blodtryk?
Fra : sigurno

Dato : 19-09-08 14:38

Er der nogen af jer, der måske ved selvhjælp, har kunnet sænke jeres
blodtryk, uden medicin hjælp Og hvordan?

Mvh.

Sigurno

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-09-08 18:50

> Er der nogen af jer, der måske ved selvhjælp, har kunnet sænke jeres
> blodtryk, uden medicin hjælp Og hvordan?

Ingen personlig erfaring, da mit er for lavt, men motion skulle hjælpe -
motion af den slags, der udøves en times tid hver dag.

Mvh Maria

Fra : Peter Heide

Dato : 20-09-08 00:06

"sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk> skrev i meddelelsen
> Er der nogen af jer, der måske ved selvhjælp, har kunnet sænke jeres
> blodtryk, uden medicin hjælp Og hvordan?

Drik godt med rødvin og lad være med at checke blodtrykket alt for tit.

Fra : Jim

Dato : 20-09-08 10:29

"sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk> skrev i meddelelsen
> Er der nogen af jer, der måske ved selvhjælp, har kunnet sænke jeres
> blodtryk, uden medicin hjælp Og hvordan?

Man stopper med at ryge, starter med at motionere og lægger sin kost om.

Fra : b.k

Dato : 21-09-08 07:21

"sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen af jer, der måske ved selvhjælp, har kunnet sænke jeres
> blodtryk, uden medicin hjælp Og hvordan?
>
> Mvh.
>
> Sigurno
Jeg er diabetiker og fik medicin mod diabetes,kolesterol og forhøjet
blodtryk.
Jeg begyndte at dyrke kamptræning(krav maga)og får nu kun medicin for
diabetes i form af metformin og insulin)
Husk at salt er din værste fjende!!!

Fra : Jan Bennetzen

Dato : 21-09-08 22:32

Livet er pissefarligt...man kan dø af det :)

Men den største fjende for sundheden er og har altid været: rygning!

Den næst farligste er mættede fedtsyrer!

Den trediefarligste er NaCl. Natrium er skide farligt! Så drop dit salt og
find alternative mineralsalte uden natirum!
Der er masser af dem og de smager ligeså salt som Natriumklorid!

Men husk alting er giftigt i for høje doser! Det handler om korrekt
dosering!

600 gr. frugt og grønt om dagen.
Drop ALLE mælkeprodukter (med undtagelse af minimælk i små mængder!)
Magert kød
Masser af MØRKT groft brød
Rapsolie / Vindruekerneolie
Nødder
Linser,bælgfrugter og ærter
Brune upolerede ris
Grøn te
1 multivitamin/mineral pille pr. dag
4 liter ren vand

1/ 2 times kraftig motion

Ja så er du helgarderet!

Fra : sigurno

Dato : 20-10-08 21:16

> 600 gr. frugt og grønt om dagen.
> Drop ALLE mælkeprodukter (med undtagelse af minimælk i små mængder!)
> [...]

Ser lidt ud som om, alt hvad der er nemt smager godt, vi kan lide. det skal
man lade være med, øv.

Mvh.

Sigurno