nysgerrig...
Fra : Sabina H.

Dato : 20-09-08 23:05

nu er jeg en nysgerrig sjæl, og enormt grundig når det kommer til stykket*G*
derfor vil jeg lige prøve at spørge jer, habile katteejere, om en ting...

jeg har jo fået de her fantastiske killinger, som er super skønne og
elskelige og jeg kan faktisk slet ikke forestille mig livet uden dem...

men, sådan fungerer det jo ikke i praksis, så jeg har jo måtte sælge nogle
af dem, hvilket også er gået over alt forventning, sjovt nok synes det
nemmere at komme af med killinger hvis de koster noget, end når de er til
foræring...

jeg er så lidt krakilsk, og vil gerne give mine babyer den bedst mulige
start hos de nye forældre, og har derfor kreeret en "killingebog" til hver
af babyerne der flytter..

i denne bog vil ejeren få følgende samlet:
.. Købskontrakt
.. Stamtavle
.. Sundhedsbog
.. Temprament og fotos
.. Vækstkurver

der er informationer om:
.. Foder
.. Grus
.. Guf
.. Killingen flytter ind
.. Rangorden
.. Vaccine og chip
.. Neutralisering
.. Killingens udviklings trin
.. Gode Links
.. indkøbsliste

Derudover modtager man som køber også ved ved overtagelsen:
.. Killingens bog
.. En Royal Canin Killingefoder pakke
.. Legetøj
.. Et tæppe der lugter af "hjem" (tryghed i den første tid)
.. En CD med billeder fra killingens første 12 uger.

jeg har samlet bogen i et charteque, så det hele er ordnet og klar til at
læse i, men naturligvis er informationerne præget af mine egne tanker og
præferancer, men der er også rådgivet om lidt mere generelle ting, som skift
af foder og lign...
meningen er så at køberen i denne bog kan samle alt de får på killingen,
feks regninger, forsikringer og lign, i fremtiden.

hvad synes i...

hvis i skulle ud og købe en killing - som førstegangs eller habil
katteejer - ville sådan en bog være fed at få, irriterende, praktisk eller
bare belastende?

--
Knus,
Sabina

Fra : mugge

Dato : 20-09-08 23:12

Super og god ide - jo mere info jo bedre - men nu går jeg jo også meget op i
mine katte...........

Så perfekt initiativ herfra - Kepp up the good work

mvh

VK

Fra : Kate

Dato : 21-09-08 09:02

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> hvis i skulle ud og købe en killing - som førstegangs eller habil
> katteejer - ville sådan en bog være fed at få, irriterende,
> praktisk eller bare belastende?

Som flergangskatteejer ville jeg stadig synes at det var en fed ting,
men det er nok lige så meget fordi det ville vise mig, at du som sælger
er lige så interesseret i killingen som jeg er.

Jeg har nu aldrig fået noget med mine katte, men ville glæde mig meget
over specielt billederne

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Siri

Dato : 21-09-08 18:43

> [...]
> meningen er så at køberen i denne bog kan samle alt de får på killingen,
> feks regninger, forsikringer og lign, i fremtiden.

Sabina, jeg ville være dybt taknemmelig!
Det er da et pragtstykke af en videns-samling, du der klæder nybagte
katteslaver på med!
Jeg stod jo selv på rimeligt bar bund, og er inderligt taknemmelig for
al den info, jeg fik fra NG'en (og især bl. a. dig), da min elskede
førstemis Gia flyttede ind.
De, der er så hammer-heldige at få sådan en mappe, kan jo selv vælge,
hvor meget, de vil læse ad gangen. Det fortæller du dem sikkert også -
at de kan tage det bid for bid, alt, som det bliver aktuelt.
Jeg er da også lykkelig for den CD med bl a killingefotos af Gia, som
jeg fik fra de forrige ejere efter et års tid.
Det lyder, som om killingekøbere hos dig ikke blot får en skat, men også
en guldgrube
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : taina

Dato : 21-09-08 20:10

> [...]
>
> hvis i skulle ud og købe en killing - som førstegangs eller habil
> katteejer - ville sådan en bog være fed at få, irriterende, praktisk eller

Jeg synes, det er en rigtig god idé! Og ved man mere end dig, kan man jo
bare lade være med at læse i bogen. Alt for mange ved alt for lidt om det at
have kat...

mvh. tina