Så vil han, så vil han ikke
Fra : Malene P

Dato : 18-09-08 18:38

Ombestemmelsesmanden -ham bag den ulykkelige og landsskadelige udlændingelov
fra 1983, som vi i dag mærker de uhyggelige konsekvenser af- kan åbenbart
ikke finde ud af, om han vil stoppe eller genstarte sin alt andet end
uvildige undersøgelse af Fremmedtjenernes håndtering af de nye tider, der
heldigvis i 2001 fik sat en stopper for hans ækle projekt "Nedlæg Danmark
via fremmedimport". Kan man da ikke én gang for alle lukke munden på den
farlige karl, der IKKE under nogen omstændigheder kan betroes at stå for
nogen som helst "uvildig" undersøgelse i den sag?

Malene P

Fra : vvv

Dato : 18-09-08 19:38

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> farlige karl, der IKKE under nogen omstændigheder kan betroes at stå for
> nogen som helst "uvildig" undersøgelse i den sag?

Du er jo både dum og påstålig.
Udlændingeloven fra 83 er selvfølgelig vedtaget af folketinget, med en
borgerlig regering ved roret, ikke af en embedsmand.

vv

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-08 20:16

vvv wrote:

> Du er jo både dum og påstålig.
> Udlændingeloven fra 83 er selvfølgelig vedtaget af folketinget, med en
> borgerlig regering ved roret, ikke af en embedsmand.

Lad være med at bruge mere energi på malene p; Hun er uden for pædagogisk
rækkevidde. Ikke værd at bruge mere tid på.

--
/ Thomas

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-09-08 21:35

vvv wrote:
> [...]
> Udlændingeloven fra 83 er selvfølgelig vedtaget af folketinget, med en
> borgerlig regering ved roret, ikke af en embedsmand.

Faktum er at manden lige op til sin udnævnelse til Folketingets Ombudsmand i
'84 var direktør for Dansk Flygtningehjælp og som sådan dermed een af de
absolut og aldeles politisk aktive hovedlobbyister bag den katastrofale
Udlændingelov af '83, der netop åbnede op for masseindvandringen.

Man skal derfor være noget nær uhyggeligt fatsvag og politisk tungnem for at
tro at manden i sit nuværende embede reelt skulle abstrahere totalt fra sin
egen personligt erklærede politiske hjertesag i forbindelse med dèn aktuelle
sag på hans bord, der sjovt nok lige netop handler om de helt anderledes
restriktive revideringer, Foghs forskellige regeringskombinationer (der er
jo rykket godt rundt på ministre adskillige gange i mellemtiden) siden 2001
har gennemført med støtte fra Dansk Folkeparti.

Af samme årsag er vi derfor flere, der synes det ville klæde manden
gevaldigt i det mindste straks at være så ærlig at erklære sig personligt
inhabil og derved få en anden - og forhåbentligt væsentligt mindre
individuelt historisk engageret og således mere neutral i forhold til netop
Udlændingelovgivningskomplekset - person til at tage sig af sagen.

Forstår I efterhånden pointen nu, hvor det er blevet stavet ganske tydeligt
for jer?

Eller halter det stadig med forståelsen?

Anders Peter Johnsen

Fra : vvv

Dato : 19-09-08 16:24

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Forstår I efterhånden pointen nu, hvor det er blevet stavet ganske
> tydeligt for jer?
>
> Eller halter det stadig med forståelsen?

Jeg har svært ved at se han er inhabil fordi han har passet sit job for 20
år siden. At lægge skylden over på ham er at fratage politikerne ansvar for
hvad de har gjort. Alverdens lobbyarbejde gannemføre ikke en lov, det gør
folketinget.
I øvrigt var han ikke ene om det dengang, tiden var en anden og kun få
forudså de problemer indvandringen giver i dag. Langt ind i de borgerlige
rækker var der fuld tilfredshed med den udlændingelov.
At skyde skylden på en embedsmand - mere end 20 år efter - er hykleri.

Og i forbindelse med BRH skal han se om hun har overholdt loven, og det kan
en dygtig embedsmand selvfølgelig sagtens klare uden at blande eventuelle
personlige holdninger ind i det.

vv

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-09-08 05:19

vvv wrote:

> [...]
> politikerne ansvar for hvad de har gjort. Alverdens lobbyarbejde
> gannemføre ikke en lov, det gør folketinget.

Manden har da helt sikkert - ifølge alle gængse og gangbare afstumpede,
hensynsløse og konsekvensignorante handelsskolesucceskriterier anskuet -
været en "YDERST fremragende og dygtig" lobbyist for Dansk Flygtningehjælp.

(Hvilket minder mig om Jørgen Poulsen, hvis angivelige "politiske
centralkompetence" ifølge diverse partier, der ellers måtte kunne udholde
ham, vel netop om noget også skulle kunne påstås at bunde i en ganske
lignende lobbyistfortid som væmmeligt "velmenende" yppersteafladsprædikant?)

Og nej, Gammeltoft-Hansen er da skam retfærdigvist konstateret næppe
ligefrem heller "eneansvarlig" for masseindvandringens tydelige ulykke idag,
men har ER dog immervæk een af de personer i det nutidige politiske
landskab, som angiveligt på et såvel lejesvendsprofessionelt som personligt
plan rent /politisk/ har arbejdet mest aktivt og ihærdigt for så vidt muligt
"åbne grænser":

At forestille sig at han således idag skulle kunne indtage en blot
tilnærmelsesvis "embedsmandsneutral" rolle i en sag om lige netop
lovformeligt Folketingsvedtagne /indskrænkninger/ af hans eget
dokumenterbart manifeste, ideologiske idiotprojekt om at gøre Danmark til et
indvandrerland, forekommer mig mildt sagt FORBANDET naivt...

Jeg hævder ikke nødvendigvis at manden er overlagt "OND", jeg konstaterer
blot at han altså desværre personhistorisk har fremsat lige præcis så
eklatant enestående ensidige /politiske/ holdningsytringer vedrørende den
engang dermed ret hurtigt begravede, men dog i mellemtiden alligevel
genopstande samfundsdebat om Indvandring, at han vel - for så vidt han da
altså STADIG vedstår sine direkte og offentligt ytrede politiske
opfattelser, hvilket undertegnde desværre umiddelbart ikke finder bærende
belæg for at skulle tro andet end - nærmest skal bedrive voldtægt på sig
selv for overhovedet ikke at måtte føle en vis "harmefyldt hævntrang" over
for de politikere, der ikke blot har forsøgt at obstruere hans uhyggeligt
uvidenhedsforårsagne utopi, men endda dertil også har skældt ham noget så
eftertrykkeligt ud for sin - ifølge deres respektive mening - modbydeligt
misforståede og møgnaive, manifeste markedsføring af
"multikultursamfundet"....

Søren Krarup og han synes dramatisk sagt at være noget nær erklærede
holdningsmæssige "dødsfjender" i Indvandrerdebatten (om man ellers må sige
sådan om skarp og dog gensidigt demokratirespekterende personlig politisk
divergens), hvorfor det kun ville være ALT for sørgeligt oplagt for
Gammeltoft-Hansen hermed /PERSONLIGT-POLITISK/ at kunne "gi' lidt igen, som
tak for sidst" ud fra en mere eller mindre bevidst doktrin om at skade
Regeringen - og derigennem dens støtteparti med Krarup som prominent
medlem - mest muligt?

Jo, det er kun alt for let at være historisk bagklog, men jeg mener altså
alligevel at Ombudsmanden stiller sig ganske pokkers uheldigt, så vidt man
overhovedet blot måtte kunne MISTÆNKE ham for mere eller mindre intentionelt
at misbruge sit /EMBEDE/ som Ombudsmand i sager, hvor "gammelt personligt
nid" i dèn grad måtte kunne komme til at spille ind som her...

Ville du - helt ærligt adspurgt - i andre sammenhænge være blot det mindste
tryg ved en embedsmand, som således blev sat til at undersøge forhold,
vedkommende nu engang selv på den ene eller anden måde måtte være personligt
engageret partshaver i? Og ville du da i givet fald stadig stole blindt og
ukritisk på vedkommendes "professionelle rationalitet"?

Ville du f.eks. lade en politimand være undersøgende efterforsker, endsige
overhovedet på noget plan deltage fremtrædene en sagsopklaring, der måtte
involvere hans egne nære pårørende på hvilken som helst måde?

Det er jo lige netop her, det fornuftige spørgsmål om "habilitet" i forhold
til velafklaret professionel embedsmandskultur træder ind...

Jeg prøver netop at respektere BÅDE Gammeltoft-Hansens institutionelle
embedsmyndighed som Ombudsmand OG hans personlige professionalisme i mit til
stadighed indtrængende dybfølte ønske om at han i det mindste her måtte være
klog nok til at kunne erkende en for mig at se forfærdeligt faretruende
følelsesfremkaldte fristelse for "fnidder"-funderet fedtspilleri...

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-09-08 06:36

Alt dette sagt, er mit eget tilstræbt efterrationaliserede, ydmyge forslag
til en reel og hæderlig "løsningsmodel" på hele balladen her er nok noget i
retning af at Gammeltoft "gentleman-agtigt" måtte kunne få lov til
embedsbevidst OG stadig så meget desto mere netop ærefuldt at påkalde sig
sin stærkt latente inkomptence, for således at kunne trække sig værdigt og
demed gennem en forhåbentligt blot NOGENLUNDE reel (og ikke al for Helvedes
taktisk-politisk magtspekulativ?) Folketingsvedtagen mandatoverdragelse
overlade sit embede som Ombudsmand - og dermed også hele denne
sagsopklaring - til en anden og anderledes politisk neutralitetstroværdig
person.

Vedkommende bør dog ifølge min arrogante mening helst være:

1. Helvedes dygtig indenfor jura og/eller statskundskab (muligvis med hhv.
Grundloven og Montesquieus Magt-tredelingsfilosofi som teoretisk
uddannelses-speciale?)

2. Relativt ung (hvilket i min Verden vil sige omkring 40 år gammel, så der
både er en vis aldersbetinget livserfaring og dog alligevel stadig ligeledes
en vis ungdommelig fremadstræben til stede)

3) Relativt politisk, personhistorisk "ubelastet" (uden dog heller at være
hverken vattet holdningsløs eller stokhamrende reaktionær)

4) Hentes direkte fra "det spirende, veluddannede øvre mellemlag" af
statslige embedsfolk: Ikke fordi vedkommende dermed - ligesom toplaget af
samme stand - skulle være "indspist med staten", men snarere tværtimod fordi
vedkommende helst skal kende embedsværket relativt indgående "indefra" på
godt OG ondt, for dermed så vidt desto mere ærligt og oprigtigt
"embedsmandskaldsbevidst" at kunne solidarisere sig oprigtigt med hin
enkelte borger, som for alvor måtte være "kommet i klemme i systemet"...
(Det at være "embedsmand" sammenknyttes etymologisk og betydningsmæssigt set
på adskillige sprog med at være "borgernes tjener", jvf. englændernes "civil
servant" og franskmændenes "fonction publique"-begreber...)

Hvis Folketinget ellers med tilstrækkeligt mandattal måtte kunne enes om at
bemyndige en sådan person - eller for dèn sags skyld blot nogen som helst
anden bare nogenlunde professionelt apolitisk anstillet samfundstjenertype -
til at være Ombudsmand, ville vedkommede ha' alletiders solide
"svendestykke" at kunne gå igang med UDEN at der uheldigvis ville kunne
rejses dè ærgeligt OBLIGATORISKE habilitetsspørgsmål, vi her diskuterer
angående den siddende Ombudsmand...

Anders Peter Johnsen