En Asocial Schæfer(ejer) mere.
Fra : Pwh

Dato : 20-09-08 10:03

Vi har lige gået en tur i den lokale minipark.
Der spottede jeg en mand med klapvogn og en løs Schæferhan,
det så fredeligt nok ud så mine fik lov til at gå videre.
Tyson trak selv væk fra Schæferen, Angel holdt sin kurs ud af stien.
Da hun er ud for manden og hunden bøjer han sig ned for at klappe hende
tror jeg, men kan så hører at han prøver at kommanderer hende væk.
Det fatter hun ikke en meter af, så jeg kalder på hende og hun kommer self.

Jeg siger så helt roligt til manden at han da bør fører den i snor hvis den ikke
må hilse på andre hunde (er påbudt i den park).
Så tænder han helt af, jeg kunne bare kalde mine hunde til mig,
jamen det bad du mig jo ikke om svarede jeg
Jeg skulle så bare lukke røven fik jeg af vide, sagde så til ham at han da førte sig
lidt frem nu (stadig venlig tone fra min side).
Jeg kunne bare komme hen hvis "vi skulle finde ud af noget"
Hvad synes du vi skal finde ud af spurgte jeg ham venligt, se det svarede han så
aldrig på, han kom måske i tanke om at de var i mindretal

Jeg har en ide om at adfærd fra så hidsige mennesker smitter af på deres hunde,
i skulle have hørt det brøl han gav af sin hund da den lige ville snuse til Angel.
I min verden bør det værer nok at tale til sin hund hvis den står 2 meter fra en.

/Jens (som ikke undres over at der er krig i verden)

Fra : jopa

Dato : 20-09-08 10:29

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeg har en ide om at adfærd fra så hidsige mennesker smitter af på deres
> hunde,

Sikkert rigtigt nok men mon ike hidsige mennesker i stedet gør deres hunde
nervøse

Milo han barfer i dag.
Vi gik som sædvanligt ud på gårdspladsen for at lette morgenben mig og Milo
da vi spotter en hare.
Milo det store skrummel får den løbet ind så helt langsom (Søren) er han
altså ikke.
Han kom så og viste mig den og jeg gav ham lov til a æde den nu den var død
alligevel.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 20-09-08 10:40

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Han kom så og viste mig den og jeg gav ham lov til a æde den nu den var
> død alligevel.

må da være den optimale måde at Barfe på

Hanne/ som fanger tørfoder til hunden

Fra : jopa

Dato : 20-09-08 10:48

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev

> må da være den optimale måde at Barfe på

Det er sket nogen gange efterhånden. Normalt kyler jeg haren i
affaldscontaineren da de skulle bære rundt på nogen sygdomme, er der nogen
der siger.

Men han fik så lov at æde den og det skete med hud og hår. Intet er
tilbage..

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-09-08 10:57

jopa, skrev:
> [...]
> nogen der siger.
>
> Men han fik så lov at æde den og det skete med hud og hår. Intet er

Man skal heller ikke pakke sine hunde ind i vat.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-09-08 22:51

On Sat, 20 Sep 2008 11:48:00 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Men han fik så lov at æde den og det skete med hud og hår. Intet er
>tilbage..

Det er vel i princippet ikke værre end når kattene æder deres bytte,
såeh...
Nu er mine katte ikke extremt sultne nogensinde, så de slæber som
regel bare byttet indenfor. Det er lidt klamt at finde en fugle uden
hoved, eller en halv mus. YUCK!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-09-08 10:55

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Sikkert rigtigt nok men mon ike hidsige mennesker i stedet gør deres
> hunde nervøse

Det har du sikkert ret i.

> [...]
> han altså ikke.
> Han kom så og viste mig den og jeg gav ham lov til a æde den nu den

Det ville også værer ok for mine hvis jeg en dag flytter på landet,
flot klaret af Milo

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-09-08 11:07

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det ville også værer ok for mine hvis jeg en dag flytter på landet,

Det gør du da det er blot et spørgsmål om tid
> flot klaret af Milo

Konen hørte haren skreg så blev hun mopset

Havde det nu været en missekat hvad så ?
De kan jo så heldigvis kravle i træer

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-09-08 11:42

jopa, skrev:

> Havde det nu været en missekat hvad så ?

Problemet med katte er jo at de tit har en ejer som
evnt bliver ked af det, derfor må mine ikke jagte katte.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-09-08 22:49

On Sat, 20 Sep 2008 11:55:18 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Det ville også værer ok for mine hvis jeg en dag flytter på landet,
>flot klaret af Milo

Der er to huse til salg her på vejen!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-09-08 18:18

Leyna, skrev:

> Der er to huse til salg her på vejen!

Køb du bare dem

/Jens

Fra : Winther

Dato : 20-09-08 13:04

jopa wrote:
> [...]
> (Søren) er han altså ikke.
> Han kom så og viste mig den og jeg gav ham lov til a æde den

Jamen kan du ikke stoppe den må du jo lade den løbe, lystre skal den sku.
Men de er selvfølgelig lettere at løbe op når de har bugen fuld af
killinger, det er Milo sikkert ligeglad med.

--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : jopa

Dato : 20-09-08 13:25

"Winther" <nobody@home.dk> skrev

> Jamen kan du ikke stoppe den må du jo lade den løbe, lystre skal den sku.
> Men de er selvfølgelig lettere at løbe op når de har bugen fuld af
> killinger, det er Milo sikkert ligeglad med.

På slagteriet sker det ofte at der falder en velskabt kalv ud af livet på
koen når den skæres op.
Du spiser sikkert lystigt bøffer alligevel

Nu bor vi jo ikke i byen og og Milo render som regel frit hele dagen så hvad
han ind i mellem fanger har jeg ikke kontrol over.
Her er masser af harer, og såmænd også kaniner og andet vildt.
Han har jo nogen tønder land at regere over.

Hunde har som katte en udpræget byttedrift som jeg ikke finder nogen grund
til at prøve at nedtone.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : oz3bto

Dato : 20-09-08 11:07

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra en.
>
> /Jens (som ikke undres over at der er krig i verden)

Kommer sku an på hunden...
Hvis Bugsy har færten af noget sjovt så er det sku lige meget om han er
1M eller 100M væk .. Der skal et godt brøl til før han gider lystre .. Men
ok det er jo også en samojede .. Lystre kun når de gider

Fra : Pwh

Dato : 20-09-08 11:48

oz3bto, skrev:

> Kommer sku an på hunden...

Eller på opdragelsen af samme, tror mange mennesker giver
deres hunde en uvane med at alle ordrer skal gives med 110 db.
Jeg selv sværger til så dæmpede signaler som muligt,
men det kræver da træning og tålmodighed at lærer hunden det.

> Hvis Bugsy har færten af noget sjovt så er det sku lige meget om
> han er 1M eller 100M væk .. Der skal et godt brøl til før han gider
> lystre .. Men ok det er jo også en samojede .. Lystre kun når de gider

Det er så ikke de egenskaber som man tillægger Schæferracen som
der jo her var tale om.
Nogle mennesker holder simpelthen også bare af at råbe og kommanderer,
sådan en type virkede han som værende, stakkels hund.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 20-09-08 12:58

Pwh wrote:
> Jeg siger så helt roligt til manden at han da bør fører den i
> snor hvis den ikke må hilse på andre hunde (er påbudt i den park).
> Så tænder han helt af, jeg kunne bare kalde mine hunde til mig

Hvorfor skulle han dog have snor på, hans hund lyder til at være under fuld
kontrol. Det giver da ikke automatisk dig ret til at lade dine hunde gå hen
til ham.

Fra : Pwh

Dato : 20-09-08 13:55

Winther, skrev:

> Hvorfor skulle han dog have snor på, hans hund lyder til at være
> under fuld kontrol. Det giver da ikke automatisk dig ret til at lade
> dine hunde gå hen til ham.

