt, kogt vand ... men det har ikke hjulpet .. nogen

Hej

Jeg har to gange genoplivet et par af farverne i min Pixma 4000 som
også var stoppet til. ( Der kan godt gå et par måneder imellem jeg
printer og det er nok derfor )

Jeg satte printerhovedet i blød i sprit i et par timer.
Jeg brugte nu bare almindeligt husholdningssprit.

Derpå satte jeg printerhovedet på et par stykker køkkenrulle og
fandt et af de tykke knæk-sugerør. Dem der har såden et
harmonikastykke nær toppen. Det passer lige ned over den
runde dims hvor blækpatronen overfører sit blæk til printerhovedet.
Og så pustede jeg i sugerører til der kom blæk ud på køkkenrullen.
( selvfølgelig uden at spytte i røret )

Derpå ind til printeren og køre en grundig rensning af dyserne og
vupti, så ku den sgu igen.

Det er nok ikke sådan de kloge vil gøre det, men det virker for mig.

mvh Mads

Fra : Anni Skov Christense~

Dato : 22-09-08 22:17

Tak for et godt råd - sugerøret reddede min Canon 4400s farveudskrifter.
Anni Skov Christensen

Fra : Mads

Dato : 22-09-08 22:23

On Mon, 22 Sep 2008 23:17:15 +0200, "Anni Skov Christensen"
<anni.skov@christensen.mail.dk> wrote:

>Tak for et godt råd - sugerøret reddede min Canon 4400s farveudskrifter.
>Anni Skov Christensen

Velbekomme. Rart min ide ku bruges til noget.

mvh Mads

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-09-08 13:39

"Mads"
"Morten"

> [...]
> Jeg brugte nu bare almindeligt husholdningssprit.
>
> Det er nok ikke sådan de kloge vil gøre det, men det virker for mig.

Vand virker med mine printhoveder, sprit gør ingenting.. -max-

Fra : Max

Dato : 23-09-08 06:48

Hej Morten

> Jeg har en Canon PIXMA IP5000 hvor printerhovedet er tilstoppet -
> flere af farverne vil ikke komme ud, og jeg har forsøgt med utallige
> rensesekvenser uden held.

Hvis du bruger kopipatroner skal du være opmærksom på at nogle
af dem er forsynet med et lille stykke tape der dækker et lufthul i
dem, dette skal fjernes før der kommer blæk ud.

--
Mvh Max

Fra : Peter.P

Dato : 25-09-08 12:20

On 21 Sep., 14:02, "Morten" <FJERN_p...@simonsen.mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg har forsøgt at rense printerhovedet med isopropylalkohol (99%) - og
> efterfølgende med varmt, kogt vand ... men det har ikke hjulpet .. nogen

Hvis man skal rense ordenligt, skal hverken sprit eller propyalkohol
anvendes.
Lav en opløsning af Klorin med lunken vand, evt. kan (grøn) Rodalon
(lugter ikke så kraftigt) istedet for Klorin også bruges. Du kan også
lade det så i en opløsning en dag eller to, efterfølgende skal du
rense med lunkent vand meget.