Dugfri Visir..?
Fra : Allig8or

Dato : 19-09-08 16:28

Thansen har et "dugfrit visir" er der noget der virker,eller er det spild af
penge....Erfaringer ....?
Link:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2123466920&n=1945182903&pn=-2105360090

Henning Holm

"Its nice to be Important..
but its more important,to be Nice"

allig8or125@hotmail.com

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 19-09-08 17:03

"Allig8or" <allig8or125@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Thansen har et "dugfrit visir" er der noget der virker,eller er det
> spild af penge....Erfaringer ....?
> Link:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=2123466920&n=1945182903&pn=-2105360090

Der er ikke dug på, når du køber det
Undskyld, jeg kunne bare ikke lade være.
--
Michael D

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 19-09-08 10:08

On 19 Sep., 17:27, "Allig8or" <allig8or...@hotmail.com> wrote:
> Thansen har et "dugfrit visir" er der noget der virker,eller er det spild af
> [...]

For at visiret skal være dugfrit, skal kondenseringen forhindres.
Dette kan gøres enten ved ventilation eller ved at visiret coates med
kemikalier m.v. som forhindre kondenseringen... Umiddelbart vil jeg
gætte på at visiret er dugfrit fordi det er coatet, da det sælges
alene...

Det generer mig at de ikke beskriver hvorfor det er dugfrit, og de bør
under alle omstændigheder yde en eller anden form for garanti omkring
temperaturforhold eller varigheden af "dugfriheden"...

Her køber man lidt katten i sækken - man ved ikke om coatingen kun
holder en uge, kun virker ved temperaturer over 20 grader, eller om
coatingen indeholder stoffer som er giftige at indånde mv

Uden den slags oplysninger ville jeg holde mig langt væk, og i stedet
bruge de produkter man kan smøre på (med indholdsbeskrivelse) eller
alternativt et ganske tyndt lag sulfo - holder ikke evigt men absolut
ikke giftigt... Eneste minus ved sulfo er let sløret udsyn når
sulfolaget er lige tykt nok

Fra : Anders Majland

Dato : 19-09-08 17:52

> For at visiret skal være dugfrit, skal kondenseringen forhindres.
> Dette kan gøres enten ved ventilation eller ved at visiret coates med
> kemikalier m.v. som forhindre kondenseringen...

Tredje mulighed er etablering af en "termorude". F.eks med pinlock fog-city
eller lign

Som skrevet for et par uger siden kører jeg pt med en uvex hjelm med
"rigtig" dobbeltvisir hvor en gummiring sørger for at ruden er helt tæt.

/A

Fra : Gimbal

Dato : 19-09-08 18:11

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> Tredje mulighed er etablering af en "termorude". F.eks med pinlock
> fog-city eller lign

Har et pinlock på min Arai og det dugger aldrig. Jeg bruger dog mest mit
solvisir, som desværre ikke har den feature.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-09-08 21:20

> Har et pinlock på min Arai og det dugger aldrig. Jeg bruger dog mest mit
> solvisir, som desværre ikke har den feature.

Desværre bliver det "hurtigt" slidt. Inderogydervisir ridser mod hinanden og
efterhånden bliver det utæt og så begynder det at dugge ... Jeg har slidt
~3-4 pinlock visirer op (på 2 hjelme)

Fra : KentBM

Dato : 19-09-08 22:34

Allig8or skrev:
> Thansen har et "dugfrit visir" er der noget der virker,eller er det
> spild af penge....Erfaringer ....?
> Link:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=2123466920&n=1945182903&pn=-2105360090
De hjelme jeg har ejet (Schuberth, Shoi, BMW) har alle haft en form for
belægning på visiret, som skulle forhindre dug. Det er dog min erfaring
at ingen af belægningerne har virket.

Fog city virker. Pinlock virker vel også, men jeg har ikke selv prøvet
det. At åbne visiret virker også, hvis det ikke altså ikke er så koldt,
at der kommer is på indersiden. Og så er der kun el-visir tilbage.

--

Kent

Fra : Allig8or

Dato : 20-09-08 04:29

"Allig8or" <allig8or125@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Thansen har et "dugfrit visir" er der noget der virker,eller er det spild
> [...]
Takker for svarene,
det skal da prøves,
149kr,er da ingen "herregård"

Fra : Thore Jensen

Dato : 20-09-08 23:04

Allig8or skrev:
> Thansen har et "dugfrit visir" er der noget der virker,eller er det
> spild af penge....Erfaringer ....?
> Link:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=2123466920&n=1945182903&pn=-2105360090

Med mindre at det er opbygget efter termorude princippet, så er det fup..

Thore

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 21-09-08 08:31

Thore Jensen skrev:

> Med mindre at det er opbygget efter termorude princippet, så er det fup..

fup og fup
Min Schuberth er da dugfri, også i praksis, men der er da ikke "termorude"
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-09-08 11:17

""J.C. Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> fup og fup
> Min Schuberth er da dugfri, også i praksis, men der er da ikke
> "termorude"

Jeg er ked af at sige det, Kløve, Men så må gen jo være fup
--
Michael D
(Der heller ikke har dug i min Schuberth, og er ked af, at det er fup)

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 21-09-08 15:09

Michael Dahlberg skrev:
> [...]
> --
> Michael D
> (Der heller ikke har dug i min Schuberth, og er ked af, at det er fup)

hmm
jeg sender den flux retur - "das ist fupp - Herr Schuberth - Fupp ist es"

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Michael Tinding

Dato : 24-09-08 20:39

> [...]
>>
> fup og fup
> Min Schuberth er da dugfri, også i praksis, men der er da ikke "termorude"

Min Schubert S1 dugger for et godt ord mere end min gamle Airo hjelm gjorde.
Det enda i sådan et omfang at jeg allerede efter den første uge måtte fjerne
den antidug hinde der var sprøjtet på visiret. Den blev helt opløst og kunne
nemt fjernes med en finger. Jeg blev nød til at fjerne den helt for det var
nærmest umugeligt at få et klart udsyn med den coating boblende op over det
hele. Ud over denne kedelige egenskab ved hjælmen er jeg nu meget glad for
den.

Fra : Thore Jensen

Dato : 24-09-08 21:13

J.C. Kløve skrev:

> fup og fup
> Min Schuberth er da dugfri, også i praksis, men der er da ikke "termorude"
I stand corrected.

Men jeg er dog stadig noget kritisk. Bliver den ved med at være det?

Thore

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-08 21:31

On Wed, 24 Sep 2008 22:13:11 +0200, Thore Jensen wrote:

> Men jeg er dog stadig noget kritisk. Bliver den ved med at være det?

1½ år indtil nu, men ikke på højde med min modificerede Concept i tåge.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 24-09-08 23:43

Thore Jensen skrev:

> I stand corrected.
>
> Men jeg er dog stadig noget kritisk. Bliver den ved med at være det?

Jeg lover dig at være den første til at fortælle dig det hvis det
svigter på min hjælm

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld