MC stoppet af mystisk civil patrulje freda~
Fra : Leif

Dato : 20-09-08 10:13

Fredag eftermiddag godt 14 mellem Give og Bredsten oplevede jeg lidt
mærkeligt:

Kom lige forbi en sort MC der var stoppet af en sort / mørkeblå civil bil,
der lignede en Alfa 156 / 164. Blåt blink mellem forlygterne og i
baglygterne.

Er det en nyt våben mod os eller har etatens hirder haft dem længe - er der
andre
kendte mærker der kører rundt i det skjulte?

Der er megen ikke fair konkurrence mere.......

Mvh, Leif
Der er på lægterne omkring Ring Djursland i morgen.

Fra : Thore Jensen

Dato : 20-09-08 10:37

Leif skrev:
> [...]
>
> Er det en nyt våben mod os eller har etatens hirder haft dem længe - er
> der andre > kendte mærker der kører rundt i det skjulte?

.... naturigvis civile udgaver af reklamebilerne

Skoda octavia
Diverse VW'er (golf, vento, passat, transporter, sharan touran osv)
Det meste af peugoets biler fra 207-modellem og op ..inkl 607 , både
sedan og stationcar)
Toyota previa og ford galaxy
BMW X5 (på gule plader !!!!!!!!)

og sikkert mange flere..

Vend dig til tanken eller kør ordentligt..

Thore

Fra : oz3bto

Dato : 20-09-08 11:11

"Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> BMW X5 (på gule plader !!!!!!!!)
>
> og sikkert mange flere..
>
> Vend dig til tanken eller kør ordentligt..

Eller kør noget stærkere

Vejle har også en hvid transporter som kan finde på af tjekke fart

Fra : Leif

Dato : 20-09-08 12:18

"Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> BMW X5 (på gule plader !!!!!!!!)
>
> og sikkert mange flere..
>
> Vend dig til tanken eller kør ordentligt..

Har ellers en holdning til trafikken at bare man kører efter forholdene! er
der
ikke noget galt i at hastigheden er lidt højere end det politisk vedtagne.
Og som årgang 54 med tilhørende erfaring via mc og bil synes jeg selv
det går godt - ialt 3 bøder for 120+, den sidste i '96, alle på åbne
landeveje
med gode oversigtsforhold, noteret af nogle lidt for emsige, der især syntes
at en kvik mc'er skulle kanøfles.
Åhh jo - selvfølgelig skal de gøre deres arbejde, det er ok.

At det så koster, er en udgift helt på linie med benzin, dæk osv.

Leif

Fra : Gimbal

Dato : 20-09-08 16:56

> [...]
> Åhh jo - selvfølgelig skal de gøre deres arbejde, det er ok.
>
> At det så koster, er en udgift helt på linie med benzin, dæk osv.

De gider vel ikke stoppe en MC som kører 100 på en lige landevej med gode
forhold...? Eller 60 på en boulevard hvor der er byzone... Det er jo nærmest
uforsvarligt at køre efter de påbudte hastigheder, da det ville danne kø
helt fra København til Århus.

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-09-08 12:56

Gimbal wrote:
> De gider vel ikke stoppe en MC som kører 100 på en lige landevej med
> gode forhold...?

Jo. 103 ihverfald. Lige her. Fra nord mod syd.
http://findvej.dk/?longitude=12.25717&latitude=55.37249&zoom=17&maptype=2

/jim

Fra : Anders Majland

Dato : 23-09-08 08:05

> Jo. 103 ihverfald. Lige her. Fra nord mod syd.
> http://findvej.dk/?longitude=12.25717&latitude=55.37249&zoom=17&maptype=2

Af en civil patrulje ?

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-09-08 08:24

Anders Majland wrote:

> Af en civil patrulje ?

Nej. To mand i flot tøj og laser på trefod, der gemte sig bag en hæk.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 20-09-08 18:20

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> wrote in message
> Har ellers en holdning til trafikken at bare man kører efter forholdene!
> er der
> ikke noget galt i at hastigheden er lidt højere end det politisk vedtagne.

Det må være rart at være klogere end alle dem der fastsætter fartgrænserne.

> [...]
> landeveje
> med gode oversigtsforhold, noteret af nogle lidt for emsige, der især

Flot, sender dig en virtuel hat af papir.

/Andreas

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-09-08 18:45

Andreas Andersen wrote:

> Flot, sender dig en virtuel hat af papir.

Kan du ikke flette en hjælm ? Det var bedre, hvis man kører lidt over
grænsen

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 20-09-08 18:56

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det må være rart at være klogere end alle dem der fastsætter
> fartgrænserne.

> Flot, sender dig en virtuel hat af papir.

Tjaee...
Det er selvfølgelig en respektabel (og lidt hovski snovski i min verden)
holdning, men ..
Tag nu Færdselslovene. De er lavet efter mindste fælles nævner.
Eksempel:
Både mine børn på 19 og 21 (ganske lidt erfaring i trafikken generelt, både
på cykel, på mc og i bil), min kone og jeg ( + 50, og mange års erfaring,
begyndende med cykel og senere bil og mc), samt vores respektive
svigerforældre (+75 år allesammen, og stadig!! ret til at føre bil med 80 i
timen på landevej!! på nær bes'far, der selv har indset, at han ser for
dårligt og dobbelt til at det er godt) har de samme rettigheder og ansvar i
færdslen. Inclusive "at kørte efter" forholdene.

Jeg giver altså Leif ret. Der er sgu forskel. Og en forskel, som et
lovsystem ikke kan håndtere rimeligt!!
Altså, mine børn og mine forældre/bsvigerforældre er "overpowered" i masser
af almindelige trafiksituationer, og min kone og jeg skal køre efter deres
"forhold".
Det gør vi så!!
Men jeg kan sgu ikke være helt så meget oppe på papirshatten, hvis nogen har
svært ved det!!
Kør SIKKERT!!!!!!!!
Henrik Damgaard

Fra : Andreas Andersen

Dato : 20-09-08 19:30

"Henrik Damgaard" <hhd@email.dk> wrote in message
> Tjaee...
> Det er selvfølgelig en respektabel (og lidt hovski snovski i min verden)
> holdning, men ..

Det kan du mene, jeg bliver bare lidt irriteret, når jeg ser en prale med,
at han kører over 120 km/t på landevejene. Og oven i købet en voksen mand -
jeg troede egentlig den slags tåbelige adfærd primært var begrænset til
teenagere med ikke fuldt udviklede forreste hjernelapper.

> [...]
> dårligt og dobbelt til at det er godt) har de samme rettigheder og ansvar
> i færdslen. Inclusive "at kørte efter" forholdene.

Der er masser af små landeveje, hvor man ikke engang kan køre 80km/t i
timen... Man kunne også se fartgrænsen, som en øvre grænse og reglen om "at
køre efter forholdene", som alt derunder. Problemet ved landevejene er jo
ikke, at man ikke kan styre bilen med over 80km/t, men at man overvurderer
sine evner til at forudse alle de situationer, der kan opstå når man kører
forbi masser af småbyer og usynlige sideveje.

/Andreas

Fra : oz3bto

Dato : 21-09-08 01:33

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> overvurderer sine evner til at forudse alle de situationer, der kan opstå
> når man kører forbi masser af småbyer og usynlige sideveje.

Argh stop nu.. Kan du virkelig med hånden på hjertet sige at du aldrig har
overtrådt hastighedsgrænserne et sted hvor det måske ikke var 100%
forsvarligt aldrig lavet en vovet overhaling e.l. uden at lyve??

Nu køre jeg dagligt 500km eller mere i bil og nok 80% af det foregår over
gældende hastigheds begrænsning ligesom største delen af de danske
billister..Specielt MC er slemme til at køre 10-20kmt for stærkt

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 21-09-08 08:13

> Argh stop nu.. Kan du virkelig med hånden på hjertet sige at du aldrig
> har overtrådt hastighedsgrænserne et sted hvor det måske ikke var 100%
> forsvarligt aldrig lavet en vovet overhaling e.l. uden at lyve??

Han er jo betjent... derfor )

Fra : Andreas Andersen

Dato : 21-09-08 08:54

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message
> Argh stop nu.. Kan du virkelig med hånden på hjertet sige at du aldrig
> har overtrådt hastighedsgrænserne et sted hvor det måske ikke var 100%
> forsvarligt aldrig lavet en vovet overhaling e.l. uden at lyve??

Da jeg var 18 og lige havde fået kørekort, gjorde jeg da nogle ting jeg ikke
burde have gjort. Det har jeg ingen fornuftig undskyldning for, men i dag
holder jeg mig altså altid til fartgrænserne. Jeg kører jo indimellem med
andre, og mange kører omkring 100km/t på landevejene. De har vel en eller
anden idé om, at man kommer hurtigere frem, men i praksis tror jeg det er
meget lidt tid man vinder. Når man kører f.eks. 20km/t for stærkt, bliver
man jo konstant fanget bag campingvogne, lastbiler eller bare idioter som
mig der overholder fartgrænserne.

2/3 af trafikdrab sker på landevejene, og en ikke uvæsentlig del af dem
kunne være undgået, hvis folk ikke have uendelig tiltro til egne evner.

> Nu køre jeg dagligt 500km eller mere i bil og nok 80% af det foregår
> over gældende hastigheds begrænsning ligesom største delen af de danske
> billister..

Nå... Flot... Det kan jeg jo ikke gøre noget ved, men jeg kommer aldrig til
at synes, det er i orden at folk sætter deres egne færdselsregler. Der er
selvfølgelig forskel på om du kører 90km/t eller 120km/t som Leif. Det
sidste synes jeg er decideret hasarderet - så hellere 200km/t på en
motorvej, hvis man har det behov.

/Andreas

Fra : Anders Majland

Dato : 21-09-08 11:40

> Nå... Flot... Det kan jeg jo ikke gøre noget ved, men jeg kommer aldrig
> til at synes, det er i orden at folk sætter deres egne færdselsregler. Der
> er selvfølgelig forskel på om du kører 90km/t eller 120km/t som Leif.

Jeg kører en del jysk landevej - både i bil og på mc.

Klippekortet har helt klart reduceret antallet af dem der køre 120+km/t -
Der er nærmest koncensus om at holde den på 89 til 104km/t, men der er da
stadig få der har mere "travlt".

Men det oplever jeg ikke som problematisk. Derimod er det manglende respekt
for sine medtrafikanter med meget snævre overhalinger og
vigepligtsforseelser der i mine øjne er det største problem.

Et godt eksempel var fredag eftermiddag hvor jeg ligger forrest i en "kø"
med ~90km/t. Modkørende kommer en traktor med en hale biler hvor en stribe
overhaler. Da en så vurderer at der ikke også er plads til ham og bliver bag
traktoren (helt korrekt) er der en 2 biler længere tilbage i rækken der
kaster bilen ud i en hasarderet overhaling af 2 biler og traktor. Jeg får da
bremset nok til at ikke at blive kølerfigur men bilerne bag mig bremser jo
naturligt hårdere og hårdere

Det er også ofte at jeg oplever folk svinge ud foran mig fra sideveje. Jeg
har forståelse for at folk i tæt trafik er nødt til at være til ulempe for
overhovedet at komme ud. Men når der ikke er meget trafik er det manglende
respekt at køre ude 200meter foran mig på landevej - eller også "vælger" de
bare at overse mig ...

Jeg var forleden også ude for en grim en hvor en bil kom ud fra en hus lige
til højre for landevejen. Jeg lå midt i en overhaling af en langsomkørende
og er ca midt på siden af ham da bilen kommer ud fra gårdspladsen til højre
med et venstresving og altså lige imod mig. Han havde selvfælgelig blot set
noget lys mod venstre og ikke haft fantasi til at forestille sig at der
kunne være mere end et køretøj. Pga huset havde jeg heller ikke set ham /
hans lys før han køre ud på vejen. Bilisten jeg er ved at overhale bremser
så jeg går et gear ned og giver mere gas og når da også tilbage i egen
bane~75meter før den svingende...

Men måske jeg skulle få mig en hvid bmw - dem kan de fleste bilister af en
eller anden grund bedre få øje på ...

Btw så kan nyere bmw'er fåes med xenon af fabrik. Det troede jeg ikke var
tilladt på mc i dk. Talte med en med en 2007'er i torsdags og fulgtes et
stykke med ham i mørket efter færgen. Det giver væsenligt mere lys end
halogen ...
/A

Fra : Andreas Andersen

Dato : 21-09-08 12:07

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> [...]
> respekt for sine medtrafikanter med meget snævre overhalinger og
> vigepligtsforseelser der i mine øjne er det største problem.

Det er jeg sådan set helt enig i, men den letteste måde at undgå ulykker
forårsaget af de ting er at holde hastigheden tilpas lav. Der findes jo
motortrafikveje, hvor der er skiltet til 90km/t. På motortrafikveje må der
ikke færdes traktorer, knallerter, cyklister eller fodgængere, der er ingen
private små usynlige sideveje, og de sideveje der er er som regel så store,
at de er tydeligt markeret med 70km/t skilte og helleanlæg. Jeg vil hellere
være med til at gøre flere landeveje til motortrafikveje og måske øge
fartgrænsen til 100km/t på dem, end at sætte fartgrænsen på landevejene op -
årsagen er præcis eksempler som dem du anfører i dit indlæg.

--
Andreas

Fra : Gimbal

Dato : 21-09-08 17:03

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.invalid> wrote in message
> [...]
> og måske øge fartgrænsen til 100km/t på dem, end at sætte fartgrænsen på
> landevejene op - årsagen er præcis eksempler som dem du anfører i dit

Men motortrafikveje er jo kedelige. :( Det er på de snoede landeveje at det
er sjovt at køre for stærkt, så man kan slibe sine dæk kanter i svingene.
Når der så kommer et langt lige stykke med åbne marker på begge sider og god
asfalt, kan jeg slet ikke se det uforsvarlige i at køre de 120 som der blev
nævnt ^

Eftersom de fleste stykker med sving har sine egne anmærkede
hastighedsgrænser, så som 60 eller 40, så kunne det ikke skade at sætte den
generelle grænse op, i min mening.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 21-09-08 18:02

"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
>>

> Men motortrafikveje er jo kedelige. :( Det er på de snoede landeveje at
> det er sjovt at køre for stærkt, så man kan slibe sine dæk kanter i

Nu er vejene jo ikke anlagt, så du kan more dig på andres bekostning.

> [...]
>
> Eftersom de fleste stykker med sving har sine egne anmærkede
> hastighedsgrænser, så som 60 eller 40, så kunne det ikke skade at sætte

http://www.vejdirektoratet.dk/dokument.asp?page=document&objno=191598

"Der er en nøje sammenhæng imellem farten og antallet af dræbte. Kører man
med 90 km/t i stedet for 80 km/t øges risikoen for at havne i en dødsulykke
med 60 %."

--
Andreas

Fra : claus b.p.

Dato : 21-09-08 22:25

> [...]
>
> "Der er en nøje sammenhæng imellem farten og antallet af dræbte. Kører man
> med 90 km/t i stedet for 80 km/t øges risikoen for at havne i en

Fra 0,00000000000000000000000000001 til 0,000000000000000000000000000016 ?
Hastighedgrænsesfascisternes evne til at benytte statistik er uforlignelig.
Ligesom da vejmyndighederne beregnede hvor mange ekstra dødsfald der ville
komme yderligere, hvis hastighedsgrænsen blev sat op fra 110 til 130km/t på
motorvejene. Ligesom den kampagne der kører i øjeblikket hvor man forsøger
at overbevise os om at vi pludselig er de værste bilister i Europa, på trods
af at det kun er (den triste - godt nok ) stigningen i antallet af ulykker
der er rekord.

Statistik kan bruges og misbruges, men istedet for at bruge statistikken til
at påvise hvilke typer ulykker der er flest af, og sætte ind over for dem,
så fokuserer man igen ensidigt på hastigheden. Istedet for at sætte mere
synligt politi på vejene, hvilket bevisligt får folk til at opføre sig
pænere, så skal vi belemres med flere fotofælder. Når så hele landet er
plastret til med dem, må politikerne så til at finde en ny undskyldning for
hvorfor ulykkestallet ikke går ned.

Det må også være svært for de 179 (nuværende og forhenværende) at se sig
selv i øjenene når de nu konstant holdere gennemsnitsalderen på køretøjerne
kunstigt oppe, med deraf følgende reduceret aktiv og passiv sikkerhed i
køretøjerne, i forhold til det teoretisk mulige, pga. deres sindsyge
afgiftspolitik. Hvor mange motorcykelulykker kunne fx. udgås hvis en større
del af motorcyklerne havde ABS bremser? Hvor mange biler kører stadig på
vejene uden en eneste airbag?

Jeg argumenterer ikke for at man ikke skal følge færdselsloven, endsige
ligefrem prale af at man ikke gør det, men den mængde indlæg fra "de
hellige" som denne type indlæg altid medfører, det er patetisk. Tænk at folk
læser "at køre efter forholdene" som "aldrig at køre efter forholdene", det
får mit pis i kog. Jeg kan godt læse hvem der er farligst i trafikken, og
det er ikke altid dem der kører stærkest.

/Claus

Fra : Andreas Andersen

Dato : 22-09-08 07:41

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvis en større del af motorcyklerne havde ABS bremser? Hvor mange biler
> kører stadig på vejene uden en eneste airbag?

Jeg vidste jo godt dette ville blive reaktionen, så jeg ved egentlig ikke
hvorfor jeg postede linket alligevel. Når man en gang har overbevist sig om
at man er velsignet med et guddommeligt køretalent, kan man nok ikke
overbevises om det modsatte. Jeg har valget imellem at stole på en flok
fartgale tosser i en nyhedsgruppe, som åbenlyst har det ene motiv at holde
på deres ret til at køre så stærkt som de har lyst til, og på den anden side
Rådet for Større Færdselssikkerhed, hvis motiver jeg ikke kan se skulle være
andet end at gøre vejene sikrere. Jeg ved godt, hvem jeg vælger at lytte
efter.

> [...]
> forholdene", det får mit pis i kog. Jeg kan godt læse hvem der er farligst
> i trafikken, og det er ikke altid dem der kører stærkest.

Haha, imponerende at du ligefrem kan forsøge at vende det til, at det er dem
der faktisk følger færdselsloven, der er de farlige. Slå i øvrigt "patetisk"
op i ordbogen, det betyder ikke det samme som "pathetic" på engelsk.

--
Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-08 08:46

On Mon, 22 Sep 2008 08:40:32 +0200, Andreas Andersen wrote:

> [...]
> andet end at gøre vejene sikrere. Jeg ved godt, hvem jeg vælger at lytte

Hva' så hvis at det viser sig at rådet bliver modsagt af haverikommisionen
? Og i øvrigt de andre udenlandske undersøgelser.....

Orla Pedersen, som ikke ser det sort/hvidt
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Andreas Andersen

Dato : 22-09-08 19:09

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:18u4qrds420gb.51jilain6zkx.dlg@40tude.net...

> Hva' så hvis at det viser sig at rådet bliver modsagt af haverikommisionen
> ? Og i øvrigt de andre udenlandske undersøgelser.....

Hvilke undersøgelser? Jeg synes ikke jeg kan finde noget. Her er en
europæisk, men den er helt på linje med den danske:
http://www.erso.eu/knowledge/content/20_speed/speed_and_accident_risk.htm

--
Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-08 20:05

On Mon, 22 Sep 2008 20:09:20 +0200, Andreas Andersen wrote:

> Hvilke undersøgelser?

Eksempelvis havarikommisionen for vejtrafikulykker side 19, viser at det er
på tosporede veje ulykkerne sker, og rigtig mange venstresvingsulykker, og
dét er næppe på motorveje med høj hastighed.

Ellers er der MAIDS, som viser at de fleste ulykker sker med 60-70 Km./t.

Uopmærksomhed ér problemet, hastigheden kan gøre udfaldet værre.

Og for min skyld kan man føje egoisme til uheldsårsag :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 22-09-08 20:19

meddelelse news:uj67rfaq83vo$.yn4ukpw3g9qx.dlg@40tude.net...

> [...]
>
> Uopmærksomhed ér problemet, hastigheden kan gøre udfaldet værre.
>
> Og for min skyld kan man føje egoisme til uheldsårsag :-/

Ja, samt de trafikanter der holder på deres "ret", uanset forholdene i
øvrigt ;-(
--
Michael D

Fra : Anders Majland

Dato : 23-09-08 08:11

> Ja, samt de trafikanter der holder på deres "ret", uanset forholdene i
> øvrigt ;-(

Egoisme er godt nok en også en af de rigtigt farlige.

- Den modkørende er "bare" en motorcyklist så jeg overhaler her for han skal
nok flytte sig hvis jeg ikke kan nå det ...
- Så er der frit, nej vent hvad er det - Åeh bare en motorcyklist. Han kan
da bare bremse så jeg kører ud alligevel ...

Langt de fleste egoister er dog kun til gene og ikke direkte til fare - De
vurderer jo at kunne slippe fra det uden ridser i lakken... Problemerne
opstår så når flere egoister mødes.... Så løber man hurtigt tør for escape
routes....

Fra : Andreas Andersen

Dato : 22-09-08 20:31

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:uj67rfaq83vo$.yn4ukpw3g9qx.dlg@40tude.net...

> [...]
> dét er næppe på motorveje med høj hastighed.
>
> Ellers er der MAIDS, som viser at de fleste ulykker sker med 60-70 Km./t.

Før eller efter nogen rører bremsen?

> Uopmærksomhed ér problemet, hastigheden kan gøre udfaldet værre.

Det er jeg helt enig i, men justering af hastigheden er langt den letteste
løsning. Der er masser af landeveje, hvor jeg ikke ville have problemer med
at køre 170km/t., hvis jeg var garanteret at min medtrafikanter altid
opførte sig eksemplarisk. Jeg vil bare hellere at en eller anden idiot kører
ud foran mig, når jeg kun kører 80km/t.

--
Andreas

Fra : Gimbal

Dato : 22-09-08 10:52

> [...]
> Færdselssikkerhed, hvis motiver jeg ikke kan se skulle være andet end at
> gøre vejene sikrere. Jeg ved godt, hvem jeg vælger at lytte efter.

Selvfølgeligt ved RFSF hvad de taler om. Jeg vil dog sige til mit forsvar
som fartgal tosse, at der også er en vis fornuft i det...En af årsagerne til
at jeg tager ud og slider dæksider i de danske landevejssving, er at blive
en bedre motorcyklist. Hvis man formår at lægge sin MC hurtigt og sikkert
ned i sving, uden tøven, så man samtidig har overskud til at se efter grus,
huller og modkørende, så har man en egenskab som kan redde liv i mange
situationer. Min gode gamle kørelærer på køreteknisk sagde det også - han
ville aldrig sidde bag på en motorcyklist som ikke havde slidt sit bagdæk på
siderne. Hvis man kun kan køre ligeud, så ender man med at køre ligeud et
sted hvor man skulle have drejet.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 22-09-08 19:18

> "Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.invalid> wrote in message

> Selvfølgeligt ved RFSF hvad de taler om. Jeg vil dog sige til mit forsvar
> som fartgal tosse, at der også er en vis fornuft i det...

Tosser var måske lige groft nok - jeg beklager...

> [...]
> har overskud til at se efter grus, huller og modkørende, så har man en
> egenskab som kan redde liv i mange situationer.

He jeg køber ikke, at det er en af årsagerne, men du har utvivlsomt ret i,
at det hjælper dig til at være en bedre motorcyklist. Hvor jeg bor er der
masser af veje, hvor man kan slide dæksiderne og holde sig under
fartgrænsen - om man så kører efter forholdene kan diskuteres, men man får
da ingen fartbøder Men det bedste sted at lære den slags er vel på
diverse kørekurser.

> [...]
> Hvis man kun kan køre ligeud, så ender man med at køre ligeud et sted hvor

Det er da trist han ikke stoler på sin egen undervisning. De kørelærere jeg
har haft, har været nogle fandens karle. Ham jeg tog bilkørekort hos,
insisterede på at vise mig, hvordan man kører 200km/t på en landevej - jeg
blev nødt til at insistere meget kraftigt på, at det havde jeg ikke lyst
til. Motorcykelkørekortet var hos en, der havde kørt proffesionelle
motorcykelløb på Jyllandsringen i sine unge dage - han ville også meget
gerne prale med sine bedrifter.

--
Andreas

Fra : Gimbal

Dato : 22-09-08 20:51

> Det er da trist han ikke stoler på sin egen undervisning.

Det tror jeg nu også at han gjorde. Han var en af de gamle gutter som har
kørt MC i så mange år, at han kunne sidde baglæns og sove mens han
kontrastyrede under en stoppie...ok, lettere overdrevet, men han var nu
altså temmelig respektindgydende. Det han mente var at vi skulle lære at
udfordre os selv hver gang vi kørte, så vi kunne blive bedre rustede til
alle de hovsa-øjeblikke man kommer til at opleve med årene, lige gyldigt
hvor forsigtig man er. Hvis man tør læne og bremse sin MC max, og med høj
fart, så har man mere mentalt overskud til at fokusere på faren istedet for
selve manøvren, den dag det gælder.

Fra : James Derry

Dato : 22-09-08 00:12

[...]

Hvis det faktisk er tilfældet, hvordan kan det
være at, dengang man i USA ophævede den generelle
55 mph (ca 90) grænse, til 65, 70 og enkelte
steder til ubegænset, at antallet af trafikdøde
ikke steg enormt? Det blev sagt at "de kloge" på
forhånd, at det var nærmest mord fra politisk
side, så mange flere ville komme til at miste livet.

Det skete bare ikke!

Der var en gang hvor der ikke var hastigheds
begrænsning, der er stadig ingen på Isle of Man.
Bakker statistikken op om "sammenhængen" de
steder, de tider?

Det er bare en skat...

--
Lyden af Moses´Triumf blev hørt i dalen!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-09-08 21:23

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.invalid> writes:

> [...]
> købet en voksen mand - jeg troede egentlig den slags tåbelige adfærd
> primært var begrænset til teenagere med ikke fuldt udviklede

120 på landevejen behøver nu ikke at være tåbeligt, hvis det er en af
de lange lige jyske veje, hvor det er ret småt med sideveje etc. Jo,
lidt i overkanten er det nok, men der er mange veje hvor der
sikkerheden ved 120 er højere end 30 km/t i byzone.

Men ok, hvis man ikke kommer så meget ud af byen kan det jo nok godt
være svært at forestille sig.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Den Længste

Dato : 22-09-08 13:07

> [...]
> Diverse VW'er (golf, vento, passat, transporter, sharan touran osv)
> Det meste af peugoets biler fra 207-modellem og op ..inkl 607 , både sedan

Den der X5 var jeg lige ved at overhale i grædstrup. Fandme underligt at se
den på gule plader, hvidt rundt klistermærker i bagrude, og store blå blink
på taget?

Brian W.

Fra : Thore Jensen

Dato : 22-09-08 21:00

Den Længste skrev:

> [...]
> den på gule plader, hvidt rundt klistermærker i bagrude, og store blå blink

Jeps, det passer meget godt jeg har set på motorvejen mellem skanderborg
og vejle et par gange...

Thore

Fra : oz3bto

Dato : 20-09-08 11:09

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er megen ikke fair konkurrence mere.......
>
> Mvh, Leif
> Der er på lægterne omkring Ring Djursland i morgen.

Det er en renult