Jeg mener at man i alles interesse bør signalerer på en eller anden
måde hvis man ikke ønsker at ens hund har kontakt med andre.
Det kan man gører med snor eller ved at bede andre om at
kalde deres hund til sig, det er faktisk det mest normale her i området.
Han gjorde ingen af delene, prøvede blot forgæves at kommanderer med min.

Og Angel tog ikke kontakt til hverken hund eller mand før han begyndte
at skubbe til hende, hun gik og passede sig selv på stien.
Har han en så agrassiv hund at den ikke kan tåle at der går en hund tæt
forbi bør han advarer mig, og også helst give den snor på.

Jeg kalder det heller ikke at have fuld kontrol over sin hund hvis det
kræver at man brørler DÆK med 110 db som han gjorde
da hans hund begyndte at rende efter Angel.
Han skulle da bare have ladet den hilse på Angel,
sådan en pjevset hanhund havde hun nemt sat på plads hvis den var blevet fræk

/Jens

Fra : Winther

Dato : 20-09-08 14:32

Pwh wrote:

> [...]
> Han skulle da bare have ladet den hilse på Angel,
> sådan en pjevset hanhund havde hun nemt sat på plads hvis den

Nu var det jo vist ikke hans hund der løb hen til jer?

Jeg mener nu ikke det står i hundeloven at hunde kun må gå løs hvis de er
under fuld kontrol og kun hvis de gerne må/vil lege med andre...

Fra : Pwh

Dato : 20-09-08 15:54

Winther, skrev:

> Nu var det jo vist ikke hans hund der løb hen til jer?

Sig mig har du overhovedet ulejliget dig med at læse hvad jeg har skrevet.
Jeg har ingen steder skrevet at Angel løb hen til hans køter, hun undgår
faktisk helst kontakt til andre hunde sådan generelt, det har jeg da skrevet tit.
Hun har vel for helvede lov til at gå og passe sig selv på den sti,
hun bliver så forvirret da manden helt overflødigt tager kontakt til hende
og stopper derfor op, tror vel hun skal have lidt kæl (det tror jeg da)
Det er da for meget forlangt at vi af os selv skal overlade hele stien til
ham og hans åbenbart asociale hund, så må han vige hvis det er eller
bede mig om at kalde på hende, jeg og Angel er ikke tankelæsere

> Jeg mener nu ikke det står i hundeloven at hunde kun må gå løs hvis
> de er under fuld kontrol og kun hvis de gerne må/vil lege med andre...

Der står vist kun at de skal værer under kontrol, men kan de finde på at
starte et slagsmål fordi de bliver passeret i 2-3 meters afstand af en anden
fredelig hund tror jeg ikke man har en særlig god sag i den retning.

Som jeg skrev er det forbudt med løse hunde i den park,
så vi havde i den retning intet at sige hinanden på.
Forskellen er så at mine hunde kan administrerer den frihed,
det har hans åbenbart probs med. Den begyndte jo at løbe
hen til Angel efter vi var kommet forbi, mine tog ingen kontakt til hans hund.
Tyson havde af sig selv trukket væk fra den, bryder sig nok ikke om hanschæfere.
Angel syntes vel ikke der var nogen grund til at flytte sig,
det var der heller ikke føler jeg mig overbevist om,
det var ejeren og ikke hunden der virkede agrassiv.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 20-09-08 13:04

Fra : Leyna

Dato : 20-09-08 22:58

On Sat, 20 Sep 2008 14:04:23 +0200, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

>Hvorfor skulle han dog have snor på, hans hund lyder til at være under fuld
>kontrol. Det giver da ikke automatisk dig ret til at lade dine hunde gå hen
>til ham.

At gå på en sti og passere et andet menneske/dyr er vel ikke det samme
som at gå hen til/søge kontakt? Hvis man går med sin hund uden snor,
må det være fordi man har fuld kontrol over hunden... eller bor helt
ude på Lars Tyndskids mark (som undertegnede, der iøvrigt som den
eneste i héle området lufter sine hunde i snor)

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk